• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • stor grön drake
    olgaisback skrev 2016-07-04 23:40:04 följande:

När har ni första ul? Jag valde lite senare så jag är säker på att hjärtat slår så jag ska dit den 18e :) spännande :)

Jag har 19:e... känns oändligt långt borta men det fanns inga tidigare tider pga semestrar. 6+6 idag.

Inskrivning på MVC imorgon.
  • cerise81
    olgaisback skrev 2016-07-04 23:40:04 följande:

Hejsan tjejer! Jag hoppar in här. Va med i bf oktober 2016 innan men det slutade tyvärr i MA.. nu är jag i v 6 (5+3) och har bf 27/2. Vet knappt om man vågar hoppas igen. Men vi får se. Har sinnessjukt ont i mina bröst. Och är extremt trött... hela tiden. Och humörsvängningar ska vi inte snacka om. Håret är helt kaos. Fettigt efter en dag... drömmer sjuka drömmar.

Inatt drömde jag att jag fick missfall. Ut kom en klump och jag tog bort hinnan på klumpen och det visade sig vara en fisk där i.. HAhaha

När har ni första ul? Jag valde lite senare så jag är säker på att hjärtat slår så jag ska dit den 18e :) spännande :)

Hej och välkommen! Jag väntar andra barnet. BF är osäker; enligt appar är det 13/2 men enligt min egen beräkning är det en vecka senare. Har iaf tid för inskrivning 21/7 och UL är inte förrän 2 augusti. Känns otroligt långt till dess. Kommer att gå hela semestern och vänta på att få se ett hjärta!
  • Verran87

Hejhej! Har också bf i februari. Vi fick missfall i mars och då hade vi sett ett hjärta slå några dagar innan så det finns ju inga garantier bara för att man får se det tyvärr. Men nu är vi gravid igen iaf! Ska på första mötet hos barnmorskan imorgon men lär inte få göra nåt ultraljud...tydligen får man inte de bara pga oro.

• halfmoon

Hej alla!

Hoppar in här jag också. Är i v 9+5 idag och har bf 1-2 februari. Jag är 29 år och vi väntar första barnet och har blivit gravida genom ivf då vi inte kan på egen hand. Vi har haft en jobbig resa med ett MA och ett MF (v 9 och vi 6) senaste 10 månaderna. Det har varit mycket sorg och förtvivlan. När vi började våra försök trodde jag att det svåra skulle vara att bli gravid, tänkte aldrig att jag skulle behöva uppleva två missfall. Nu hoppas vi allt vi kan att denna lilla plutt hänger kvar! Vi har gjort vul i v 6+5 och i 9+0 och då har hjärtat tickat och allt sett bra ut.

Nu går tiden grymt långsamt, dagarna verkligen segar sig fram. Vi har inskrivning 20/7 och sen nästa ultraljud 21/7 då jag kommer vara i v 12+0. Hoppas hoppas att vi kommer dit och att allt är bra då så jag kan slappna av lite.

Är gärna med i en fb-grupp och har skickat till micki88.

• 1900920802
    olgaisback skrev 2016-07-04 23:44:55 följande:

Det är väldigt sällan att det blir missfall om du sett hjärtat slå:) det blir oftast missfall för bebisen inte "kommer igång". :)

Ja dom säger de! :) har du sett nå hjärta än då?
  • cerise81
    halfmoon skrev 2016-07-05 08:25:53 följande:

Hej alla!

Hoppar in här jag också. Är i v 9+5 idag och har bf 1-2 februari. Jag är 29 år och vi väntar första barnet och har blivit gravida genom ivf då vi inte kan på egen hand. Vi har haft en jobbig resa med ett MA och ett MF (v 9 och vi 6) senaste 10 månaderna. Det har varit mycket sorg och förtvivlan. När vi började våra försök trodde jag att det svåra skulle vara att bli gravid, tänkte aldrig att jag skulle behöva uppleva två missfall. Nu hoppas vi allt vi kan att denna lilla plutt hänger kvar! Vi har gjort vul i v 6+5 och i 9+0 och då har hjärtat tickat och allt sett bra ut.

Nu går tiden grymt långsamt, dagarna verkligen segar sig fram. Vi har inskrivning 20/7 och sen nästa ultraljud 21/7 då jag kommer vara i v 12+0. Hoppas hoppas att vi kommer dit och att allt är bra då så jag kan slappna av lite.

Är gärna med i en fb-grupp och har skickat till micki88.

Välkommen! Förstår om det känns nervöst i väntan på nästa UL med tanke på hur ni haft det innan. Har flera släktingar och bekanta som gjort samma resa, ibland med barn som resultat, ibland inte. Är väldigt tacksam och ödmjuk att vi kunnat bli med barn på egen hand och att förra graviditeten gick bra. Nu har vi en snart 3-årig kille som vi verkligen önskar ska få bli storebror. Har själv inga syskon så vill gärna ge honom den gåvan..
  • Saz82
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-07-05 09:49:29 följande:

Hallå tjejer någon mer här som inte har symptom kvar? Mina känns som alla är borta det ända jag har är nog trötthet och yrsel kanske lite magvärk är i vecka 10

Gick också in i v 10 idag. Upplever att jag mår lite mer illa på morgonen, men det försvinner efter jag ätit min andra frukost. Får dela upp den i två omgångar. Äter fil först när jag går upp och tar sen med mig två smörgåsar till jobbet och äter 1,5 timma senare. Efter det är illamåendet bortblåst.
    Sen är jag lite tröttare nu också... igår stensomnade jag vid tv:n klockan 21. Men det kan bero på att jag längtar så efter semester nu också, är så jobbtrött... bara 3 dagar kvar! :)
  • Jennska

Var förlamande trött flesta veckorna, somnade varje dag på jobbet och direkt när jag kom hem. Nu har tröttheten släppt, men mår istället konstant illa. Brösten är ömma,men inte lika svullna som innan. Går in i v 9 på torsdag och på fredag ska vi på inskrivning :) känns pirrigt och nervöst. Fick ett missfall I dec och vid inskrivningen då kunde de inte hitta ett hjärta. Ser allting bra ut på fredagen så blir det att berätta för dottern på 5 år. Ska bli så skönt att slippa komma med bortförklaringar när man mått dåligt och hon undrat vad det är för fel.

• ReikiStar
    ReikiStar skrev 2016-07-04 16:04:33 följande:
    Du får gärna skicka till mig, lyckas inte från mobilen?! :)
    Har försökt skicka meddelande till dig nu, har du fått det? :)
Svar på tråden BF Februari 2017