• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    mkess skrev 2016-12-06 15:16:47 följande:
    Jag har försökt googla lite på när de vänder sig men hittar bara information om när de fixerar sig som omföderska... de verkar kolla positionen i samma veckor här iaf så de kanske ska vända sig samtidigt?

Haha, sjukt obekvämt det måste vara att ligga på tvärsen för övrigt! våran brukar lägga sig så lite då och då så hela magen ser ut som en jättebanan.
    Hehe ja det verkar inte så bekvämt
    Eller tja det kanske det är då h*n föredrar att ligga så

• fernandasmamma
    Emmask skrev 2016-12-06 14:47:41 följande:
    Problemet är om det (mot alla odds) händer något med dig under förlossningen, eftersom barnet då står utan förmyndare. Din man ge då inga juridiska rättigheter till vårdnaden om ditt barn, som jag förstår det. Här är ett exempel www.aftonbladet.se/wendela/familj/article11021626.ab men det finns ett mer känt som jag inte kommer på just nu.
    Oj!
    Okej, ja då får jag ta tag i det och boka en tid istället, för han kommer nog inte göra det..
    Hans minne är inte det bästa när han har mycket att tänka på

• angelikkaj
    fernandasmamma skrev 2016-12-06 10:49:14 följande:

Ja Varberg har jag hört mycket bra om..

Men sambon vågar inte åka dit, han är rädd att vi inte ska hinna..

Tar 1 1/2 timme för oss dit medans Östra är 15 minuter bort..

Mölndal tar 20-25 minuter..

I Göteborg är Östra dom som har bäst resurser, och dom har mest familjerum så pappan får alltid stanna, det känns ju bra. Hade inte känts bra om sambon får åka hem..

Jag är också lättväckt, men kan som tur är somna om rätt lätt igen.

Jag jobbar fortfarande, annars hade jag nog sovit längre än till 09.15 som jag gör nu.. Det är tur att jag inte börjar typ kl 7 på morgonen det hade jag inte pallat, hade säkert försovit mig varje dag då..

När min dotter föddes så skrev vi på om faderskap och gemensam vårdnad när hon var någon vecka eller två gammal..

Jag hade ingen aning att man kunde fylla i det innan, men fick reda på det av en kompis att man kunde göra det.

Jag har pratat med sambon om det, men han har inte bokat någon tid ännu, så blir väl att vi gör det efteråt.

Men vad är det pappan inte får ta ställning till då på förlossningen om han inte står som pappa?

Klart det kan vara nervöst med så lång körtid. Sen vet man ju inte hur vädret är då heller.

Hade inte heller en aning om det men det är som Emmask skrev.

Fick bokat om 2 veckor här iaf.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj

32+6 idag. Alla prover såg bra ut hos bm å mitt blodvärde hade gått upp från 113 till 119. Känns riktigt skönt det. Hjärtljuden lät kanon å huvudet var vänt neråt. Får se om 2 veckor hur mitt sf mått ser ut då. Nu är det rätt så högt, men det har jag haft de andra gångerna också men kanske får bli ett TUL det skulle hon se på vid nästa besök..

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-12-06 15:46:24 följande:
    Klart det kan vara nervöst med så lång körtid. Sen vet man ju inte hur vädret är då heller.

Hade inte heller en aning om det men det är som Emmask skrev.

Fick bokat om 2 veckor här iaf.
    Nej, det kan ju vara halt och mycket snö då det vet man ju inte..
    Jag får ringa och boka en tid hos familjerätten så han får skriva på att han är pappan iallafall..
  • Sagan12345
    Oviss01 skrev 2016-12-05 21:09:41 följande:

Har också BF 3 januari

Men i torsdags när jag var på UL så såg de att ena tjejen (som också är mindre än sin syster) började tycka att det är lite jobbigt där inne. Så nu på torsdag är det UL igen, då bestäms om de ska sätta igång förlossningen nästa vecka, eller veckan därpå.. Så det blir barn före jul i alla fall hur som helst!

Känner igen det där med att all säger att man ska knipa till 1 jan, men det kändes omöjligt så fort de sa att det var två där inne, så det gav jag upp. Men nu står hoppet till att det inte blir julafton bara hehe. 

Vad ser dom de på? Hoppas hon mår bra på nästa ul
  • Ivana1988
    mkess skrev 2016-12-06 10:57:11 följande:

Hörni, var känner ni tjejer era sparkar oftast?

När jag var på ul i v33 var bebisen i säte, veckan efter hos BM tyckte hon att bebisen kändes rättvänd igen så har liksom inte funderat vidare på det. Men nu i v37 känner jag enbart sparkar långt ner och ut i ljumskarna och har återigen ett litet bowlingklot som trycker mot revbenen. Känner ni också bowlingklotet ni som har bebisar med huvudet neråt? Känner inget tryck neråt än alls (noll kissnödighet!) så undrar verkligen om det är huvudet som ligger och trycker uppåt?

jag känner rumpan på höger sidan uppåt och huvud på vänster lite mer näråt.. sparkar mest vänster sida och buffer höger.. ingen aning hur han ligger dock ska till BM nu...hander mest grejer runt naveln../v34nu/

• mkess
    fernandasmamma skrev 2016-12-06 15:28:10 följande:
    Hehe ja det verkar inte så bekvämt
    Eller tja det kanske det är då h*n föredrar att ligga så
    Haha, ja, nä, det är sant. Ligger man på tvärsen så slipper man ju mammas revben/bäckenben i huvet så det kanske är skönt.
    Ivana1988 skrev 2016-12-07 08:15:44 följande:
    jag känner rumpan på höger sidan uppåt och huvud på vänster lite mer näråt.. sparkar mest vänster sida och buffer höger.. ingen aning hur han ligger dock ska till BM nu...hander mest grejer runt naveln../v34nu/
    Intressant! Hur känner man skillnaden på huvudet och rumpan? Har försökt klämma lite men känner enbart en hård boll och ryggen.. tror jag... Känner ingenting hårt nere vid bäckenet eller så.

• mkess
    Ivana1988 skrev 2016-12-07 08:15:44 följande:
    Och lycka till hos BM såklart
  • Kmora
    Oviss01 skrev 2016-12-05 21:09:41 följande:

Har också BF 3 januari

Men i torsdags när jag var på UL så såg de att ena tjejen (som också är mindre än sin syster) började tycka att det är lite jobbigt där inne. Så nu på torsdag är det UL igen, då bestäms om de ska sätta igång förlossningen nästa vecka, eller veckan därpå.. Så det blir barn före jul i alla fall hur som helst!

Känner igen det där med att all säger att man ska knipa till 1 jan, men det kändes omöjligt så fort de sa att det var två där inne, så det gav jag upp. Men nu står hoppet till att det inte blir julafton bara hehe. 

Ojoj! Bra att de upptäcker det i tid att en tjejen inte mår prima. Är ganska vanligt att en av tvillingarna mår lite sämre om jag förstått rätt.

Vi får hoppas att de har vett att undvika själva julafton :P

Mannens syster är född 23 dec och det verkar ha fungerat bra, så det är ju inte alltför illa att vara född nära jul ;)
Svar på tråden BF Januari 2017