BF januari - 17
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
Hej!
Jag och min sambo ska ha barn i januari 2017. Längtar så. Är i vecka 4 nu. Har haft en nidblödning.
Någon mer som ska ha? Vore kul att följas åt!
????
idag har vi varit hos BM så vi får ett papper hem om vi vill vara med I föräldrargruppen I December / 3 träff / och göra studiebesök på BB plus ammningskurs... sugen speciellt på studiebesök ... andra vet jag inte men ska på allt - man kanske träffar någon trevlig man kan ha barn I samma åldern med
hur ska ni göra?
idag har vi varit hos BM så vi får ett papper hem om vi vill vara med I föräldrargruppen I December / 3 träff / och göra studiebesök på BB plus ammningskurs... sugen speciellt på studiebesök ... andra vet jag inte men ska på allt - man kanske träffar någon trevlig man kan ha barn I samma åldern med
hur ska ni göra?
Ni har vi varit på besök hos mvc och allt såg bra ut! Gör mig lättad och glad, magmåttet låg mitt emellan mittensträcket och det översta sträcket på tillväxtkurvan. Fick lite skäll för att jag varit så dålig på att äta järntabletter, hb låg på 117 nu, gått ner från 124, så det är fortfarande bra men måste hålla det bra också. Nu får jag lite morot att ta de där förbaskade tabletterna. Hade ställt in mig på att bli vägd men det slapp jag och det tyckte jag var väldigt skönt. Jag måste ligga på över 100 kg nu och jag vill helst inte veta hur mycket över det handlar om, gör mig bara ledsen och irriterad...
Nu går ingenting som jag vill..
I förra veckan hos BM hade jag gått upp, pga att jag varit på bröllop under helgen och inte gått ner kilona jag gick upp där (vem går inte upp under festligheter?). Jag fick boka in ett tvul och ännu ett glukosbelastningstest (så irriterad, det har med sköldkörteln att göra, hade väldigt bra blodsocker, ändå envisas de med att jag har diabetes...). Så nu ska jag göra ett ul för njurarna i v 30 och ett tvul i v 32-34, känns bra att det går att samköra? Lyckades dock boka in glukosbelastningen under höstlovet så slipper iaf förstöra jobbdagar.
Sen till det andra. Kommunen har angett att jag bara jobbar 35h i v till försäkringskassan (dock har jag heltid) så f-kassan utreder om jag ska få någon sjukpenning öht typ. Får inte tag på lönekontoret och saknar pengarna redan från september månad, lär ju inte hinna till oktober månad nu heller eftersom allting börjar om nu. Åhh.. Blir helt galen på detta, orkar liksom inte. Har ju inte gjort något fel men blir så jäkla ledsen!
Uppdatering i gravidlivet!
Klämde lite på bröstet i morse och ut kom en droppe av vad som måste ha varit råmjölk! Helt genomskinlig vätska. Himla knasigt! Annars intet nytt under solen, blir bara tjockare och tjockare i stadig takt. Imorgon är det bara 100 dagar kvar!
Följer med i gruppen :) BF 12/1 med dotter nr.2
(min andra prinsessa är redan 6.5år) ska bli så mysigt med en liten igen!
thecoc: wow, jag har klämt men ingenting kommer. Haha. Häftig känsla!
Har tagit upp detta innan men jag kokar lite. Har ju svårt för att umgås med mannens familj och vi ska dit i helgen. På lördag ska vi umgås med min familj och på söndag med hans. Jag har yoga på kvällen så vi måste åka redan vid 15 eftersom det tar oss ca 2,5h att köra. Vi bad därför om att vi kunde ses vid 12 (det är ju liksom lunchtid och inte alls tidigt) men nu bestämde de att vi inte ska ses förrän 14. Jag vet ju att vi inte kommer hinna typ något innan vi ska åka och att vi kommer få höra hur dåligt det är att vi inte kan stanna längre och att vi borde stanna ett tag till. Dessutom vill mannen därför att vi först åker till hans mamma hela fm för att kompensera att vi bara kan vara där 1h och jag har liksom ingen lust. Dessutom blir det strul med maten (och ja. Mamman lagar inte god mat och tar inte heller hänsyn till att jag utesluter gluten och laktos tyvärr, hon glömmer det hela tiden så har ingen lust att föreslå lunch hos henne då det blir antingen pastasallad eller nån ungspannkaksrulle med köttfärs..det är de grejerna hon brukar laga) oc jag är så himla känslig för missade måltider nu. Känner mig elak men samtidigt blir jag så irriterad. Vi ska anpassa oss, komma ner, vara trevliga, få höra hur dåliga vi är på att umgås, men inga motprestationer ska krävas, ingen anpassning till oss aka göras. :( kommer ha sån ångest fram till söndag, har redan oroat min men kände det blev ännu värre nu (för inte förrän idag säger de att vi ska ses senare).
Nu var det väldigt längesen det hände nåt i den här tråden! Hur går det för er andra? Min mage har börjat växa med raketfart och det känns som att jag bara äter och äter, finns ingen botten just nu! Var hos BM idag och allt var fint, inte fixerad än men hon har legat med huvudet nedåt ett bra tag nu för jag har bara känt sparkar upp mot högra revbenet i 3 veckor. Just nu ligger hon diagonalt, så bara hoppas att hon ploppar fast snart, ett delmål närmare! Ska på ultaljud 13/12 för att kolla moderkakan position då de inte kunde se om det låg för vid RUL. Jag hoppas verkligen att det flyttat med uppåt så jag slipper snitt! Vill så himla gärna föda.
Nu har vi hämtat ut barnvagnen, katten älskar liggdelen och ligger i den jämt, han kommer säkert bli sur när den blir upptagen av en bebis sedan! Känner att jag bara vill att tiden ska gå snabbare och snabbare. Går all-in för julen nu, som att om jag fixar mer julpynt så kommer tiden att gå snabbare! Har fått ett del ryck och skurat ur ugnen ordentligt och fixar och donar i största allmänhet.
Vi blev också "tvugna" att beställa en ny säng eftersom den gamla sängramen gav upp. Nu har vi en 140 säng som vi pratat om att byta förut, men har prioriterat annat, men nu gjorde vi slag i saken och beställde en 180 säng. Det dryga nu är att vi sover på madrassen direkt på golvet medans vi väntar på nya sängen! Det blir svårare och svårare för varje dag att ta sig upp, men kanske bra träning vem vet? Plötsligt känner jag mig starkare i kroppen och mår faktiskt riktigt bra!
Hur är det för er, hur känns det och hur går det??
Nu var det väldigt längesen det hände nåt i den här tråden! Hur går det för er andra? Min mage har börjat växa med raketfart och det känns som att jag bara äter och äter, finns ingen botten just nu! Var hos BM idag och allt var fint, inte fixerad än men hon har legat med huvudet nedåt ett bra tag nu för jag har bara känt sparkar upp mot högra revbenet i 3 veckor. Just nu ligger hon diagonalt, så bara hoppas att hon ploppar fast snart, ett delmål närmare! Ska på ultaljud 13/12 för att kolla moderkakan position då de inte kunde se om det låg för vid RUL. Jag hoppas verkligen att det flyttat med uppåt så jag slipper snitt! Vill så himla gärna föda.
Nu har vi hämtat ut barnvagnen, katten älskar liggdelen och ligger i den jämt, han kommer säkert bli sur när den blir upptagen av en bebis sedan! Känner att jag bara vill att tiden ska gå snabbare och snabbare. Går all-in för julen nu, som att om jag fixar mer julpynt så kommer tiden att gå snabbare! Har fått ett del ryck och skurat ur ugnen ordentligt och fixar och donar i största allmänhet.
Vi blev också "tvugna" att beställa en ny säng eftersom den gamla sängramen gav upp. Nu har vi en 140 säng som vi pratat om att byta förut, men har prioriterat annat, men nu gjorde vi slag i saken och beställde en 180 säng. Det dryga nu är att vi sover på madrassen direkt på golvet medans vi väntar på nya sängen! Det blir svårare och svårare för varje dag att ta sig upp, men kanske bra träning vem vet? Plötsligt känner jag mig starkare i kroppen och mår faktiskt riktigt bra!