• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Syster86
    Cykeltratt skrev 2016-07-01 00:09:58 följande:

Är det någon mer än jag som får riktiga, hemska hugg i magen när man nyser till? Känns riktigt obehagligt! Nästan så jag tappar andan :o

Jag hade jätteont i magen första typ 6 veckorna. Högg till varje gång jag reste mig eller bytte position när jag låg i sängen.
  • jvd89
    BjörkW skrev 2016-06-30 21:28:02 följande:
    Ja, jag förstår ju att det bara får lösa sig och att det inte är roligt för min sambo, och att det kan kännas frustrerande när jag "bara ligger där" medan sonen river vårt hem ;) Men som du säger så är det inte för att jag tycker det är roligt. Och i samma veva som han förstår är det nog svårt att hålla humöret uppe när han också blir trött.. Vi får se. Om några dagar har vi semester båda två och då blir det förhoppnigsvis lättare att varva vila med lek :)
    Ja de är klart de är jobbigt för våra sambos för dom är ju såklart oxå jättetrötta och så. Men skönt med semester snart för då kan man vila i omgångar så blir de nog bra:) jag känner mig som världens sämsta mamma då vi kollar mkt på tvn hemma just nu. Leker i omgångar men man orkar ju inte så lång stund. Sen sover jag varje gång sonen sover med så de blir ju inte gjort något här hemma när pappan jobbar.

Sen kam jag knappt äta något heller. Försöker få i mig lite men eftersom jag mår så illa och kräks endel så blir mat jobbigt för mig typ. Men kämpar att få i mig lite då de behövs.
  • ReikiStar
    Syster86 skrev 2016-07-01 08:18:58 följande:
    Jag hade jätteont i magen första typ 6 veckorna. Högg till varje gång jag reste mig eller bytte position när jag låg i sängen.
    Så hade jag förra graviditeten. Gjorde så ont när det högg till när jag nös, hosta eller höjde ena benet. Såg det som att det var ett gott tecken på att det hände saker i kroppen :)
  • ReikiStar

Alltså dom här humörsvängningarna är tusen gånger värre denna gång. Vilket jävla surt monster jag blir mellan varven, känner knappt igen mig själv och sambon får ta allt.. Hoppas verkligen det stabiliserar sig snart!

• siktamotstjärnorna

Hej hej. Tänkte jag hoppar in här ????

Fick i lördags veta att jag är gravid igen... ????

Fick barn nr 2 i januari så de kom lite som en chock. Men självkart glad också ???? dock massa tankar om hur det ska gå med barn så tätt å om min kropp mår tillräckligt bra efter förra graviditeten. Haft svåra graviditeter med kraftig foglossning samt att jag fött båda mina barn (pojkar) för tidigt pga tidiga sammandragningar.

Iaf.. jag är tydligen i v 8+2. ???? har inte känna nåt egentligen. Tränat å ätit mindre så trott att hunger å tröttheten berodde på det. Samt varit väldigt sjuk senaste tiden. Men men... Bara å gilla läget ????????

Hur har ni det med ålder på tidigare barn?

Hoppas alla har en bra dag annars ????

• stor grön drake

Alltså... jag har varmt. Jag mår illa. Jag har ont i korsrygg/höfter. Det här känns inte alls som den räkmacka till graviditet som jag beställde. Undrar om förra graviditetens enda åkomma, viktökningen med nästan 30kg, tänker hålla sig borta... med min tur så antagligen inte.

I vanliga fall fryser jag alltid. När det är 25 grader ute skippar jag koftan typ. Det är rejält obehagligt att vara såhär varm, känner mig nästan sjuk.

Min son från tidigare är 6.5 och då var jag 5-7 månaden över sommaren, som var varm, men jag hade inte mer varmt än vanligt.

Jag ska hämta hem vagn imorgon och då jag ska till närmsta större stad och hämta den, så tyckte min mamma att då kan hon passa på att åka med då hon behöver en del ärenden uträttade... så, om jag inte lyckas bortförklara vagnen så får hon veta imorgon, dock är det så många runt mig så jag -kanske- kommer undan med att skylla på dem

• Micki88

Jag får! Tror det linnementen runt livmodern som gör ont.. :/

Cykeltratt skrev 2016-07-01 00:09:58 följande:

Är det någon mer än jag som får riktiga, hemska hugg i magen när man nyser till? Känns riktigt obehagligt! Nästan så jag tappar andan :o

• Cecilia13

När tycker ni det är dags att ringa MVC?

Jag går in vecka 7 imorgon och har inte så mkt symptom. Det är andra barnet så jag har hyfsad koll på vad man får äta m.m. Förra graviditeten tyckte jag inte att de tidiga besöken på MVC gav särskilt mkt, det var mer längre fram när man får lyssna på hjärtljud och mäta magen. Jag känner det som att kub i v12 är första hållpunkten innan dess vågar jag inte tro så mkt... Någon som vet om det är färre besök på MVC när det är andra barnet jämfört med första barnet?

• stor grön drake
    Cecilia13 skrev 2016-07-01 14:47:50 följande:

När tycker ni det är dags att ringa MVC?

Jag går in vecka 7 imorgon och har inte så mkt symptom. Det är andra barnet så jag har hyfsad koll på vad man får äta m.m. Förra graviditeten tyckte jag inte att de tidiga besöken på MVC gav särskilt mkt, det var mer längre fram när man får lyssna på hjärtljud och mäta magen. Jag känner det som att kub i v12 är första hållpunkten innan dess vågar jag inte tro så mkt... Någon som vet om det är färre besök på MVC när det är andra barnet jämfört med första barnet?

Här där jag bor är det färre besök, men de vill att alla tar kontakt direkt de vet, då de använder tidig inskrivning på alla, i ett led att minska fosterskador pga mediciner, rökning alkohol mm.
  • Brolinn

Heejsan! Hoppar också in här,
    Dock har jag inte vågat testa mig då jag ett flertal månader fått negativt svar...

Men nu hade jag mens i två dagar, aldrig haft så kort... Men mitt humör och andra symptom tyder på graviditet men vågar inte testa än, om jag är grav så är det beräknat slutet av Feb början av Mars

Blir galen av att inte veta, men sårad att få det ena svaret av testet.

Svar på tråden BF Februari 2017