• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • angelikkaj

Ja men alla dessa jäkla okända personer som kan med att jösses du måste väl gått över tiden. Du väntar tvillingar du ja! Nä det är faktiskt i januari det är dags å nä här är bara en! Också lust att ge nästa en rak höger!

Sen går ja ju dåligt å vaggar just pga mitt pajjade ben då är det för att jag är så stor å har kryckor å att det måste vara foglossning.

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-12 10:51:59 följande:
    jag är nu ganska otrevlig mot alla som försöker fråga och kommentera..speciellt folk jag inte känner alltså vem som helst som kommer till jobbet kan fråga Ja o vad är det för kön, har ni namn, hur mycket har du gått upp? när ska du föda? när ska du sluta? Hur känns det? passa på o vila nu för det blir svårt nu o sager man att man är vad Nä det är du inte det inser du sen att du inte kommer att orka det.... smäll på käften på alla snart exploderar jag haha

va fan kan man säga vad som helst bara för att man är gravid?! Har folk Inga gränser! Har aldrig kommenterat själv! Har en kompis som faktist sa Hoppas du går upp I vikt o blir jättestor så kommer inte jag känna mig så tjock....

skönt då hade ni det trevligt! man kan ju fråga men man behöver inte gå in på allt..

läste faktist idag om någon som fick fråga Ja nu när du är gravid har ni mer sex? /av svärfar:D/

tack! hoppas det forsvinner innan Januari så man inte blir stressed med det!
    Jag förstår mig inte på folk alltså seriöst?!
    Jag har aldrig frågat massa konstiga saker till folk jag känner eller okända..
    Och vad är det där med att tvunget berätta hur dom hade det på sin förlossning och hur jäkla trötta dom var?
    Bara håll tyst liksom..
    Taskig kommentar av din kompis, så säger man väl inte....
    Jag flippar seriöst ut på nästa som säger något om storleken på magen..
    Fick höra senast i Torsdags om jag var säker på att det inte är tvillingar.. Jag bara eh nej jag tror inte det går att missa när jag gjort 3 ultraljud! Jag känner inte ens den kvinnan, tror det är en kompis till min granne eller något.
    Dom flesta verkar ju tro att en gravid kvinna kan man kläcka ur sig vad som helst till..
    Men va? Vilken pinsam fråga att få av sin svärfar :-O

• Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-12-12 12:03:01 följande:

Ja men alla dessa jäkla okända personer som kan med att jösses du måste väl gått över tiden. Du väntar tvillingar du ja! Nä det är faktiskt i januari det är dags å nä här är bara en! Också lust att ge nästa en rak höger!

Sen går ja ju dåligt å vaggar just pga mitt pajjade ben då är det för att jag är så stor å har kryckor å att det måste vara foglossning.

fernandasmamma skrev 2016-12-12 12:09:03 följande:
    Och vad är det där med att tvunget berätta hur dom hade det på sin förlossning och hur jäkla trötta dom var?
    Bara håll tyst liksom..
    Fick höra senast i Torsdags om jag var säker på att det inte är tvillingar.. Jag bara eh nej jag tror inte det går att missa när jag gjort 3 ultraljud! Jag känner inte ens den kvinnan, tror det är en kompis till min granne eller något.
    Dom flesta verkar ju tro att en gravid kvinna kan man kläcka ur sig vad som helst till..
    haha det är helt galet vad folk kan säga! nyss kom städarn med Men sen måste du klämma ut den också! Hur känner du inför detta? Men det är inte så många barn som dör nu längre I Sverige. Fy att jag inte hade nåt I handen:)

nä nu blir det snart mammaledighet och inte åka till jobbet mer annars får de leta efter mer än 1 ersättare :):)

måste fråga - hur känns det för er? Jag har fortfarande lite svårt att förstå att den ska faktist komma ut / är inte rädd eller så/ känner bara liksom ja men den kommer väl leva där inne 20 år till... när alla faktist frågar och gissar så börjar jag bli lite nervös att det kanske inte är så långt kvar! eller det är det ju inte.. förr innan RUL när man skulle vänta 8 veckor så var det evighet, nu känns 6 veckor som några dagar!
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-12-12 12:03:01 följande:

Ja usch, jag börjar allvarligt tröttna på människor!
    Nästa som säger något ska jag be han eller hon hålla truten!
    Eller som min syster sa: säg nej vadå jag är inte gravid haha
    Då borde det nog bli tyst

• fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-12 13:01:16 följande:
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 12:09:03 följande:
    Bara håll tyst liksom..
    haha det är helt galet vad folk kan säga! nyss kom städarn med Men sen måste du klämma ut den också! Hur känner du inför detta? Men det är inte så många barn som dör nu längre I Sverige. Fy att jag inte hade nåt I handen:)

nä nu blir det snart mammaledighet och inte åka till jobbet mer annars får de leta efter mer än 1 ersättare :):)

måste fråga - hur känns det för er? Jag har fortfarande lite svårt att förstå att den ska faktist komma ut / är inte rädd eller så/ känner bara liksom ja men den kommer väl leva där inne 20 år till... när alla faktist frågar och gissar så börjar jag bli lite nervös att det kanske inte är så långt kvar! eller det är det ju inte.. förr innan RUL när man skulle vänta 8 veckor så var det evighet, nu känns 6 veckor som några dagar!
    Alltså den där på ditt jobb verkar ju vara lite.. eh gränslös minst sagt.
    Så säger man väl inte till en gravid kvinna, man är ju nojig som det är ändå utan kommentarer..

Jag försöker minnas hur det kändes när dottern föddes, innan jag blev gravid kunde jag komma ihåg exakt hur det kändes trots att det var 13 år sedan, men nu sista tiden kan jag inte komma ihåg exakt hur det kändes med smärtan och det?
    Så jag börjar väl tänka lite mer på det, jag menar barnet ska ju ut så..
    Men det känns som det är jättelång tid kvar, fast enligt appen är det 41 dagar kvar och när jag ser det så. det är ju inte så långt kvar..
    Jag börjar bli mer orolig hur min och sambons relation ska påverkas också av sömnbrist och allt annat.
    Är det någon av er som känner er tveksamma om er kille ska vara med under förlossningen?
    Jag börjar tveka på om han ska vara med eller inte..
    Alltså, det är ju en så utsatt situation...
    Och man vill ju ha stöd, vad gör man om han tycker det är jättejobbigt och inte kan ge en det stöd som man behöver??

• Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 13:23:58 följande:
    Så säger man väl inte till en gravid kvinna, man är ju nojig som det är ändå utan kommentarer..

Jag försöker minnas hur det kändes när dottern föddes, innan jag blev gravid kunde jag komma ihåg exakt hur det kändes trots att det var 13 år sedan, men nu sista tiden kan jag inte komma ihåg exakt hur det kändes med smärtan och det?
    Men det känns som det är jättelång tid kvar, fast enligt appen är det 41 dagar kvar och när jag ser det så. det är ju inte så långt kvar..
    Jag börjar bli mer orolig hur min och sambons relation ska påverkas också av sömnbrist och allt annat.
    Är det någon av er som känner er tveksamma om er kille ska vara med under förlossningen?
    Och man vill ju ha stöd, vad gör man om han tycker det är jättejobbigt och inte kan ge en det stöd som man behöver??
    vi har börjar prata lite om detta med förlossning o så... han är jätteintresserad det är mer jag som vill att det ska finnas gränser - han ska inte se allt o sånt..

vi hade det lite kämpigt hela graviditeten när vi byggne hus - vi sågs knappt bara på bygget så jag kännde mig väldigt ensam och inte alls som man vill när man har några veckor kvar.. så vi försöker nu att komma tillbaks till varandra innan bebisen kommer... som tur är så går det bra-

men man har så många tankar...man ska ju få en bebis som behöver en mamma /och papa/ dygnet runt o så sover man inte och det är säkert jättetufft I början o så ska man vara fru - för det vill man ju - jag är lite rädd att man glömmer att ta hand om sig själv och sin relation också...hade man haft fler barn så tanker man säkert hur ska man ge tid och kärlek till alla... nä inte lätt det där:) och hormoner på det haha
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2016-12-12 13:34:30 följande:
    vi har börjar prata lite om detta med förlossning o så... han är jätteintresserad det är mer jag som vill att det ska finnas gränser - han ska inte se allt o sånt..

vi hade det lite kämpigt hela graviditeten när vi byggne hus - vi sågs knappt bara på bygget så jag kännde mig väldigt ensam och inte alls som man vill när man har några veckor kvar.. så vi försöker nu att komma tillbaks till varandra innan bebisen kommer... som tur är så går det bra-

men man har så många tankar...man ska ju få en bebis som behöver en mamma /och papa/ dygnet runt o så sover man inte och det är säkert jättetufft I början o så ska man vara fru - för det vill man ju - jag är lite rädd att man glömmer att ta hand om sig själv och sin relation också...hade man haft fler barn så tanker man säkert hur ska man ge tid och kärlek till alla... nä inte lätt det där:) och hormoner på det haha
    Jag har sagt att han får hålla sig uppe vid huvudet..
    Nej precis, man vill ju inte att killen ska kolla en mellan benen ju..

Vad jobbigt med husbygge och sådant, tur att ni är klara så ni kan umgås nu sista tiden..

Vi försöker hitta på så mycket saker som möjligt tillsammans nu..
    Sådant som blir svårare att göra sen..
    Vara spontan och bara åka iväg en helg till exempel..

Jag förstår inte varför jag börjar få dom tankarna nu om förlossningen, vi har ju varit ihop i 3 och 1/2 år, så inte så att vi inte känner varandra direkt
    Ja man vill ju inte glömma bort sig själv och sin kille, man vill ju vara ett par också inte "bara" mamma och pappa....

• miinxs

Idag var jag på möte hos barnmorskan, allt verkar bra so far! Hade lite lågt hb (110) så får äta järntabletter. Annars gick det bra med stick i fingret, hatar ju stick i vanliga fall..

Är orolig över att babyn är stor. Får fan JÄMT kommentarer om att min mage är stor (BM mätte den till 35 cm) och jag funderar på om babyn är jättestor. Inte kul att nästan dagligen få höra att man ser jättestor ut. Har ju gått upp mer än 20 kilo också.

• Emmask
    fernandasmamma skrev 2016-12-12 13:23:58 följande:

...anlitar en doula :)
  • Sagan12345
    miinxs skrev 2016-12-13 19:25:49 följande:

Idag var jag på möte hos barnmorskan, allt verkar bra so far! Hade lite lågt hb (110) så får äta järntabletter. Annars gick det bra med stick i fingret, hatar ju stick i vanliga fall..

Är orolig över att babyn är stor. Får fan JÄMT kommentarer om att min mage är stor (BM mätte den till 35 cm) och jag funderar på om babyn är jättestor. Inte kul att nästan dagligen få höra att man ser jättestor ut. Har ju gått upp mer än 20 kilo också.

Vilken vecka är du i? Man tycker ju att bm borde flagga om du är större än normalt.

Hur ligger du på kurvan?

Tycker folk bara kan hålla sånna kommentarer för sig själv :(
Svar på tråden BF Januari 2017