styvmamma tråden
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Hej..
Jag lever med en man och hans 2 barn..
Jag skulle vilja hitta fler i samma situation som mig och kunna diskutera vardagsproblem mm.
Finns de fler än mig?
Hey, lugna dig! Jag säger inte att alla bonusmammor är ljugande satmaror etc. Jag klarar bara inte att läsa denna totala biomamma-bashing utan att försöka balansera det lite. Jag vill bara försöka få er att se lite från andra sidan. Ursäkta om jag gjorde dig arg. Ska inte skriva mer.
Såg det sen och rättade mig :)
Vi har barnet mellan 8-16 dagar varje månad. Alltså det beror på hur veckorna hamnar under månaderna om du förstår?
Semester och lov är då inte inräknat.
OK, ja ibland glömmer man att det bara är de som har problem som skriver på familjeliv och de där det funkar bra hör man inte.
Gällande din biomamma så låter det som att hon är ute efter att förstöra eller bara totalt egoistisk. Men vad säger hon om ni säger att det inte funkar att hon bokar in grejer med barnet på era helger, och att det framför allt är barnet som får lida för hon inte vet hur hon ska göra? Hur försvarar hon det?
En bonusmamma till här!
Blev ihop med min kille för snart ett år sen som då skilt sig från sin fru. De har två barn ihop och det har verkligen varit en bergodalbana av känslor.
Från ena månaden till den andra "hotar" hon med att flytta till en annan kommun där hennes nya kille bor och ta med sig barnen.
Detta har resulterat sig i att vi försökt hitta gemensamt boende där båda barnen får varsitt rum. Nu ligger detta 6 mil från barnens skola men när vi sa ja till detta var hon som sagt på väg att flytta och sa då att "jamen ta barnen ni då, nä just det! ni har ju inget hus bla bla bla.." så vi fick lite panik i att hitta nått bra och köpa har vi inte råd med men fick sån tur o kunde hyra detta hus.
Nu ska hon såklart inte flytta och då är vi "the bad guys"
Sen är barnen curlade, de skriker mycket istället för att gå till nästa rum o se vart pappa är ställer de sig o skriker. Han svarar dem nästan jämnt o i bilen har det varit olidligt "kör 50 pappa" "ja" "pappa kör du 50?" "ja" om och OM och OM igen!
Sen har de sovit i deras säng, det var det enda kravet jag hade att jag INTE vill ha dem i sängen hos oss. Biomamman fortsätter ha dem i sin säng än dock. De är 7 och 8 år.
Båda barnen utreds :( för koncentrations och inlärningssvårigheter.
Båda två är jättefina, smarta men de behöver lite mer ramar och föräldrar som inte curlar! De tror att gör man allt barnen vill är det de bästa men jag tror de är på och tjatar och är osäkra för de vill ha en vuxen som säger till dem ibland också.
Jag är sån mot dem och de verkar uppskatta mig, jag är lugn, säker och jag är konsekvent.
Inte osäker, nervös och ruckar på regler från dag till dag....