• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Hannalucia
    puchelina88 skrev 2016-08-20 15:42:57 följande:

Någon som känner sin bebis i magen en? Ja är i vecka 18 med mitt 3de barn men känner inget en. Tror moderkakan ligger i framvägg. Ska på ultraljud den 29 augusti längtar massor.så allt är bra med den i magen ? hoppas ni alla har en mysig helg ????

Jag är i V 21 och känner inget än. Min moderkaka ligger i framvägg så det är därför. Var på RUL förra veckan och Bebisen mår bra :)
  • Emmask
    thecoc skrev 2016-08-21 17:40:00 följande:

Hur resonerar ni om första kläderna? Var iväg och köpte ett litet gäng begagnade bodies i strl 50 för en billig peng nu så att man har. Men det känns ju inte alls säkert att de kommer passa vår nyfödda? Både jag och maken vägde runt 4000 när vi föddes så det blir nog ändå en bebis i modell något större, antar jag?? Vad ska man ha för storlek då? Ska jag gardera mig med lite 56 kläder, eller kanske tom ännu större? Det här är verkligen en djungel för mig Tungan ute

Med första barnet upplever jag nu i efterhand att vi var alldeles för noga med storleken. Egentligen hade hon kunnat haft 56 när hon var 50, 62 när hon var 56 osv. Då hade vi behövt köpa färre små plagg och kunnat ha de särskilt fina längre. Dottern hade stl 50 i kanske 1-2 v (föddes 3500 g) och därefter gick storlekarna SNABBT ända till 74, som hon kunde ha rätt länge. Nu har hon haft 86-92 i tusen år. Så kunde jag gå tillbaka hade jag lagt krutet på 74 och uppåt, och inte varit rädd att klä henne i lite för stora kläder och helt enkelt vila upp. Men det pyttiga ÄR ju så sött.
  • Katten13

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

• Ivana1988
    Katten13 skrev 2016-08-22 21:41:56 följande:

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

Tappat allt haha det känns för mig som att inte allt är på plats där inne! Sen mådde jag dåligt I 3-4 månader så det är nu man börjar må bra kanske det kommer att ändra något... Min man säger att det är tråkigt men förstår att jag inte var så sugen jag var ganska sur också haha så han förtjänar en medalj för att han står ut med migDjävulsk

• thecoc
    Katten13 skrev 2016-08-22 21:41:56 följande:

För mig går det ganska mycket upp och ner, första 3 månaderna var jag inte särskilt sugen alls. Nu är jag mer sugen än innan och upplever att underlivet har blivit känsligare, så det är ju en trevlig bonus Skrattande Min man tänder stenhårt på att jag är gravid så det är kul att få känna sig attraktiv trots att magen växer Glad 
  • Frkmaria

Nu har jag snart jobbat 2 veckor sen semestern slutade. Ärligt talat, det går inte alls! vissa nätter är jag vaken och då har jag ont i kroppen hela dagen, framförallt vänster höft. Andra dagar får jag ont runt 11-tiden. Har inget vilorum på jobbet heller, annars hade jag kunnat gå in och lägga mig en timme mitt på dagen och vilat kroppen lite, för det hjälper, men nope. På tisdag ska jag till doktorn och då hoppas jag få halvtidssjukskrivning men jag vet inte. På vissa verkar det lätt och på andra verkar det som svårast i världen att bli sjukskriven pga graviditeten. Eller snarare att få försäkringskassan att godkänna sjukskrivningen. Har ju både problem med lederna, framförallt i händerna, med höfterna (foglossningar) och trötthet pga sköldkörteln och att jag inte sover alla nätter. Hoppas doktorn är bra!

• Guldfisk93
    thecoc skrev 2016-08-21 17:40:00 följande:

Hur resonerar ni om första kläderna? Var iväg och köpte ett litet gäng begagnade bodies i strl 50 för en billig peng nu så att man har. Men det känns ju inte alls säkert att de kommer passa vår nyfödda? Både jag och maken vägde runt 4000 när vi föddes så det blir nog ändå en bebis i modell något större, antar jag?? Vad ska man ha för storlek då? Ska jag gardera mig med lite 56 kläder, eller kanske tom ännu större? Det här är verkligen en djungel för mig 

Jag kommer själv satsa på mer i 56 då sonen vägde 4310 å va 53 lång så han kunde inte ens ha 50 men kommer ha kanske 2-3 set i storlek 50 ändå för säkerhetens skull
  • thieese

Här är en till gravido med BF 31 jan som bor i Tyresö, vore kul att komma i kontakt med fler i närheten :)

Svar på tråden BF januari - 17