• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • 1900920802

Hej hoppar gärna in här! Är i v 7+1 idag. Vi såg ett hjärta i v 5+5.. och hoppas att den vill stanna å inte bli ett missfall som jag tidigare fått :)

Är de nån som fått foglossning än? Vet inte hur de känns eller hur de ska vara.. men började känna igår att de känns som en spänning/halv ont/ilar-känsla en liten bit under svanken vid skinkan på höger sidan bara.. inuti långt in känns det.. de känns när ja rör på höfterna.. när jag går å spänner mig! Är de foglossning jag lyckats fått såhär tidigt ?

• hurtänktedunu

Vi var på vul idag. en liten bebis med ett fint litet hjärta som slog och som var exakt på dagen lika som den skulle. 7+5. Så 10 februari fortfarande.

• cerise81
    1900920802 skrev 2016-06-30 17:54:46 följande:

Hej hoppar gärna in här! Är i v 7+1 idag. Vi såg ett hjärta i v 5+5.. och hoppas att den vill stanna å inte bli ett missfall som jag tidigare fått :)

Är de nån som fått foglossning än? Vet inte hur de känns eller hur de ska vara.. men började känna igår att de känns som en spänning/halv ont/ilar-känsla en liten bit under svanken vid skinkan på höger sidan bara.. inuti långt in känns det.. de känns när ja rör på höfterna.. när jag går å spänner mig! Är de foglossning jag lyckats fått såhär tidigt ?

Definitivt, jag känner så väl igen den där smärtan från förra graviditeten. Är bara i 7+3 och blev förvånad över att det dök upp så himla tidigt.
  • stor grön drake
    mammelie skrev 2016-06-30 15:09:00 följande:

Har sett ett hjärta idag!!! <3

Å vad mysigt

.
    hurtänktedunu skrev 2016-06-30 19:21:18 följande:

Vi var på vul idag. en liten bebis med ett fint litet hjärta som slog och som var exakt på dagen lika som den skulle. 7+5. Så 10 februari fortfarande.

Underbart
  • Tussilago89
    hurtänktedunu skrev 2016-06-30 19:21:18 följande:

Åh, underbar känsla!
  • Mrsk28
    Brbsladderben skrev 2016-06-27 14:32:18 följande:

Jag hoppar gärna in här!

23 år , bf 21/2-17 :)

Första barnet för våran del.

Nej va kul :) Samma för oss  är också född 86.  var gravida förra året men slutade i uteblivet mf i v 14/15 
  • BjörkW
    jvd89 skrev 2016-06-30 12:00:44 följande:
    Usch inte kul att höra, men ni kommer lösa de på ett eller annat sätt, det gäller att man får kommunicera bra. Just nu är kg sjukligt trött, sover såfort lilleman sover och är inte så social av mig. Sa det till min sambo att vi får hoppas tröttheten lägger sig snart men det är såhär det set ut just nu och han förstår mig. Jag vill ju inte va trött och vill inte må illa men de väljer man liksom inte. När han är ledig får jag sovmorgon och vi tar dagarna som dom kommer. Om du behöver sova hela tiden så är de ett tecken på att Din kropp behöver de. Så de får din sambo stå ut med just nu, tycker jag iaf:)
    Ja, jag förstår ju att det bara får lösa sig och att det inte är roligt för min sambo, och att det kan kännas frustrerande när jag "bara ligger där" medan sonen river vårt hem ;) Men som du säger så är det inte för att jag tycker det är roligt. Och i samma veva som han förstår är det nog svårt att hålla humöret uppe när han också blir trött.. Vi får se. Om några dagar har vi semester båda två och då blir det förhoppnigsvis lättare att varva vila med lek :)
  • Cykeltratt

Är det någon mer än jag som får riktiga, hemska hugg i magen när man nyser till? Känns riktigt obehagligt! Nästan så jag tappar andan :o

• AnnaMM

Hej på er jag och min sambo har försökt att få barn i snart 3 år med 3 missfall,
    efter 3dje missfallet valde jag att ta det lungt i 1 år då mitt sista missfall gjorde att jag hamnade på gynakuten med sånna smärtor och blödningar så jag trodde jag skulle dö.
    Dom pumpade mig med morfin men inget hjälpte, tillslut fick dom söva ner mig och skickade in mig på operation för att kolla vad som var fel, men det va bara missfallet som inte riktigt ville komma ut.
    Det va det hemskaste jag varit med om i hela mitt liv, och jag har dessutom extremt låg smärttröskel.
    Men senaste 2 månaderna har det bara blivit att vi haft oskyddat, inget vi planerat.
    Och idag vaknade jag med världens sura uppstötningar och min mens va 2 dagar försenad. Och den har aldrig varit försenad senaste 6 månaderna inte ens en dag.
    Så tänkte jag nu är det säkert något,
    så tog ett test för skoj skull bara,
    och mycket väl är i vecka 5+2 enligt appen.
    Men jag känner mig inte gravid alls ??.
    Fick lite panik då jag rökt lite till och från,
    och varit enormt stressad senaste månaden då jag driver eget företag. Men röka lägger jag av med på en gång inget snack om saken. Och det känns så sjukt underbart men samtidigt jätte läskigt då jag aldrig kommer glömma den smärtan som jag fick vid sista missfallet, ska försöka och inte tänka på det. Men är samtidigt otroligt rädd att jag ska få den igen..
    Då jag verkligen verkligen inte vill uppleva det igen.
    Men nu är det bara att hålla alla tummar och tår och hoppas på det bästa.
    Jag är beräknad mellan 28 februari till 1-2 mars.
    Så vet inte riktigt om denna grupp är rätt men hoppas jag är välkommen
    Kram på er alla och stort GRATTIISS

• stor grön drake
    AnnaMM skrev 2016-07-01 06:06:15 följande:

Jag är beräknad mellan 28 februari till 1-2 mars.

Så vet inte riktigt om denna grupp är rätt men hoppas jag är välkommen

Kram på er alla och stort GRATTIISS

Naturligtvis är du välkommen

Nu håller vi tummarna för att det går bättre denna gång!
Svar på tråden BF Februari 2017