• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • hurtänktedunu

Jag mår för bra. Får man säga så? Visst ett svagt illamående men 8+1 idag och inte ens haft i närheten till en kräkning.

Egentligen inga andra symtom heller men har sett bebis 2 gånger.

• stor grön drake
    hurtänktedunu skrev 2016-07-03 17:24:49 följande:

Jag mår för bra. Får man säga så? Visst ett svagt illamående men 8+1 idag och inte ens haft i närheten till en kräkning.

Egentligen inga andra symtom heller men har sett bebis 2 gånger.

Vad skönt

Jag hade ju en superenkel graviditet med sonen, förutom extrem trötthet första månaden så hade jag inte en enda gravidkrämpa (utom massiv viktökning) fören jag gick på mammaledigt och fick trångt i karpaltunlarna av vätskesamling
  • Acire94

Jag mår jätteilla just nu.. Käkar dock lergigan comp och ligger minst en halvtimme extra i sängen på morgonen för att äta innan jag går upp så jag har det typ under kontroll! Har inte spytt än i alla fall även om det har varit nära många gånger :p Det jobbigaste är väl egentligen att ta hand om en 1åring medans man  mår illa, det känns inte riktigt som att man räcker till! Menmen, förra gången började illamåendet i vecka 13-14 och höll i sig tills sonen kom ut så jag har hopp om att det kanske slutar tidigare denna gång då det började i vecka 6 :)

• nathalieejj

Jag är 6+1 idag och speciellt på morgonen så gör brösten såå ont, har mycket flytningar, illamåendet har blivit värre, är väldigt svullen och acne hälsar på! Annars ok! Ska på inskrivning den 11:de

• Micki88

Finns flera :) men du är jättevälkommen till vår skicka mig ett privat meddelande :)

ReikiStar skrev 2016-07-03 22:52:27 följande:

Kunde man få gå med i gruppen på fb? ??

• Mamijeni

Hej ny medlem här. och har bf i februari 2017 ?. Hade varit kul att följas andra som har bf ungefär samtidigt. Väntar mitt andra barn ????. Har ni någon fb grupp?

• 1900920802
    cerise81 skrev 2016-06-30 19:35:48 följande:

Definitivt, jag känner så väl igen den där smärtan från förra graviditeten. Är bara i 7+3 och blev förvånad över att det dök upp så himla tidigt.

Ja; jag trodde inte de kunde komma så pass tidigt.. :)
  • 1900920802

Någon mer än jag som är extremt känslig för dofter?.. framförallt killparfym!! Å vissa mat dofter. Vill skura allt här hemma med rengöringsmedel.

Är i v 7+5 idag. Mina symtom är trötthet emellanåt som bara kan komma när som helst, huvudvärk, smått konstigt illamående på mornarna..kväljnings känsla.. sen hungrig är man hela tiden + ömma bröst. Vad har ni för symtomer?

Är de normalt att inte känna så mkt i magen ännu? Jag känner inte alls mycket hugg, å att de stramar så mkt.. nån gång när jag reser mig upp kan de dra till lite men inte alls mera.. lite uppsvälld då bara!

• Applerose
    1900920802 skrev 2016-07-04 12:20:44 följande:

Någon mer än jag som är extremt känslig för dofter?.. framförallt killparfym!! Å vissa mat dofter. Vill skura allt här hemma med rengöringsmedel.

Är i v 7+5 idag. Mina symtom är trötthet emellanåt som bara kan komma när som helst, huvudvärk, smått konstigt illamående på mornarna..kväljnings känsla.. sen hungrig är man hela tiden + ömma bröst. Vad har ni för symtomer?

Är de normalt att inte känna så mkt i magen ännu? Jag känner inte alls mycket hugg, å att de stramar så mkt.. nån gång när jag reser mig upp kan de dra till lite men inte alls mera.. lite uppsvälld då bara!

Jag är känslig för dofter också.
    Mår sjukt illa på mornarna, får då även svårt att få i mig mat. Blir även illamående under dagen från och till. Trötthet, lite molande värk typ som svag mensvärk. Är idag i vecka 6+6.
    Någon mer än jag som går och oroar sig mycket? ;)
Svar på tråden BF Februari 2017