styvmamma tråden
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Ja, i den här tråden och alla liknande är biomammorna alltid "helt galna", "psyko" och "inte av denna värld". Jag kan bara inte tro att bonusmammorna alltid är så oskyldiga. Det finns alltid två olika historier.
Och nej, mamman har INTE dålig ekonomi. Hennes barn går med märkeskläder och hon och hennes nya åker utomlands med jämna mellanrum.
Mitt barn går i begagnade kläder, allt i hans rum har jag köpt begagnat. Så samma levnadsstandard har de verkligen inte!
Och nej, mamman har INTE dålig ekonomi. Hennes barn går med märkeskläder och hon och hennes nya åker utomlands med jämna mellanrum.
Mitt barn går i begagnade kläder, allt i hans rum har jag köpt begagnat. Så samma levnadsstandard har de verkligen inte!
Men hur kom det sig att han betalade underhåll från första början? Verkar ju konstigt om de hade barnen lika mycket och hon dessutom är rikare??
Visa mig gärna en dom på att ngn blivit dömd att betala underhåll vis växelvis boende. Det blev en dom för några år sedan men den upphävdes av nästa instans.
Här har pappan tom MER än halvtid. .
Det finns numera lag på att båda föräldrarna har rätt till halva barnbidraget vid växelvis boende. Det är enda kravet. Mkt bra tycker jag.
Visst, dina vänninor betedde sig konstigt, men skulle du verkligen benämna dom som galna eller psyko?
Jag tror att många bonusmammor överreagerar för att de tycker illa om att biomamman överhuvudtaget finns! Som en här i tråden som har skrivit att mamman är psyko och en f*tta. Och som exempel kom att det har bestämts om fritidsaktiviteter och barnkalas utan att hon tillfrågats! Det är väl i så fall pappans ansvar att hon skulle tillfrågas!!!
Men visst det här är en klagotråd för bonusmammor och jag borde egentligen inte lägga mig i, jag vet.
Hur vet du att han har dom mer än halvtid? Styvmamman skrev att dom varit med henne EN semester vecka och nån gång när pappan jobbat. Det kallar jag enstaka tillfällen och inte mer än halvtid!
Oavsett bidrag, försörjningsstöd m.m så är det MÅNGA människor som tvingas leva långt under existensminimum!
Kanske tog dem massa lån i mammans namn under deras tid ihop som mamman nu får lida för! Soc betalar inte skulder!
Jaha, det låter ju konstigt. Men minst lika konstigt att din man går med på det. Han måste väl också fatta att hon kommer med tomma hot. Kan det vara så att han har dåligt samvete för att han lämnade henne med ett mycket litet barn?