• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • ReikiStar
    ReikiStar skrev 2016-07-05 11:12:44 följande:
    Har försökt skicka meddelande till dig nu, har du fått det? :)
    Oj, till micki88 skulle det så klart vara :)
  • wildha

Hormonerna alltså. Jag erkänner att jag är extra grinig och har kort stubin just nu. Men sambon är så jäkla grälsjuk, så fort jag öppnar munnen så får jag höra att jag är otrevlig. Idag försökte jag förklara att ja visst jag har mindre tålamod än vanligt, men han kan inte analysera allt jag säger och få det till att jag är otrevlig. Fick idag höra att "då kan ju du leva själv med din jävla unge"

Såg att det var flera här som har kort stubin och jag förstår att det är jobbigt för våra respektive, men vissa saker säger man bara inte känner jag. Eller överreagerar jag?

• jessimalm
    wildha skrev 2016-07-05 11:23:37 följande:

Hormonerna alltså. Jag erkänner att jag är extra grinig och har kort stubin just nu. Men sambon är så jäkla grälsjuk, så fort jag öppnar munnen så får jag höra att jag är otrevlig. Idag försökte jag förklara att ja visst jag har mindre tålamod än vanligt, men han kan inte analysera allt jag säger och få det till att jag är otrevlig. Fick idag höra att "då kan ju du leva själv med din jävla unge"

Såg att det var flera här som har kort stubin och jag förstår att det är jobbigt för våra respektive, men vissa saker säger man bara inte känner jag. Eller överreagerar jag?

Åh precis sådär har vi det här hemma!! Så fort jag öppnar munnen låter jag otrevlig eller är grinig/irriterad.

Skönt att inte vara ensam ;)

Var inte såhär med tidigare barnen vad jag minns
  • wildha

Jag är i vecka 8. Min förra graviditet var jag också riktigt humörig vecka 8-12 ungefär sen blev det bättre. Ja det är skönt att man inte är ensam, sambon säger att ingen annan skulle stå ut, men saken är den att han själv har ett väldigt behov av uppmärksamhet och nu hamnar han i skymundan då all min energi går åt till att orka jobba. Jag fattar att det inte heller är lätt att känna sig åtsidosatt men önskar att dom kanske kunde se det från vår sida också. Det är inte jättekul att vara helt slut och inte göra annat än att sova

• stor grön drake

Min uppblåsta, ömma mage är borta jag kan ha mina arbetsjeans igen, förra veckan gick det inte pga för" hårt" tryck mot magen. Super skönt då jag inte är redo att berätta på jobbet ännu.

Jag är vettlöst tankspridd

• olgaisback
    1900920802 skrev 2016-07-05 08:27:32 följande:

Ja dom säger de! :) har du sett nå hjärta än då?

Har vul bokat den 18/7 :) så vi får se :)
  • Cecilia13

Gör alla tidiga ultraljud?

Här det rul i v20 som gäller :( Mitt landsting erbjuder inte kub överhuvudtaget, dock fostervattenprov för riskgrupper. Jag bokar nog in kub privat, vill inte vänta halva graviditeten på att få se den lilla...

• hurtänktedunu
    Cecilia13 skrev 2016-07-05 19:28:34 följande:

Gör alla tidiga ultraljud?

Här det rul i v20 som gäller :( Mitt landsting erbjuder inte kub överhuvudtaget, dock fostervattenprov för riskgrupper. Jag bokar nog in kub privat, vill inte vänta halva graviditeten på att få se den lilla...

Mitt landsting Sörmland erbjuder inte heller något annat än rul. Vi bokade in ett tidigt vul v8 och sen gör vi kub i Stockholm. Fritt vårdval så man får göra det gratis i andra landsting.
Svar på tråden BF Februari 2017