• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • Kmora
    TyckOmMig skrev 2016-12-05 22:19:22 följande:

Kmora-trevligt med uppdatering från dig du & jag låg ju ganska lika i BF från början.

Nu blev det ju verkligen speciellt för mig med min vattenavgång sedan den 31/10 men ännu är mini kvar i magen och jag kämpar på men snart så är nog dagen kommen då liten vill ut!

Jag har helt missat din vattenavgång! De har väl stenkoll på dig sen dess? Kan vara stressande för barnet? :/ det var ju mer än en månad sen :S kommer de sätta igång dig?

Många som verkar få 2016-bebisar hehe.
  • Kmora
    mkess skrev 2016-12-06 10:57:11 följande:

Hörni, var känner ni tjejer era sparkar oftast?

När jag var på ul i v33 var bebisen i säte, veckan efter hos BM tyckte hon att bebisen kändes rättvänd igen så har liksom inte funderat vidare på det. Men nu i v37 känner jag enbart sparkar långt ner och ut i ljumskarna och har återigen ett litet bowlingklot som trycker mot revbenen. Känner ni också bowlingklotet ni som har bebisar med huvudet neråt? Känner inget tryck neråt än alls (noll kissnödighet!) så undrar verkligen om det är huvudet som ligger och trycker uppåt?

Jag känner sparkar/kraftiga rörelser överallt :S gick in i v37 (v36+0) idag och nästa vecka hos BM ska vi verfiera positionen på bebisen eftersom hon (precis som sin bror) vänder sig typ en gång i veckan. Senaste TUL så låg hon i säte och förra veckan TRODDE barnmorskan att hon låg med huvudet neråt men kunde inte riktigt känna skillnad mellan huvud och rumpa just då. Har inte heller någon kissnödighet alls, sover hela nätter till och med. Å andra sidan var jag rejält kissnödig med mitt första barn oavsett om han låg i säte eller ej (han fixerade sig ca v37-38). Denna graviditet har jag haft mycket tryck mot revbenen men har inte kunnat koppla det till bebisens position i magen.

Så har man ett rörligt barn i magen så känner man nog rörelser och smärta lite här och där :/

Jag tror att det är v38 som de vill veta hur barnet verkligen ligger, i alla fall ska min bebis position verifieras helt nästa torsdag.
  • Ivana1988
    mkess skrev 2016-12-07 09:25:19 följande:
    Haha, ja, nä, det är sant. Ligger man på tvärsen så slipper man ju mammas revben/bäckenben i huvet så det kanske är skönt.
    Ivana1988 skrev 2016-12-07 08:15:44 följande:
    jag känner rumpan på höger sidan uppåt och huvud på vänster lite mer näråt.. sparkar mest vänster sida och buffer höger.. ingen aning hur han ligger dock ska till BM nu...hander mest grejer runt naveln../v34nu/
    Intressant! Hur känner man skillnaden på huvudet och rumpan? Har försökt klämma lite men känner enbart en hård boll och ryggen.. tror jag... Känner ingenting hårt nere vid bäckenet eller så.

helt fel hade jag inte! Bebisen ligger nu med huvudet neråt och BM trodde han kommer att fixera sig tidigt! Hon visade var rumpan var men nu när han spänner så vet jag inte vad som är vad haha..allt är som en hard boll så hur ska man veta:) kollade på Belly mapping men blev inte klokare heller....:))ska prova nu igem att förstå när jag vet var hon lyssnade på hjärtat..
  • Oviss01

Är det någon mer än jag som snarkar som tusan? Stackars sambon får inte sova och jag har tom lyckats väcka mig själv några gånger..

Imorgon är det dags för UL för att få ett datum för igångsättning. Det börjar kännas verkligare och läskigare nu...

• fernandasmamma
    Oviss01 skrev 2016-12-07 19:18:37 följande:

Är det någon mer än jag som snarkar som tusan? Stackars sambon får inte sova och jag har tom lyckats väcka mig själv några gånger..

Imorgon är det dags för UL för att få ett datum för igångsättning. Det börjar kännas verkligare och läskigare nu...

Nej jag snarkar inte, det står sambon för haha

Hoppas det går bra på ultraljudet
    Lycka till!

• TyckOmMig

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.
    Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!
    Det slutade väl tack gode Gud för det!

• angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:58:05 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Men jösses! Stort GRATTIS till er. Skönt att det slutat väl för er <3. Han var rätt stor ändå för tiden.

Men hoppas du får återhämta dig ordentligt och komma ifatt med vilandet.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma

Åh grattis!
    Vilken kämpe du är <3
    Måste varit jobbigt med så tidig vattenavgång.. :-/
    Kram
  • tuuli

Grattis! Vad skönt att allt gick bra!
    Oviss01 skrev 2016-12-07 19:18:37 följande:

Japp! Min sambo gick tydligen upp kl 5 för att han vaknade livrädd för att han trodde att det var ett monster i rummet som lät! Stackarn! Jag snarkar inte så mycket jämt men igår var en jättejobbig dag då jag spenderade hela jävla dan på mvc och sjukhus så jag var rätt så slutkörd.. 
  • Kmora

Grattis! Skönt att allt slutade väl! Blev så himla orolig när du sade att du hade haft vattenavgång för flera veckor sen :S

Och vilken stor bebis :) när min grabb föddes i v42 (v41+0) så vägde han 3600g och var 51cm lång haha.
Svar på tråden BF Januari 2017