• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • cerise81
    BjörkW skrev 2016-06-30 09:05:06 följande:

Hej. 

Vill bara gnälla av mig lite. Vi håller graviditeten hemlig än så har ingen att gnälla med ;) 

Har så fruktansvärt ont i kroppen! Hade någon förhoppning om att jag skulle kunna säga "första graviditeten satt jag i rullstol men andra mådde jag jättebra." Men det kommer inte hända... Foglossningarna har redan börjat och igår kväll kunde jag inte röra mig. Sambons härliga kommentar här om dagen: Det kommer inte funka om du ska sova hela tiden. När jag ligger och försöker lista ut hur vi ska överleva denna graviditet? Det gick ju trots allt an sist, men nu har vi en lite otroligt springglad son som fyller 2 år i september. 

Hur gör ni för att klara av vardagen?

Känner också av foglossning redan (7+3). Så bävar för hur det kommer bli i fortsättningen. Har en pojke på snart 3 år som också är överallt och ingenstans som jag måste orka klara av samtidigt som jag har krämpor av olika slag. Kommer att bli en stor utmaning känner jag på mig redan.
  • mammelie

Ska på VUL idag, är sååååå nervös... sist jag o maken var gravida 2011 o 2012 så var det två ofostrigagraviditeter... vill inte vara med om det en gång till!!! :'(

• jvd89
    BjörkW skrev 2016-06-30 09:05:06 följande:

Hej. 
    Vill bara gnälla av mig lite. Vi håller graviditeten hemlig än så har ingen att gnälla med ;) 
    Har så fruktansvärt ont i kroppen! Hade någon förhoppning om att jag skulle kunna säga "första graviditeten satt jag i rullstol men andra mådde jag jättebra." Men det kommer inte hända... Foglossningarna har redan börjat och igår kväll kunde jag inte röra mig. Sambons härliga kommentar här om dagen: Det kommer inte funka om du ska sova hela tiden. När jag ligger och försöker lista ut hur vi ska överleva denna graviditet? Det gick ju trots allt an sist, men nu har vi en lite otroligt springglad son som fyller 2 år i september. 

Hur gör ni för att klara av vardagen?

Usch inte kul att höra, men ni kommer lösa de på ett eller annat sätt, det gäller att man får kommunicera bra. Just nu är kg sjukligt trött, sover såfort lilleman sover och är inte så social av mig. Sa det till min sambo att vi får hoppas tröttheten lägger sig snart men det är såhär det set ut just nu och han förstår mig. Jag vill ju inte va trött och vill inte må illa men de väljer man liksom inte. När han är ledig får jag sovmorgon och vi tar dagarna som dom kommer. Om du behöver sova hela tiden så är de ett tecken på att Din kropp behöver de. Så de får din sambo stå ut med just nu, tycker jag iaf:)
  • ReikiStar
    emm84 skrev 2016-06-30 08:33:07 följande:

Hej :)
    Ville bara säga att idag 30/6 stänger vi den slutna och hemliga gruppen Februaribebisar på Facebook för intag. Det gör vi för att gruppen inte ska bli för stor och vara mer personlig för oss som finns där :) Vill du gå med så skicka ett meddelande med ditt namn så blir du tillagd :)

Jag vill gärna gå med, men lyckas inte skicka något meddelande till dig, haha. Kan du skriva till mig? :)
  • Blåiris

nytt vul. Hinnsäcken och fostret har växt lite på dessa 2 dagar och man kan se tydlig gulsäck. Dock ingen hjärtaktivitet. Skulle vilja göra nytt vul i slutet av nästa v men nu är vi bortresta 2 v. Så det blir en låååång väntan- om jag inte börjar blöda innan dess.

• stor grön drake
    Blåiris skrev 2016-06-30 14:21:09 följande:

nytt vul. Hinnsäcken och fostret har växt lite på dessa 2 dagar och man kan se tydlig gulsäck. Dock ingen hjärtaktivitet. Skulle vilja göra nytt vul i slutet av nästa v men nu är vi bortresta 2 v. Så det blir en låååång väntan- om jag inte börjar blöda innan dess.

Hoppas hoppas hoppas på goda nyheter när du kommer hem <3
  • cerise81
    mammelie skrev 2016-06-30 15:09:00 följande:

Har sett ett hjärta idag!!! <3

Vad skönt för er med tanke på vad du berättade!
  • halfmoon
    Blåiris skrev 2016-06-30 14:21:09 följande:

Åh, hoppas så att ni får bra besked när du kommer hem. Och att du kan njuta av din resa trots detta! <3
  • annsansa

Kliver också ur denna tråd då jag tycker stämningen är usel. Lycka till alla med era bebisar.

Mp väl!

Svar på tråden BF Februari 2017