• bonusmammantilltusen

styvmamma tråden

Hej..

Jag lever med en man och hans 2 barn..

Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.

Finns de fler än mig?

• Svar på tråden styvmamma tråden
  • Anonym (Oh ja.)

Håller med den/de ovan som skrivit om hur jobbigt det är att inte kunna bestämma helt själv utan att man måste anpassa sig till barnets andra förälder. TROTS att jag där har det ganska bra iom att vi 'bara' har helger. Men även här känner jag att det är min mans 'fel' som inte orkar/vill säga ifrån och starta ett tjafs.

• Anonym (Bonusmamman)
    bonusmammantilltusen skrev 2016-06-05 21:32:18 följande:

Känner igen mig oerhört..

Samma sits men inga egna..

Va gör hon för jobbiga grejer?

Här tar hon alldeles för stor plats känner jag..

Hon bestämmer saker som påverkar mitt och vårt liv och min make har varit så jäkla rädd för henne och gjort allt som hon sagt utan att ens fråga mig om det är ok! Det handlar ibland om småsaker som att det bestäms om fritidsaktiviteter och barnkalas m.m. utan att fråga mig eller ibland saker som är större där det alltid leder till bråk mellan mig och maken för att han tar henne i försvar. Hon var otrogen mot honom och han lämnade henne men jag har frågat mig tusen gånger om han verkligen kommit över henne alls...
  • greatbigworld

Hej!

Bunusmamma till två underbara döttrar och tampas med en biomamma som inte är från denna värld!!! ????

• bonusmammantilltusen
    greatbigworld skrev 2016-06-06 17:05:04 följande:

Hej!

Bunusmamma till två underbara döttrar och tampas med en biomamma som inte är från denna värld!!! ????

Vad gör hon?
  • Annalenalotta

Får man flika in som biomamma här? Ni är ett par stycken som skrivit hur jobbigt det är att hela tiden ha en tredje eller tom fjärde person att ta hänsyn till. Vilket jag kan förstå! Men tänker ni någon gång omvänt att biomammorna får motsvarande som de kanske inte ens valt? En ny person som det hela tiden ska tas hänsyn till. Och kanske till och med den personens ex.

Är själv biomamma som förväntas vara "sist" i bestämmandekedjan. Mitt ex nya bestämmer först med mitt ex, sen bestämmer de med hennes ex och sist kommer "samarbetet" med mig.

• bonusmammantilltusen
    Annalenalotta skrev 2016-06-06 17:52:25 följande:

Får man flika in som biomamma här? Ni är ett par stycken som skrivit hur jobbigt det är att hela tiden ha en tredje eller tom fjärde person att ta hänsyn till. Vilket jag kan förstå! Men tänker ni någon gång omvänt att biomammorna får motsvarande som de kanske inte ens valt? En ny person som det hela tiden ska tas hänsyn till. Och kanske till och med den personens ex.

Är själv biomamma som förväntas vara "sist" i bestämmandekedjan. Mitt ex nya bestämmer först med mitt ex, sen bestämmer de med hennes ex och sist kommer "samarbetet" med mig.

Absolut.. därför tror jag de bästa för alla parter är att ha varannan vecka eller annan överenskommelse och sedan hålla stenhårt fast vid den. Sedan gör du själv precis va du känner för med barna en vecka och den andra när pappan har dem så gör han precis vad han vill utan att du lägger dig i.. (så länge inte barnen far illa) man har varsitt liv lixom på varsitt håll så mycket man kan.

Stöttar barna från varsitt håll..

Så skulle vara bäst blir en jävla sörja o hålla på o ha koll på den andra helatiden.
  • Brumma
    Annalenalotta skrev 2016-06-06 17:52:25 följande:

För mig var/är det så att all hänsyn skall tas till min bobus mamma. Hon "ger" inget om hon inte vinner på de4 själv. Det tog över tio år innan vi fick vara med och bestämma vilka veckor vi skulle ha på sommaren. Hon bestämmer saker (biobesök, lekland, Semesterresor osv på "vår" tid och frågar (meddelar) i efterhand. Hon hämtar tidigare än överenskommelse utan att stämma av ned oss först. Ringer på våra semestervecka och fråga om barnet inte vill komma till henne istället eftersom de ska på kalas, grilla med mormor eller gå o shoppa. Hon låter dottern ri ga o meddela att de bestämt annat. Osv i all oändlighet.

Visst finns de4 folk som anser sig ha rätten att bestämma i "båda lägren" men jag tror att man kan utgå från att folk talar sanning när de säger att det skapas problem..

PS. I perioder har samarbetet fungerat mkt bra med mamman, och så även planeringen. Det är ÄNDÅ ett störande moment att alltid behöva planera med ngn annan än familjen gällande om man kan åka en vecka på semester eller inte. När man kan ha kalas osv.
  • terfje

Bonus mamma på heltid till en underbar tjej på 10 år i år. Eftersom vi har henne på heltid så bestäms inte mycket över huvudet på oss. Dock jobbigt att bio både säger till bonus och skickar sms till min sambo att hon inte ska lyssna på mig här hemma. Så för varje gång bonus kommer hem från umgänge tar det minst en vecka innan hon börjar lyssna på mig om hon bryter mot våra regler här hemma.

• Anonym (pust)

Vist måste allt i grunden om att bio mamma förlorar kontrollen och sin position?

• Anonym (Bio+bonusar)
    Brumma skrev 2016-06-06 18:10:19 följande:

För mig var/är det så att all hänsyn skall tas till min bobus mamma. Hon "ger" inget om hon inte vinner på de4 själv. Det tog över tio år innan vi fick vara med och bestämma vilka veckor vi skulle ha på sommaren. Hon bestämmer saker (biobesök, lekland, Semesterresor osv på "vår" tid och frågar (meddelar) i efterhand. Hon hämtar tidigare än överenskommelse utan att stämma av ned oss först. Ringer på våra semestervecka och fråga om barnet inte vill komma till henne istället eftersom de ska på kalas, grilla med mormor eller gå o shoppa. Hon låter dottern ri ga o meddela att de bestämt annat. Osv i all oändlighet.

Visst finns de4 folk som anser sig ha rätten att bestämma i "båda lägren" men jag tror att man kan utgå från att folk talar sanning när de säger att det skapas problem..

PS. I perioder har samarbetet fungerat mkt bra med mamman, och så även planeringen. Det är ÄNDÅ ett störande moment att alltid behöva planera med ngn annan än familjen gällande om man kan åka en vecka på semester eller inte. När man kan ha kalas osv.

Hos oss är det tvärtom. Hon kommer hit med dom tidigare än avtalat, hämtar dom senare och ber mig att ta dom extra dagar om sambon jobbar(på hennes veckor!). Förra året bokade hon en resa och lämnade barnen åt mig en vecka, på vår barnfria vecka. ..Utan att ens fråga mig om jag kunde ha dom..hade då en baby på ca 3 månader så skulle verkligen inte ha velat ha dom här. Hon gör allt för att slippa ha barnen själv, ändå betalar vi fullt underhåll. Har dom vv.

Hon bokar in dyra aktiviteter som vi måste betala för, hittar jag något billigare alternativ duger det inte. Allt för att sabotera!

Synd om barnen för jag blir ju fortare irriterad på dem också när det inte fungerar med mamman, eller då hon tvingar dom på mig då vi ska ha ledigt och jag har andra planer.

Men förstår att det är väldigt jobbigt om det är andra vägen också!
Svar på tråden styvmamma tråden