• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Snäckan26

Tjejer nu behöver jag er hjälp . Jag har testat med älstickor 1 vecka , igår fick jag ett svagt streck och tänkte yes nu kanske det är på gång. Testade strax igen och nu är det knappt ett streck ! Hur fasen är det möjligt , kan kroppen luras sådär eller hade jag supersnabb ägglossning på 1 dag fast utan fullt utslag på stickan ? Är så jävla besviken. Vi står förvisso i kö till sjukvården för att ev få pergotime men det är ju i höst och känns så jävla långt borta . Jag ska för säkerhets skull testa senare när jag har hållit mig längre men det känns ju kört redan nu . .

• Tiiffany
    Snäckan26 skrev 2016-07-12 15:00:45 följande:

Tjejer nu behöver jag er hjälp . Jag har testat med älstickor 1 vecka , igår fick jag ett svagt streck och tänkte yes nu kanske det är på gång. Testade strax igen och nu är det knappt ett streck ! Hur fasen är det möjligt , kan kroppen luras sådär eller hade jag supersnabb ägglossning på 1 dag fast utan fullt utslag på stickan ? Är så jävla besviken. Vi står förvisso i kö till sjukvården för att ev få pergotime men det är ju i höst och känns så jävla långt borta . Jag ska för säkerhets skull testa senare när jag har hållit mig längre men det känns ju kört redan nu . .

Det hände mig med denna månad. Jag åt Letrozol för att stimulera äggblåsorna (har inte problem med egen ägglossning), och jag kände hur dem växte. Ändå fick jag ingen smile gubbe på digitala testet denna månad :o 

Men vi har haft sex varannan dag för att gardera oss! 

• livias
    Mammaresan skrev 2016-07-12 10:16:12 följande:

Ja, det får vi göra. Nä, skulle inte vilja påstå att jag känner något speciellt eller annorlunda. Det är bara att vänta och se. När vågar du dig på att testa? Jag sitter och räknar ner dagarna till på lördag, vågar mig på att testa på ÄL+11 med ett känsligt gravtest. Fast är nog inte stor chans att få plus då ändå (om jag är gravid vill säga) men jag tar risken att få negativt. Annars väntar jag till på måndagen att testa om det blir minus då och mensen inte hunnit dyka upp. Det är pirrigt nu! För varje dag som går liksom är det närmare att få ett svar hur saker ligger till.

Ja det är spännande och så mycket väntan haha. Men jag tror att jag inte testar innan bim, eller gärna nån dag efter om mensen inte kommit. Känner inte så mycket heller förutom att det drar och spänner plus att det strålar ner mot låren. Och är extremt trött! Ja men tycker att du ska testa på lördag, äl + 11 borde väl ge något utslag:)
  • Sobika

Jag har bim torsdag/fredag och det va helt blankt imorse så det känns ganska hopplöst här med! Hoppas det bara är lite tidigt för oss ändå med testandet!

SamsonS skrev 2016-07-12 14:29:37 följande:

Och nu känns det som att mensen ska komma vilken sekund som helst....

Bim imorgon, negativt test idag. Visserligen inte på morgonurin....men det känns ändå ganska hopplöst.

• Milernia
    Sobika skrev 2016-07-12 15:21:06 följande:

Jag har bim torsdag/fredag och det va helt blankt imorse så det känns ganska hopplöst här med! Hoppas det bara är lite tidigt för oss ändå med testandet!

Har också bim torsdag och testat negativt hittils. Håller tummar för er båda!
  • Sobika

Håller tummarna för dig med!

Milernia skrev 2016-07-12 15:34:41 följande:

Har också bim torsdag och testat negativt hittils. Håller tummar för er båda!

• Sobika

Jag hade också en rödbrun flytning bim -4. Har aldrig haft så så hoppas ändå det kan vara nått. Hoppas det va de sista som kom på minst nio månader! :)

Milernia skrev 2016-07-12 14:40:18 följande:

Hoppar in här med. Bim den 14:e. Inte planerat gravid men tar gärna emot ett syskon med öppna armar. Har mycket värk i äggstockar, svank och hade två bruna flytningar i bim -4 som sedan upphörde helt. Känns som att mensen kommer närsom men vi får se helt enkelt. Kan ju önska att den inte gör det ????????

• Anonym (L)
    Tiiffany skrev 2016-07-12 12:45:52 följande:

Hej!

Vi är också på försök 11 och har ett missfall under denna tid. Efter hur många månader plussade ni? 

Vi plussade på försök 8. Slutade i MA som upptäcktes i vecka 10 (försvann i vecka 7-8). Ni då?
  • SamsonS
    Anonym (L) skrev 2016-07-12 12:35:06 följande:
    Håller tummarna för dig. Har BIM i morgon eller på torsdag. Detta är vårt försök 11 (dock ett missfall under denna tid) så jag förstår frustrationen. Tar det sig inte nu så ska jag ringa gyn nästa vecka
    Tack detsamma! Det är så himla drygt. Dottern blev till utan att vi ens hann bestämma oss om vi skulle börja försöka eller inte, så nu känns det extremt deppigt att det aldrig händer något. Testade tidigare idag, dock inte morgonurin men det var så blankt det kunde bli. Och nu känns det spm att mensen är på ingång...här är gyn stängt tom v32 så har inte så mycket att välja på än att försätta kämpa en månad till.
  • DevilsDaughter

Snäckan: vilken dag i cykeln är du på och hurlång cykel har du. Jag brukar ibland missa min stegring om jag inte testar minst två gånger om dagen.

Svar på tråden Bim Juli 2016