• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • thecoc
    Frkmaria skrev 2016-08-15 12:33:08 följande:

Rul idag. En liten pojke. Dock var det vätska i hans njurar så vi får ett UL till i v 30. Hoppas att det inte är någon fara bara! ;)

Vad spännande? Hade du känt på dig något särskilt kön, stämde det? Håller tummarna att njurarna är ok sedan.

Jag själv är så inställd på att det är en tjej att jag skulle bli riktigt förvånad om det var en kille, men jag är öppen för allt! Bara 17 dagar kvar...
  • thecoc
    thecoc skrev 2016-08-15 13:12:50 följande:

Vad spännande? Hade du känt på dig något särskilt kön, stämde det? Håller tummarna att njurarna är ok sedan.

Jag själv är så inställd på att det är en tjej att jag skulle bli riktigt förvånad om det var en kille, men jag är öppen för allt! Bara 17 dagar kvar...

? Ska ju såklart vara !
  • Frkmaria

Haha. Ja. Var helt säker på en flicka! Haha. Så vi blev helt paffa. Typ. "Jaha". Så ja. En del förvånad! Men inte så att jag blev besviken. Mer liksom. Det stämde inte riktigt! :) Verkar som det är ganska vanligt med vatten i njurarna hos pojkar när jag googlade lite. Kunde ju ha varit bra om de sa det så hade man kunnat koppla av lite. Får väl se det som ett extra ultraljud! :)
  • Emmask

Jag tror inte på intuition vad gäller kön, eller skrock om magar och illamående som skiljer sig mellan flickor och pojkar. Men jag var helt säker på att jag bar en lillebror till min dotter, och fick det bekräftat på rul. Men den säkerheten har mindre med magkänsla att göra, och mer med min pessimism, då jag innerst inne önskade att dottern skulle få en syster i nära ålder. Genom att tänka pojke ställde jag in mig och nu känns det spännande att gå guida en pojke genom livet, och göra honom till en mjuk och inkännande person i ett samhälle som uppmuntrar män att vara allt annat än. Pojknamn är dock svårt!
  • thecoc

Vi har också jättesvårt att komma på bra namnförslag till en pojke! Om det är en flicka har vi storfavoriterna Signe och Iris men pojknamn har vi ingen som riktigt är sådär klockren. Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha ett enstavigt pojknamn, Bill? 

• masken
    Frkmaria skrev 2016-08-15 12:33:08 följande:

Rul idag. En liten pojke. Dock var det vätska i hans njurar så vi får ett UL till i v 30. Hoppas att det inte är någon fara bara! ;)

Min dotter hade förvidgat njurböcken som upptäcktes på UL i v 32, när hon föddes fick hon extra koll och vi gav antibiotika till henne en tid. Sen under första året fick vi flera läkarbesök/röntgen som kollade detta med njurarna, vid 1 års ålder skrevs det av då det inte orsakat några problem. Var dock tvungna att anmäla detta vid födseln till försäkringsbolaget och sen kontakta dem igen när vi fått intyg från läkaren att hon var helt "frisk".
  • Ivana1988

slänger mig in här:) 28 (Kristinehamn), väntar första barn, går in i v18 imorgon och RUL om 2  veckor:) BF 24 Januari

• Guldfisk93
    Guldfisk93 skrev 2016-08-15 11:45:26 följande:

Jag bor utanför jönköping ????

Ishtar skrev 2016-08-15 11:55:04 följande:

Jag med.

Jag bor i vaggeryds kommun flyttade från falkenberg december -13
  • thecoc

Graviditetskomplikationer- när man lunchar med några ytliga kollegor ute på stan och plötsligt blir akut jättejättekissnödig (när vi lämnat lunchställe), försöker hålla god min så börjar kollegan prata om nåt skämt hon läst där hon "skrattar så hon kissar på sig". Behöver jag säga att jag tog täten tillbaka till kontoret? Hann fram på f***håret.

• Frkmaria
    masken skrev 2016-08-16 06:18:46 följande:
    Min dotter hade förvidgat njurböcken som upptäcktes på UL i v 32, när hon föddes fick hon extra koll och vi gav antibiotika till henne en tid. Sen under första året fick vi flera läkarbesök/röntgen som kollade detta med njurarna, vid 1 års ålder skrevs det av då det inte orsakat några problem. Var dock tvungna att anmäla detta vid födseln till försäkringsbolaget och sen kontakta dem igen när vi fått intyg från läkaren att hon var helt "frisk".
    Det låter inte som något jättefarligt då? Verkar som de vill sätta igång en på BF och inte vänta mer om jag har förstått det rätt, hur var det med dig? Orolig för igångsättning, då vill jag hellre ha kejsarsnitt! Är kroppen liksom inte redo för förlossning och tvingas till det så känns det lite skrämmande faktiskt, borde ju bli ännu mer komplikationer och skador när kroppen inte är inne på samma spår...
    thecoc skrev 2016-08-15 19:24:57 följande:

Vi har också jättesvårt att komma på bra namnförslag till en pojke! Om det är en flicka har vi storfavoriterna Signe och Iris men pojknamn har vi ingen som riktigt är sådär klockren. Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha ett enstavigt pojknamn, Bill? 

Pojknamn är sjukt svårt! Vi är ganska överens om ett men jag tror mer min man är inne på det än jag. Men jag tycker det är ganska fint men lite 90-tals-namn liksom. Så vi får se. :)

Svar på tråden BF januari - 17