• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • mkess
    Oviss01 skrev 2016-12-16 18:24:38 följande:

Idag var jag på TUL för sista gången, har fått datum för igångsättning nu. Blir nu på tisdag, börjar kännas verkligt... bara FYRA dagar kvar!!

Aah, spännande! Hur känns det?!?
  • fernandasmamma

Lite privat fråga kanske..

Men någon av er som börjat blöda efter sex?

Kommer typ rosa på papperet när jag torkar mig

Nu blir jag orolig för bebisen för att det kom blod..

Men känsliga slemhinnor är ju vanligt men nojjar ju ändå..

Den har ju rört sig efteråt så tror inte det är någon fara men harar att vara orolig.

• Emmask
    fernandasmamma skrev 2016-12-17 21:15:45 följande:

Den har ju rört sig efteråt så tror inte det är någon fara men harar att vara orolig.

Denna graviditet har jag inte haft sex på flera månader, men förra graviditeten blödde jag flera gånger efter sex. Fullt normalt enligt min bm.
  • miinxs

Jag blöder också efter sex. Jag blöder annars också, dock inte mkt eller färskt blod. Men efter samlag märker jag att det är blodblandat slem på pappret när jag torkar mig. Hört med BM, gjort vaginalt ultraljud och det visade att jag har ytliga blodkärl som lätt brister när det blir tryck och belastning. Ska bli kul att se hur det går under förlossningen, jag är ju livrädd för blod.

• tuuli
    Ivana1988 skrev 2016-12-16 13:43:05 följande:

träffade precis vår nya städerska... gubben innan kommenterade att inte många barn dör så jag trodde inget mer kan komma..kvinnor är ju mindre...olämpliga?

Då skrek hon åt mig FY FAN va du växer för varje dag, vilken mage som den ska explodera! o lägger till Rör bebisen på sig? Då springer hon ikapp mig och lägger sina hander på min mage och går brevid mig o klämmer på... VAD I HELVETET är det för fel på folk, på riktigt alltså:))))

Men för i helvete. Låter ju helt vansinnigt vilka människor du träffar. Den enda som är gränslös i min närhet är svärmor, och hon bor lyckligtvis 150 mil bort.. så "närhet" var kanske att ta i. 

Jag oroar mig för igångsättning dygnet runt. Kan knappt sova, gråter varje dag. Överväger att ställa in min cervixkonrtroll för att jag är rädd att de bara ska boka in mig till igångsättning på en gång om jag är lite öppen. Enda som skulle kunna få mig lite lugnare är att skirva en jättedetaljerad förlossningsplan tillsammans med barnmorskan som kommer att vara där den dan, men jag vet inte ens om det går. Det känns ju som ett rent lotteri om man får EDA i tid, hur man svarar på olika mediciner och om man får värkstorm eller ej. Läste nån intervju med en överläkare på ett BB (minns inte vilket nu) där hon medgav att det finns mycket som barnmorskor och läkare på BB gör som kanske inte nödvändigtvis är det bästa eller skönaste för kvinnan utan vad som är tidsbesparande och enkelt för personalen i första hand. T.ex så skulle ju långt ifrån alla behöva värkstimulerande dropp om man bara gav kvinnorna lite mer tid för värkarna att komma igång av sig själv. Egna värkar är bättre än droppvärkar, och känns bättre ockå. Sånt gör mig jättearg, och rädd. Jag kan ju skriva en mil lång förlossningsplan men om ingen läser den eller om det är personalbrist så är det ju knappast lönt. 

Vill inte göra någon annan som ska sättas igång orolig, men ni kanske har bättre kontakt med vården än jag har haft och inte känner alls samma. Hoppas det. 
  • Ivana1988
    Oviss01 skrev 2016-12-16 18:24:38 följande:

Idag var jag på TUL för sista gången, har fått datum för igångsättning nu. Blir nu på tisdag, börjar kännas verkligt... bara FYRA dagar kvar!!

O vad spännande!!! Lycka till!:)
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-12-17 21:15:45 följande:

Har hänt en gång tror jag, kollar varje gång för jag trodde att det skulle hända oftare.. men det är inget farligt eller hur! man tänker på bebisen varje gång haha, vet inte hur ni har det men det kan bli riktigt konstigt när mitt I sparkar en bebis på, brukar tänka fy fan vad håller vi på med:)))

men så blöder jag från min näsa istället ganska ofta eftersom jag har varit förkyld I 8 månader nu...
  • Ivana1988

Är det någon här som har börjat med hallonbladste?

har läst så mycket positivt om detta /många tror att det sätter igång nåt men det har inte riktigt hänt för så många vad jag vet/ men att man blöder mycket kortare efter förlossningen och att livmodern kan dra ihop sig fortare? värt att prova kände jag iaf så nu efter v 35+6 ska jag börja dricka en kopp varje dag!

Är det någon annan som får ibland jätteont I blåsan och känner att man kommer att bajsa ner sig?:)) får också nästan el chock I livmoder ibland...det känns som magen har sjunkit så jag börjar bli orolig att jag kanske inte kommer till BF haha eftersom ALLA säger Du kommer gå over 2 veckor så blir det säkert tvärtom..

• fernandasmamma
    Emmask skrev 2016-12-18 15:56:09 följande:
    Denna graviditet har jag inte haft sex på flera månader, men förra graviditeten blödde jag flera gånger efter sex. Fullt normalt enligt min bm.
    Tack för svaret <3
    Känner mig lugnare nu när jag läser att det tydligen är rätt vanligt..
    Men det får nog bli en paus nu känner jag, är ju ganska jobbigt när magen är i vägen också
  • fernandasmamma
    miinxs skrev 2016-12-18 18:55:36 följande:

Jag blöder också efter sex. Jag blöder annars också, dock inte mkt eller färskt blod. Men efter samlag märker jag att det är blodblandat slem på pappret när jag torkar mig. Hört med BM, gjort vaginalt ultraljud och det visade att jag har ytliga blodkärl som lätt brister när det blir tryck och belastning. Ska bli kul att se hur det går under förlossningen, jag är ju livrädd för blod.

Tack för ditt svar <3
    Jag fick typ rosa på papperet, men nu har det slutat iallafall, men inget mer sex nu, magen är rätt mycket i vägen

Det kommer säkert gå bra.. <3
    Nej jag är inte heller ett fan av att se blod.. :-/
Svar på tråden BF Januari 2017