• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 13:43:05 följande:

träffade precis vår nya städerska... gubben innan kommenterade att inte många barn dör så jag trodde inget mer kan komma..kvinnor är ju mindre...olämpliga?

Då skrek hon åt mig FY FAN va du växer för varje dag, vilken mage som den ska explodera! o lägger till Rör bebisen på sig? Då springer hon ikapp mig och lägger sina hander på min mage och går brevid mig o klämmer på... VAD I HELVETET är det för fel på folk, på riktigt alltså:))))

Alltså, vilken otur du har med gränslösa människor!
    Fy vad vissa inte kan bete sig.
    Usch!!

• angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 13:43:05 följande:

träffade precis vår nya städerska... gubben innan kommenterade att inte många barn dör så jag trodde inget mer kan komma..kvinnor är ju mindre...olämpliga?

Då skrek hon åt mig FY FAN va du växer för varje dag, vilken mage som den ska explodera! o lägger till Rör bebisen på sig? Då springer hon ikapp mig och lägger sina hander på min mage och går brevid mig o klämmer på... VAD I HELVETET är det för fel på folk, på riktigt alltså:))))

Men va är det för ett jäkla ställe du jobbar på. Alla sådana där idioter har samlats runt där. Å det att mer okända som ska känna på magen,nä det gillar inte jag. Usch.

Jag var väldigt mycket själv med henne å inte vågade ja intala mig själv att ja hade det. Men jag hade svårt att ta henne till mig, känna kärlek till henne. Hon var mest bara som en vanlig bebis jag tog hand om. Som om hon inte var min. När hon var ett halvår då klarnade det för mig men då hade man missat mycket ju. Å kan ha skuldkänslor för det än idag...
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-16 13:50:27 följande:

Usch vad jobbigt med depression

Håller tummarna att du slipper det denna gången.. <3

Spännande ändå att vetat exakt när bebisen ska födas..

Men klart att det känns lite konstigt att ha ett exakt datum..

Jag har inte mått så bra i perioder psykiskt under graviditeten så hoppas jag kommer må bra sen..

Jo det känns bra men samtidigt skrämmande å att det bara var 4 dagar innan.. men saker kan planeras bättre också som tur är då

Det är ju det att man inte riktigt vet hur man kommer må efter förlossning med hormoner mm. Men hoppas verkligen du kommer nå bra sen!

Men det ja tycker är skönt är att det är lite lättare idag att erkänna tex för sjukvård att man inte mår bra.. förlossningsdepression är ju trots allt vanligt.
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-12-16 14:06:39 följande:
    Men va är det för ett jäkla ställe du jobbar på. Alla sådana där idioter har samlats runt där. Å det att mer okända som ska känna på magen,nä det gillar inte jag. Usch.

Jag var väldigt mycket själv med henne å inte vågade ja intala mig själv att ja hade det. Men jag hade svårt att ta henne till mig, känna kärlek till henne. Hon var mest bara som en vanlig bebis jag tog hand om. Som om hon inte var min. När hon var ett halvår då klarnade det för mig men då hade man missat mycket ju. Å kan ha skuldkänslor för det än idag...
    oh vad jobbigt det later:(hoppas det går bättre nu för dig och att du mår bra, för det förtjänar du! det är så vanligt precis som du säger men man måste erkänna det...för man är ju själv så mycket I början det måste vara svårt att själv ens inse att man kanske inte mår så där jättebra...

jo inte alla är helt normala här kan jag säga haha
  • mkess
    angelikkaj skrev 2016-12-16 13:28:34 följande:

Idag kom tiden för mitt planerade snitt. Hyper nervös då det bara är 4!? dagar innan bf! Fredag den 20... har ju visserligen gått över de andra gångerna men denna gör mig mer nervös då den känts helt annan än de förra. Så ja är nästan rädd att den skall starta tidigare. Men hoppas då att det finns tid för att bli snittad då om det sätts igång tidigare..

Det var nära inpå! Men bra ändå att bebisen får stanna inne så länge som möjligt! Vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte stressa, skulle förlossningen dra igång tidigare vet de ju direkt att det blir snitt så det hinner ske i lugn och ro.

Jag får mitt snittdatum först nästa fredag, har bf 1 januari så ska bli intressant att se om de ens har tid att klämma in mig innan nyår. ;)
  • Oviss01

Idag var jag på TUL för sista gången, har fått datum för igångsättning nu. Blir nu på tisdag, börjar kännas verkligt... bara FYRA dagar kvar!!

• angelikkaj
    mkess skrev 2016-12-16 14:47:50 följande:

Det var nära inpå! Men bra ändå att bebisen får stanna inne så länge som möjligt! Vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte stressa, skulle förlossningen dra igång tidigare vet de ju direkt att det blir snitt så det hinner ske i lugn och ro.

Jag får mitt snittdatum först nästa fredag, har bf 1 januari så ska bli intressant att se om de ens har tid att klämma in mig innan nyår. ;)

Jo det är väl bra att den får stanna såpass länge..

Oj där har de inte vart snabba med att ge dig tiden. Tur i oturen kanske är att det inte är så mycket ledighet med röda dagar mellan jul å nyår nu. Men ja tror nog ja hade velat vänta till början av januari om det hade gått.
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-12-16 18:24:38 följande:

Idag var jag på TUL för sista gången, har fått datum för igångsättning nu. Blir nu på tisdag, börjar kännas verkligt... bara FYRA dagar kvar!!

Oj spännande! Jag det kan nog vara långa nervösa fyra dagar fast de även kan gå fort dit.
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 14:31:33 följande:

oh vad jobbigt det later:(hoppas det går bättre nu för dig och att du mår bra, för det förtjänar du! det är så vanligt precis som du säger men man måste erkänna det...för man är ju själv så mycket I början det måste vara svårt att själv ens inse att man kanske inte mår så där jättebra...

jo inte alla är helt normala här kan jag säga haha

Tack <3 Det hoppas jag med! Känner att ja har mer stöttning denna gång. Så bara där känns skönt
  • mkess
    angelikkaj skrev 2016-12-16 19:16:41 följande:

Jo det är väl bra att den får stanna såpass länge..

Oj där har de inte vart snabba med att ge dig tiden. Tur i oturen kanske är att det inte är så mycket ledighet med röda dagar mellan jul å nyår nu. Men ja tror nog ja hade velat vänta till början av januari om det hade gått.

Men känns det ändå jobbigt så har jag läst om flera som fått sina snittdatum ändrade så kan ju alltid vara värt att kolla annars!

Haha nä, blev en liten miss där. Som tur var så är det inte receptionisten som glömde boka in mig som ska snitta i alla fall. ;)

Samma här! Ska be dem boka i januari, men lär väl bli 26 december bara därför haha.
Svar på tråden BF Januari 2017