• Jossaaan

BF januari - 17

Hej!

Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.

Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!

????

• Svar på tråden BF januari - 17
  • Yemkela

Hej, jag är också gärna med i gruppen på Facebook.
    Är i vecka 13+1 idag, var på KUB förra veckan och jäklar vilket liv det var där inne :)

Är 30 år och väntar första barnet.

• lovea01
    thecoc skrev 2016-07-18 20:11:00 följande:

Vi bestämde oss för att hoppa över Kub, eftersom jag inte skulle klara av att "åtgärda" ifall något var fel. Jag börjar dock känna mig otålig att inte få göra ultraljud förens 1/9. Hade gärna sett att allt verkade bra! Men inget onormalt har hänt så jag får lita på att det växer där inne.

Jag har också haft huvudvärk av och till, det är viktigt att dricka mycket eftersom njurarna går på för fullt. Dock drygt att bara få äta Alvedon, tycker inte att det hjälper lika bra...

Tänker precis likadant angående kub och ultraljud jag har det däremot 2/9 :) Men har vart orolig av och till hela tiden sen dag 1 typ men som sagt inget hänt så man borde ju inte vara orolig utan bara förlita sig på att allt är som det ska. Tycker inte heller Alvedon hjälper särskilt mycket utan vila på dagen så är det nästan uppe i migrän på kvällen men börjar bli lite bättre men hör pulsen i örat dagligen dunkande och det kommer jag nog få dras med hela vägen...
  • Rhiandell
    Yemkela skrev 2016-07-19 08:27:57 följande:

Hej, jag är också gärna med i gruppen på Facebook.

Är i vecka 13+1 idag, var på KUB förra veckan och jäklar vilket liv det var där inne :)

Är 30 år och väntar första barnet.

Skicka ett privat meddelande till mig med länk till din Facebook-profil så lägger jag till dig.
  • thecoc

Hur går det för er andra? Min barnmorska sade att magen börjar synas i v. 14 och nu känns det som att det börjar hända grejer! Hade visserligen mage innan jag blev gravid men nu ser det mer ut som en bebismage <3 Hur förbereder ni er? Har ni köpt något än? Jag har beställt ett stödbälte som ska trycka ihop höfterna lite, kommer nog vara uppskattat :) Har inte börjat kika på mammakläder än, jag använder kjol mycket och det är tacksamt när magen växer. Nu mår iaf jag strålande, tröttheten är inte borta med bättre, kan äta normalt och är inte lika andfådd. Skönt!
  • lovea01

Jag tycker inte magen syns så värst men har ju oxå mage sen innan men lite större är den ju men har inte hänt så mycket. Känns konstigt går ju in i v 15 imorgon och väntar ju på bebiskulan just nu ser det bara ut som man gått upp några kilo ????

• Frkmaria

Min mage syns men är tjock sen innan. Men i förrgår sa min man "nu ser man ju att du är gravid på riktigt". :)

Jag har sådan ångest över min hormonsjukdom. Läkarna är värdelösa! För andra gången under min graviditet har värdena skjutit i höjden utan att de håller koll och det är ju jättefarligt för fostret. Dessutom påverkar det ämnesomsättningen så vikten bara ökar och ökar. Och jag blir deprimerad. Vad ska man göra när ingen läkare lyssnar när man försöker få hjälp? :(

• snosan
    Frkmaria skrev 2016-07-29 11:12:09 följande:

Min mage syns men är tjock sen innan. Men i förrgår sa min man "nu ser man ju att du är gravid på riktigt". :)

Jag har sådan ångest över min hormonsjukdom. Läkarna är värdelösa! För andra gången under min graviditet har värdena skjutit i höjden utan att de håller koll och det är ju jättefarligt för fostret. Dessutom påverkar det ämnesomsättningen så vikten bara ökar och ökar. Och jag blir deprimerad. Vad ska man göra när ingen läkare lyssnar när man försöker få hjälp? :(

kul med magen <3 vad har du för hormonsjukdom? Jag har pco och har redan gått upp alla kilon jag gick ner för att bli gravid... Lätt värt ändå
  • Lukas14

Hoppar in här.

Är i vecka 18 och väntar barn nr 2, bf 5 jan och rul 11 aug. Sonen är 1,5år.

Jag är väldigt dåligt aktiv här inne och undrar om någon startat en sluten/hemlig fb grupp?

• Emmask
    Lukas14 skrev 2016-08-01 12:08:16 följande:

Hoppar in här.

Är i vecka 18 och väntar barn nr 2, bf 5 jan och rul 11 aug. Sonen är 1,5år.

Jag är väldigt dåligt aktiv här inne och undrar om någon startat en sluten/hemlig fb grupp?

Då har vi bf samma dag. Kul! Jag har rul den 3/8.
  • Frkmaria
    snosan skrev 2016-07-30 18:57:00 följande:
    kul med magen <3 vad har du för hormonsjukdom? Jag har pco och har redan gått upp alla kilon jag gick ner för att bli gravid... Lätt värt ändå
    Jag har hypotyreos och min endokrinolog lyssnar inte riktigt på mig vilket har gjort att värdena stigit katastrofalt 2 gånger under grav. Är i v18 och har redan gått upp 11kg.. Får ångest då jag aldrig vägt såhär mycket innan. Väger 119 nu. För ett år sen vägde jag 91, men ville inte aktivt banta när vi försökte då jag är var lite orolig för att inte ägget skulle fästa om jag bara åt 500kcal om dagen så jag hoppade det. Så när jag blev gravid hade jag redan gått upp till 108 kg... men hade inte bra värden då heller bara det att doktorn inte lyssnar på när jag säger att jag mår dåligt. Åt inte överdrivet mycket och de perioder mellan mens och ägglossning drack jag shaker på lunchen för att hålla vikten ok.

Har ångest över mina svärföräldrar. Pappan har betett sig konstigt hela tiden men nu börjar mannens mamma flippa också. Har lite tappat respekten för henne och orkar liksom inte mer. Hon säger konstiga saker och är rädd att hon kommer bosätta sig hos oss större delen av tiden när vi får barn då hon är pensionär. Det kommer jag inte att gå med på.. Men sjukt orolig att jag typ ska underhålla henne under tiden som min man jobbar. Han tycker såklart jag överreagerar. :S
Svar på tråden BF januari - 17