• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • stor grön drake
    Cecilia13 skrev 2016-07-05 19:28:34 följande:

Gör alla tidiga ultraljud?

Här det rul i v20 som gäller :( Mitt landsting erbjuder inte kub överhuvudtaget, dock fostervattenprov för riskgrupper. Jag bokar nog in kub privat, vill inte vänta halva graviditeten på att få se den lilla...

Här bekräftas graviditeten med VUL. Sedan RUL i v.15-16 och TUL i v.32-34
  • hurtänktedunu
    stor grön drake skrev 2016-07-05 20:33:59 följande:

Här bekräftas graviditeten med VUL. Sedan RUL i v.15-16 och TUL i v.32-34

Oj varför så tidigt rul? Dom brukar ju ligga i v18 plus minus 1 vecka max
  • MammanAngelica

Här det rul i v20 som gäller :( Mitt landsting erbjuder inte kub överhuvudtaget, dock fostervattenprov för riskgrupper. Jag bokar nog in kub privat, vill inte vänta halva graviditeten på att få se den lilla...

Jag kände samma lika. Alla pratar om ultraljud och hjärtan. Fjärde barnet nu och väntar mig ordningen på livstecken som fosterrörelser-RUL precis som de andra gångerna. En evig väntan. Blir inskrivning i 10+2 för mig. Om knappt 3 veckor.
  • olgaisback

Första gången fick jag tidigt vul pga oro. Och jag hade ju rätt. Nu efter missfallet så får man vul när hjärtat borde vara igång så man inte ska gå och oroa sig mer. Den 18 ska jag dita. Kommer då va i v.8 7+3.
  • Cecilia13
    hurtänktedunu skrev 2016-07-05 20:10:03 följande:

Mitt landsting Sörmland erbjuder inte heller något annat än rul. Vi bokade in ett tidigt vul v8 och sen gör vi kub i Stockholm. Fritt vårdval så man får göra det gratis i andra landsting.

Vi tillhör också Sörmland :) Menar du att kub i Stockholm är gratis?
  • stor grön drake
    hurtänktedunu skrev 2016-07-05 23:12:19 följande:

Oj varför så tidigt rul? Dom brukar ju ligga i v18 plus minus 1 vecka max

Enligt hemsidan så är det för att barnen är ungefär lika stora då, och efter v.18 börjar de växa i egen takt. Antar att de vill ha lite marginal för justeringsmän också
  • Jessicaelinelizabeth

Hej! Är en tjej på snart 27, bor i västra Götaland. Är i vecka 8 idag. Mitt andra barn. Min pojk kom 2015. Hade två missfall 2014.

Har inskrivning på mvc på fredag.

BF 21 februari 2017 enligt apparna ????

• hurtänktedunu
    Cecilia13 skrev 2016-07-05 23:55:43 följande:

Vi tillhör också Sörmland :) Menar du att kub i Stockholm är gratis?

Yes. Man får en inskrivning via dom och så skriver dom remiss till kub. Jag frågade vad det skulle kosta då det gjorde de sist med dottern men dom sa att i och med det fria vårdvalet så är det gratis. Så vi har inskrivning 25 juli och kub 2 augusti
  • hurtänktedunu
    stor grön drake skrev 2016-07-06 03:32:13 följande:

Enligt hemsidan så är det för att barnen är ungefär lika stora då, och efter v.18 börjar de växa i egen takt. Antar att de vill ha lite marginal för justeringsmän också

Ja ha. För jag hade hört att man inte kan se allt man behöver så tidigt. Man lär sig något nytt varje dag
Svar på tråden BF Februari 2017