• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Kynisen
    Loncelot skrev 2016-07-12 11:11:50 följande:

Prestationsångest är inte o leka med...för oss går det väl relativt jämt, lusten kanske inte är på topp men går gör det ju så länge det går för mannen, för mannen är det ju lite jobbigare då den helst ska vara på topp för att det ska hända något o det är inte allra lättaste i denna verkstadspress, men hoppas det går även ikväll, min man är 1gång i veckan kille så 3dgr på en vecka kan ibland bli svårt så man måste ju helt klart hetta till det...3barn hemma är ju även det en faktor som spelar in när man även jobbar o är trött så är kanske inte alltid bebisverkstaden så populärt även fast vi båda vill så otroligt mycket...

För oss har det gått bra med varje dag i typ 6-8 dagar runt när jag trott äl varit men denna gång blev det en paus dag och sen fullt utslag på äl test så då hade äl tydligen inte vart så då var det bara att köra igen... Stackars karl men men det går ändå ;) de e just att vi vill som gör att det funkar men som tar lite udden av det då det verkligen blur verkstad och inte bara lust. Min äl va nu mellan söndag-måndag och vi fick till det kö,sön och måndag så vi har nog gjort va vi kunnat, skulle ju ändå vilja i kväll oxå bara för att va super safe, fast en eventuell befruktning birde vara över nu ändå så jag ska inte pressa honom.
  • Anonym (Alexandra)

Bim i morgon. Känner inget särskilt förutom lite mensvärk...

• Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-12 13:43:48 följande:

Ja, det är väl bara att hänga med i svängarna :)

Hahaha, ja så säger vi också! Eller rättare sagt min man, jag är mer kontrollfreak än han ;)

Haha samma här ;) men vill ju att det ska bli nu helst för två månader sen liksom. Pang bom direkt. Dumma kropp ;) mina tidigare grav fick så lätt, första oplanerad och P-piller, andragrav planerad på andra försöket, tredje oplanerad på P-piller, även om jag inte är 18 och yber fertil längre utan 31 så trodde jag nog ändå att de skulle gå snabbt. Fast 3 dej försöket är väl ändå inget om en jämför med andra men jag e såååå otålig!!! Haha
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-12 13:43:48 följande:

Ja, det är väl bara att hänga med i svängarna :)

Hahaha, ja så säger vi också! Eller rättare sagt min man, jag är mer kontrollfreak än han ;)

Haha samma här ;) men vill ju att det ska bli nu helst för två månader sen liksom. Pang bom direkt. Dumma kropp ;) mina tidigare grav fick så lätt, första oplanerad och P-piller, andragrav planerad på andra försöket, tredje oplanerad på P-piller, även om jag inte är 18 och yber fertil längre utan 31 så trodde jag nog ändå att de skulle gå snabbt. Fast 3 dej försöket är väl ändå inget om en jämför med andra men jag e såååå otålig!!! Haha
  • Snäckan26
    Tiiffany skrev 2016-07-12 15:10:20 följande:

Det hände mig med denna månad. Jag åt Letrozol för att stimulera äggblåsorna (har inte problem med egen ägglossning), och jag kände hur dem växte. Ändå fick jag ingen smile gubbe på digitala testet denna månad :o 

Men vi har haft sex varannan dag för att gardera oss! 

Tack för svar ! Jag har alla symtom för en ägglossning så jag testar senare ikväll och så får vi helt enkelt köra på ändå och hoppas på det bästa .
  • Milernia

Bruna flytningar har återkommit och massa värk så tror det är kört. Bim -2. :/ nåja.. Får se hur detta går.

• Snäckan26
    DevilsDaughter skrev 2016-07-12 16:44:56 följande:

Snäckan: vilken dag i cykeln är du på och hurlång cykel har du. Jag brukar ibland missa min stegring om jag inte testar minst två gånger om dagen.

Om jag har fattat rätt vad du menar så är jag på dag 15 . Den brukar vara 28 dagar men mensen som jag hade nu senast var första efter min skrapning och den kom efter 32 dagar men det kanske spelar mindre roll i sammanhanget. Funderar på om kisset var för utspätt när jag testade förut . Kanske ska köra 2 gåner om dagen som du gör .
  • Guffy78

Vill berätta så ni andra vet att det kan hända. Fick Max på monitor och positiv ÄL test dag 16 och 17. Dag 20 började tempen stiga sakta. Dag 22 hade fortfarande vattniga flytningar med betydligt högre temp över coverline. Ägget släppte på dag 22! Enligt alla regler det kan inte hända efter tempen har stigit, men kalla fakta är det. Från utslag gick det 6 dagar till att ägget släppte . Detta är så klart undantag men kan hända.

• Anonym (Alexandra)

Håller tummarna för er alla! Är på camping och hälsar på vänner ett par dagar. Det enda jag känner är som sagt lite mensvärk. Sen ett par saker som jag inte vågar tro har med graviditet att göra; i morse när jag borstade tänderna höll jag på att kräkas, men tror det kan bero på att jag avskyr tvättställ som många använder. Är också känslig för lukter, tål inte lukten av min tonårings deo plötsligt , inte heller lukten av beasås (som jag gillar ) Det sjuka är att det verkar som att känslighet för lukter är ett pms symptom för mig, det har hänt ett par gånger innan... Så jag lägger ingen större vikt vid detta symptom, kan lika gärna vara symptom på att mensen är på väg...

• Loncelot
    Guffy78 skrev 2016-07-12 17:38:54 följande:

Vill berätta så ni andra vet att det kan hända. Fick Max på monitor och positiv ÄL test dag 16 och 17. Dag 20 började tempen stiga sakta. Dag 22 hade fortfarande vattniga flytningar med betydligt högre temp över coverline. Ägget släppte på dag 22! Enligt alla regler det kan inte hända efter tempen har stigit, men kalla fakta är det. Från utslag gick det 6 dagar till att ägget släppte . Detta är så klart undantag men kan hända.

Jag har läst att när tempen stiger så har ägget redan släppt hmm..
Svar på tråden Bim Juli 2016