• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • columbus
    Mammaresan skrev 2016-07-11 10:30:41 följande:

Åh så jobbigt... :( <3 Ta extra hand om dig under mensen nu, det behövs när man blir så besviken och ledsen, arg eller vilken känsla som nu kan tänkas dominera mest. Stor kram!

Tack! Var ledsen igår men idag har jag haft tankarna fullt upp i jobb och då går det lite lättare. Nästa beräknade ägglossning är vi utomlands så ska försöka släppa alla tankar på det då :) hoppas det blir tredje gången gilt!
  • columbus
    Deni81 skrev 2016-07-11 13:03:05 följande:

Fick mensen nu nyss! Så det var ett nytt spännande pms-symtom som man kan sätta upp på listan! Jag är i alla fall väldigt lite skengravid långt innan BIM, det kommer tydligen någon/några dagar innan BIM. Men nu är jag redo för nästa månad, bara den förbannade mensen kan sätta igång och ta slut snabbt, haha!

Fick mens igår. Hoppas precis som du att det bara går över fort så man kan börja närma sig nästa ägglossning igen. Det är ju utan tvekan all denna jäkla väntan som är värst!
  • Sobika

Åhh jag blir verkligen inte klok på min kropp! Den har aldrig i närheten hållt på såhär tidigare.

Dag 3-5 efter äl fick jag rosaaktiga flytningar när jag torkade mig.

Dag 9 efter äl fick jag som en liten klump med blodstrimmor i när jag torkade mig.

Och idag äl+10 fick jag en liten rödaktig flytning i trosan men inget alls när jag torkade mig.

Jag har haft molvärk sen äl+7. Kan det vara mensen som håller på att jäklas eller kroppen? Har bara haft mens två gånger innan nu och äter medicin för att den ska hållas igång.

• FyrAAAA

Hej på er tjejer!
    Fortsatt grattis till er som plussat!!!!
    Här kom mensen i lördagsmorse, precis lika punktligt som alltid! Kändes bra att den kom när den skulle, om den ändå skulle komma så slapp jag gå och vänta i onödan. För tio år sen när vi började bebisverkstan var min lutealfas på tio dagar men nu verkar den ha lagt sig på 13 dagar vilket känns bra, eller bättre iaf! Trodde aldrig jag skulle vara missnöjd heller med cb plus, har alltid använt bara dem, men guuuuud vilka tydliga skuggstreck jag fick på dem nu men inget på något annat test, kommer inte köra cb igen!

• FyrAAAA

Nästa bim blir 6/8 så jag hoppar över till aug-tråden och kanske stöter på några av er andra där!

• YaYa

Jag har BIM nagon gang i slutet av juli. Efter ett MA tidigare i ar tog det lang tid for mensen att komma tillbaka och den har varit oregelbunden sa jag vet inte nar jag kan vanta mig den. Hade mens 20/6 senast, da varade den i tio dagar... Vet av erfarenhet att jag brukar ha tidig agglossning, men den kan ju ocksa variera... Sa om mensen inte kommit den 20/7 ska jag testa mig... Men kanns lange att vanta.

Kan tipsa om intressant lasning forresten:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC27529/

Handlar om de fertila dagarna i menscykeln och hur svara de kan vara att forutsaga. Jag tyckte det var riktigt intressant. I princip har man en 10% chans att vara fertil alla dagar mellan 7-20 i menscykeln (om jag minns ratt). Och hos de flesta kvinnorna varierar agglossningen med +/- 7 dagar i menscykeln. 

• Kynisen

Asså detta eviga väntande... Först väntar en på att mensen ska ta slut, sen väntar en på att det ska bli "rätt" dag att börja testa äl stickor, sen väntar en på ett posetivt äl test och analyserar varenda grej kroppen gör, när det starka sträcket ääääntlugen dyker upp ja då var det dax att vänta på att det ska sluta vara posetivt och ägget släpper, och under tiden försöker en få till det i sängkammaren så många gånger det bara går, sen ser en äntligen att testet är neg igen och vi tar ett par extra dagar med mys bara flr att va safe..... Sen väntar vi ihjäl oss på att bim ska komma..och över analyserar allt kroppen gör känner efter i varje mm av magen och den nedre regionen.. Vänta vänta vänta vänta.....hahaha å jag som är så dålig på å vänta ;) nån mer?? ;)

• Lillesmultronet
    Kynisen skrev 2016-07-11 16:39:00 följande:

Asså detta eviga väntande... Först väntar en på att mensen ska ta slut, sen väntar en på att det ska bli "rätt" dag att börja testa äl stickor, sen väntar en på ett posetivt äl test och analyserar varenda grej kroppen gör, när det starka sträcket ääääntlugen dyker upp ja då var det dax att vänta på att det ska sluta vara posetivt och ägget släpper, och under tiden försöker en få till det i sängkammaren så många gånger det bara går, sen ser en äntligen att testet är neg igen och vi tar ett par extra dagar med mys bara flr att va safe..... Sen väntar vi ihjäl oss på att bim ska komma..och över analyserar allt kroppen gör känner efter i varje mm av magen och den nedre regionen.. Vänta vänta vänta vänta.....hahaha å jag som är så dålig på å vänta ;) nån mer?? ;)

Exakt sååå!! Den som väntar på nått gott väntar alldeles för länge;)
  • Skyrocket
    Kynisen skrev 2016-07-11 16:39:00 följande:

Precis så är det! Jag är dessutom extremt otålig så det är inte min starka sida att vänta...
  • Kynisen
    Skyrocket skrev 2016-07-11 17:54:51 följande:

Precis så är det! Jag är dessutom extremt otålig så det är inte min starka sida att vänta...

Nej en blir ju smått knäpp på allt väntande :)
Svar på tråden Bim Juli 2016