• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • BjörkW
    jvd89 skrev 2016-07-01 08:40:39 följande:
    Ja de är klart de är jobbigt för våra sambos för dom är ju såklart oxå jättetrötta och så. Men skönt med semester snart för då kan man vila i omgångar så blir de nog bra:) jag känner mig som världens sämsta mamma då vi kollar mkt på tvn hemma just nu. Leker i omgångar men man orkar ju inte så lång stund. Sen sover jag varje gång sonen sover med så de blir ju inte gjort något här hemma när pappan jobbar.

Sen kam jag knappt äta något heller. Försöker få i mig lite men eftersom jag mår så illa och kräks endel så blir mat jobbigt för mig typ. Men kämpar att få i mig lite då de behövs.
    Får hoppas att det blir bra med semester. Har sagt till sambon att han ska tvinga mig vila så fort sonen sover, och säger jag att jag mår bra ska han säga till på skarpen ;) 
    Jag har haft en sån bra dag idag. Mycket på jobbet och har bara känt av lite smärta i rygg och mage. Helt fantastiskt. Tog ut mig ordentligt och när jag kom hem gick jag ner på stan och gjorde lite ärenden kaxig som satan. På vägen hem igen känner jag hur det är som att något "bubblar upp" i kroppen och det hugger till, överallt. Sen tar jag mig inte upp ur soffan. Hela kroppen bara skriker nej och jag bara gråter och känner att detta kommer aldrig gå!! Sambon påminner mig om att det var exakt lika illa sist och det gick! Kämpa på! 
    Ne fy. Nu ska jag försöka sluta gnälla :) Är så tacksam för detta barn och hoppas bara på att dom här månaderna går fort.

Har du testat någon slags näringsshake? Fick jag dricka förra graviditeten för att jag inte fick i mig något och inte gick upp i vikt. Kan vara värt att testa :)
  • BjörkW
    Cecilia13 skrev 2016-07-01 14:47:50 följande:

När tycker ni det är dags att ringa MVC?

Jag går in vecka 7 imorgon och har inte så mkt symptom. Det är andra barnet så jag har hyfsad koll på vad man får äta m.m. Förra graviditeten tyckte jag inte att de tidiga besöken på MVC gav särskilt mkt, det var mer längre fram när man får lyssna på hjärtljud och mäta magen. Jag känner det som att kub i v12 är första hållpunkten innan dess vågar jag inte tro så mkt... Någon som vet om det är färre besök på MVC när det är andra barnet jämfört med första barnet?

Jag ringde direkt när jag gjort testet. Ska på inskrivning nästa vecka :) Inskrivningen är också till för att "fånga upp" personer som till exempel mår dåligt över andra saker än just graviditeten. Kan vara stress, våld i hemmet, missbruk i nära relation etc. Så även fast vi inte känner något behov är det vårdens skyldighet att just ha ett hälsosamtal med varje gravid kvinna. Sen tar dom blodprov och urinprov för att konstatera att man inte har till exempel järnbrist. Det är ju gratis här i Sverige så vi förlorar ju inget på att gå :) 
    Här får man inte börja med ul och liknande innan man varit på inskrivning. (om det inte händer något akut tidigt förstås). 
    1177.se står det att det normalt är förre besök för omföderskor mellan v 25-36 i regel, men det är säkert olika vart man bor.
  • jessimalm
    stor grön drake skrev 2016-07-03 13:20:31 följande:

Hallå?

Var är alla? Hur mår ni?

Har alla utom jag flyttat till faän?

6+1 idag och senaste dagarna blir jag så himla trött vid lunch så jag måste lägga mig :)

Ömma bröst och illamående emellanåt, var på inskrivning på Mvc i onsdags :)

Hur mår alla andra?
  • BeautifulMoments
    jessimalm skrev 2016-07-03 14:42:12 följande:

6+1 idag och senaste dagarna blir jag så himla trött vid lunch så jag måste lägga mig :)

Ömma bröst och illamående emellanåt, var på inskrivning på Mvc i onsdags :)

Hur mår alla andra?

Jag är riktigt illamående. Orkar knappt göra något pga det :( väldigt jobbigt äter lergigan Comp men de har nästan ingen verkan längre...

Hade en liten liten blödning i förrgår. Blev lite orolig men eftersom de bara var en gång när jag torka mig sen inte mer hoppas jag inte det var någon större fara. Är i V8+6 nu.
    My life, My choice!
  • Stellla

Jag har små blödigt lite sen i fredags. 1177 sa att jag skulle ringa gyn imorgon. Så hoppas jag får tid till vul imorgon så man slipper den här oron! :/

• stor grön drake

Vad roligt att höra livstecken från er

Men.mindre kul att höra om blödningar förstås

Jag fick höra en teori om att blödningar bland gravida var vanligare på sommaren för att man lättare blir uttorkad och att det påverkar redan sköra slemhinnor. Jag tog det med en nypa salt men tänker fråga min BM om det på onsdag när vi har inskrivning. Blir 7+0 då. Sen VUL två veckor efter det.

Har haft migrän igen åkte in till VC-jouren imorse, och de ringde till son gyn-jour och nu har jag fått grönt ljus för att äta min migränmedicin och så fick jag panacod att äta om inte det hjälper. Den är lite läskig, triangelmärkt och allt. Jag äter nog min egen medicin hellre.

• stor grön drake

Flyttat till fb skrev jag ju... fast det är ju lite samma i mitt tycke förstås
  • Wasserdroppen

Hallå?

Var är alla? Hur mår ni?

Jag har flyttat till fb men tittar här med varje dag :) här är det lungt. Lite för lungt. Inget illamående alls och inget ont i magen nu på ett par dagar. Väldigt hungrig och ont i brösten dock.
Svar på tråden BF Februari 2017