styvmamma tråden
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Jag för min del skulle nästan vara glad om hon typ ville komma på besök, hörde av sig till barnen, eller ens pratade med mig som ändå är i deras liv halva tiden. Hon föredrar, på riktgt, att barnen är till 18 på fritids när deras pappa kört fast i trafiken framför att jag skulle hämta dem kl 16. Den yngsta ska enligt henne stå i regn och vänta med pappa när den store spelar fotboll för att hon inte ska vara hemma ensam med mig. Ok om det är helt nytt och så, men här är det inne på tredje året av detta känslolösa beteende.
Vist måste allt i grunden om att bio mamma förlorar kontrollen och sin position?
Hos oss är det tvärtom. Hon kommer hit med dom tidigare än avtalat, hämtar dom senare och ber mig att ta dom extra dagar om sambon jobbar(på hennes veckor!). Förra året bokade hon en resa och lämnade barnen åt mig en vecka, på vår barnfria vecka. ..Utan att ens fråga mig om jag kunde ha dom..hade då en baby på ca 3 månader så skulle verkligen inte ha velat ha dom här. Hon gör allt för att slippa ha barnen själv, ändå betalar vi fullt underhåll. Har dom vv.
Hon bokar in dyra aktiviteter som vi måste betala för, hittar jag något billigare alternativ duger det inte. Allt för att sabotera!
Synd om barnen för jag blir ju fortare irriterad på dem också när det inte fungerar med mamman, eller då hon tvingar dom på mig då vi ska ha ledigt och jag har andra planer.
Men förstår att det är väldigt jobbigt om det är andra vägen också!
Håller med de du skriver..
Känns som om de mer bio mammorna som är rädda att bli bort glömda o försöker stenhårt att hålla kvar sin plats som hon Vet att hon har förlorat...svartsjuka bio mammor..
Får man flika in som biomamma här? Ni är ett par stycken som skrivit hur jobbigt det är att hela tiden ha en tredje eller tom fjärde person att ta hänsyn till. Vilket jag kan förstå! Men tänker ni någon gång omvänt att biomammorna får motsvarande som de kanske inte ens valt? En ny person som det hela tiden ska tas hänsyn till. Och kanske till och med den personens ex.
Är själv biomamma som förväntas vara "sist" i bestämmandekedjan. Mitt ex nya bestämmer först med mitt ex, sen bestämmer de med hennes ex och sist kommer "samarbetet" med mig.
Måste fråga.. Varför i hela friden betalar ni underhåll? Och går med på att betala aktiviteter enbart hon väljer?
För att sambon inte vågar säga emot henne. Hon är skyldig sambon över 20000 kr, han har nån gång sagt att han drar bort det av underhållet. Då hotar hon med soc och han vågar inte annat än att betala. De har inget avtal alls om undehållet, och hon säger att om han går och fixar något sådant så ser hon till att han aldrig mer får träffa barnen. Han tror på allt hon säger!
Men om hon knappt orkar med barnen på sina egna veckor så är det ju löjligt att tro på nåt sånt, då vi ändå har dom mer än vad hon har. Dessutom har barnens farmor dem 2 kvällar varje vecka då mamman ska ha dom. (Dagtid är de på förskola!)
Håller med ovan.
Jag förstår att han är orolig MEN hon utnyttjar både er och barnen. Er gällande pengar och barnen som utpressning för att FÅ pengarna.
Dokumentera. Sluta betala underhåll OCH kräv halva barnbidragen...
Betala aktiviteter om ni VILL. Hon skall då naturligt betala hälften.
Så länge pappan fortsätter att bara rädd för henne så kommer hon att fortsätta. . Det gäller 50 000 om året (dubbelt underhåll samt ett barnbidrag) som ni GER till hans ex. Inte till hans barn. Om tio år är den summan uppe i en halv miljon.
Det finns en hel del ni kan göra för en halv miljon :/
Håller med ovan.
Jag förstår att han är orolig MEN hon utnyttjar både er och barnen. Er gällande pengar och barnen som utpressning för att FÅ pengarna.
Dokumentera. Sluta betala underhåll OCH kräv halva barnbidragen...
Betala aktiviteter om ni VILL. Hon skall då naturligt betala hälften.
Så länge pappan fortsätter att bara rädd för henne så kommer hon att fortsätta. . Det gäller 50 000 om året (dubbelt underhåll samt ett barnbidrag) som ni GER till hans ex. Inte till hans barn. Om tio år är den summan uppe i en halv miljon.
Det finns en hel del ni kan göra för en halv miljon :/