• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Loncelot

För mig blir nu bim 24/7 hoppas hoppas äl-dagnr1 igår och hade sex dagen innan samt igår avklarad så hoppas vi får bocka av idag också senare ikväll

Hoppas denna månad är våran!

• Loncelot

Prestationsångest är inte o leka med...för oss går det väl relativt jämt, lusten kanske inte är på topp men går gör det ju så länge det går för mannen, för mannen är det ju lite jobbigare då den helst ska vara på topp för att det ska hända något o det är inte allra lättaste i denna verkstadspress, men hoppas det går även ikväll, min man är 1gång i veckan kille så 3dgr på en vecka kan ibland bli svårt så man måste ju helt klart hetta till det...3barn hemma är ju även det en faktor som spelar in när man även jobbar o är trött så är kanske inte alltid bebisverkstaden så populärt även fast vi båda vill så otroligt mycket...

• Tiiffany
    Milli_1 skrev 2016-07-12 09:31:29 följande:
    Jag bytte till vanliga cb digital. Problemet är att de kan vara lite känsligare så jag testade eftermiddagar i stället. Har du fått en fast smiley så kan man inte fortsätta testa. Så här såg det ut denna månad f mig
    Jag körde dem stickorna denna månad. Fick aldrig någon smile, konstigt! Har aldrig haft en månad utal ägglossning. Denna månad körde jag även Letrozol som ska stimulera äggblåsorna. Jag kände när blåsorna höll på växa, men ingen smile alls denna månad. Fattar inte varför? 
  • Anonym (L)
    SamsonS skrev 2016-07-11 23:28:38 följande:

Börjar närma mig bim, hade tänkt testa imorgon, men mina tester har inte kommit än så får väl bli på onsdag. Bim onsdag eller torsdag.

Känner väl inga direkta symtom. För några dagar sen hade jag rejäl värk i ländryggen, det gick över och har inte känt så mycket mer sen dess. Så känner mig inte direkt förhoppningsfull och är ganska inställd P negativt test och mens i slutet på veckan. Har pratat med mannen och vi försöker i augusti också sen ringer vi gyn, då det isf blir 13 månader aktivt försöka de utan plus...

Håller tummarna för dig. Har BIM i morgon eller på torsdag. Detta är vårt försök 11 (dock ett missfall under denna tid) så jag förstår frustrationen. Tar det sig inte nu så ska jag ringa gyn nästa vecka
  • Tiiffany
    Anonym (L) skrev 2016-07-12 12:35:06 följande:
    Håller tummarna för dig. Har BIM i morgon eller på torsdag. Detta är vårt försök 11 (dock ett missfall under denna tid) så jag förstår frustrationen. Tar det sig inte nu så ska jag ringa gyn nästa vecka

Hej!

Vi är också på försök 11 och har ett missfall under denna tid. Efter hur många månader plussade ni? 

• Dalkullan92
    MissJL skrev 2016-07-12 09:50:08 följande:

Jag har också använt CB dubbel hormonindikator, förra månaden fick jag blinkande gubbe i 7 dagar o månaden före det i 9 dagar. Aldrig fått fast gubbe. Känns så himla trist att lägga ut så mycket på nått som inte fungerar... Jag fick blinkande gubbe o dagen efter kom mensen... Skumt!

Ja jag tror att de är att man missar lh ökningen å då får man blinkande gubbe tills mensen om man missar den. Den reagerar ju först på ett hormon som går upp och tror de håller sig uppe tills mensen. Alltså om den inte upptäcker lh ökningen får man blinkande hela tiden. Men jätte dåligt att de är så tycker jag. Går nog tillbaka till enkel hormonindikator nästa måndag och billiga tester oxå. För att vara säker.

Super trist de här. Bäste lycka nästa månad känner jag :(
  • 10oktober
    Kynisen skrev 2016-07-12 10:44:03 följande:

När jag gick med hade jag bim 1/7 men så dök mensen upp dag 28 (36dagar i cykeln innan) så då trodde jag jag skulle haven 28 dagar igen och bim 20/7 meeeen icke när äl kom ja så blev bim typ 25-26... Kroppen asså ... Hahaha nä jag har heller ingen koll på hur min mens var innan spiralen och under spiralen ja då var det sällan, räknade aldrig.

Vi tänkte att det blur när det blir... Ska inte bry oss så mycket... Haha ellerhur?!!! Räknar och testar med stickor och analyserar kroppen in i minsta detalj.. Haha fast bebis blir det ju ialf när det blir ;)

Ja, det är väl bara att hänga med i svängarna :)

Hahaha, ja så säger vi också! Eller rättare sagt min man, jag är mer kontrollfreak än han ;)
  • SamsonS

Och nu känns det som att mensen ska komma vilken sekund som helst....

Bim imorgon, negativt test idag. Visserligen inte på morgonurin....men det känns ändå ganska hopplöst.

• Milernia

Hoppar in här med. Bim den 14:e. Inte planerat gravid men tar gärna emot ett syskon med öppna armar. Har mycket värk i äggstockar, svank och hade två bruna flytningar i bim -4 som sedan upphörde helt. Känns som att mensen kommer närsom men vi får se helt enkelt. Kan ju önska att den inte gör det ????????

Svar på tråden Bim Juli 2016