• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Surfaren

Hej! Följer tråden med spänning! Själv har jag fått ta hjälp av tabletter för att få igång både mens och förhoppningsvis ägglossning (provera och pergotime). Är på cykeldag 20 idag så min ÄL borde vara över men har tyvärr inte fått några direkta utslag på teststickorna. Haft rejäla ÄL-smärtor och håller nu tummarna att det ska fungera! Skönt att gå in här och läsa om era berättelser när man själv går och väntar och väntar! BIM ca 23-25 juli! Håller tummarna för er alla och grattis till er som plusat!!!

• Dalkullan92
    Julie92 skrev 2016-07-11 19:57:23 följande:

Hejsan hoppar in här! Bim 25-27 juli, första försöket nu:) är det någon som har ungefär samtidigt som mig?:)

Jag har oxå bim 25-27 juli. :)

Har mellan 26-28 dagars cykel. Men har lyckats tappa bort äl den här gången. Men sex har vi haft ????
  • Milli_1
    Dalkullan92 skrev 2016-07-12 08:19:06 följande:

Har använt clearblue dubbel hormonindikator den här månaden och har mindre koll än vanligt på när jag har/hade ägglossning. Har bara fått blinkande gubbe. Kan hända jag missat ökningen och bara får blinkande eller så har jag inte fått ägglossning än. Började testa dag 7 i cykeln och är på dag 16 så har slut på test nu. Så får ta billiga tester och se om jag inte fått ägglossning än eller om jag missat ökningen bara.

Vi har haft sex regelbundet iaf så har nog inte missa den på så vis.

Någon mer som haft de här problemet med clearblue dubbel hormonindikator???? (Känner mig förvirrad)

Jag bytte till vanliga cb digital. Problemet är att de kan vara lite känsligare så jag testade eftermiddagar i stället. Har du fått en fast smiley så kan man inte fortsätta testa. Så här såg det ut denna månad f mig

• livias
    Mammaresan skrev 2016-07-12 09:00:04 följande:

Då har vi BIM samma dag! Så kul! Och jag är också på ÄL+7 idag så blir ju exakt samma. :D Hoppas hoppas vi båda har lyckan att plussa nu då, att BIM den 20:nde blir vår vinstlott. ;)

Nä va kul! Då får vi följas åt:) Tycker du dig känna något?
  • MissJL
    Dalkullan92 skrev 2016-07-12 08:19:06 följande:

Har använt clearblue dubbel hormonindikator den här månaden och har mindre koll än vanligt på när jag har/hade ägglossning. Har bara fått blinkande gubbe. Kan hända jag missat ökningen och bara får blinkande eller så har jag inte fått ägglossning än. Började testa dag 7 i cykeln och är på dag 16 så har slut på test nu. Så får ta billiga tester och se om jag inte fått ägglossning än eller om jag missat ökningen bara.

Vi har haft sex regelbundet iaf så har nog inte missa den på så vis.

Någon mer som haft de här problemet med clearblue dubbel hormonindikator???? (Känner mig förvirrad)

Jag har också använt CB dubbel hormonindikator, förra månaden fick jag blinkande gubbe i 7 dagar o månaden före det i 9 dagar. Aldrig fått fast gubbe. Känns så himla trist att lägga ut så mycket på nått som inte fungerar... Jag fick blinkande gubbe o dagen efter kom mensen... Skumt!
  • Mammaresan
    livias skrev 2016-07-12 09:32:20 följande:
    Nä va kul! Då får vi följas åt:) Tycker du dig känna något?
    Ja, det får vi göra. Flört Nä, skulle inte vilja påstå att jag känner något speciellt eller annorlunda. Det är bara att vänta och se. Tungan ute När vågar du dig på att testa? Jag sitter och räknar ner dagarna till på lördag, vågar mig på att testa på ÄL+11 med ett känsligt gravtest. Fast är nog inte stor chans att få plus då ändå (om jag är gravid vill säga) men jag tar risken att få negativt. Annars väntar jag till på måndagen att testa om det blir minus då och mensen inte hunnit dyka upp. Det är pirrigt nu! För varje dag som går liksom är det närmare att få ett svar hur saker ligger till.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Crazy catlady

Är på äl+6-7 idag.. tror jag.. osäker när exakt äl skedde.. (den kom mycket tidigare än normalt o skippade äl-test denna månad) men går efter tydligaste symtom.. har lite molvärk i magen till o från och spänningar i brösten (de känns även större och tyngre) .. humöret har väl inte vart de bästa senaste dagarna heller .. men ser det som vanliga "innan-mens-symptom" .. Haft så de flesta månader innan mensen kommer, förutom förra månaden då jag inte kände ett skit innan mens.. kroppen är bra lustig.. då äl kom 5-6 dagar tidigare så flyttar jag fram mitt bim till 17-18 juli istället för 23 .. har alltid 12 dagar mellan äl o mens..

• Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-12 07:58:31 följande:

Ja det är kul, när jag gick med i tråden var jag helt själv i slutet av månaden så det är skönt att ha med några till ;)

Nä det kanske är så. Det är ju som sagt bara andra mensen efter pillerstopp och jag minns faktiskt inte hur cykeln var innan så den kan ju vara längre än jag beräknade.Åh denna väntan alltså! Lycka till! :D

När jag gick med hade jag bim 1/7 men så dök mensen upp dag 28 (36dagar i cykeln innan) så då trodde jag jag skulle haven 28 dagar igen och bim 20/7 meeeen icke när äl kom ja så blev bim typ 25-26... Kroppen asså ... Hahaha nä jag har heller ingen koll på hur min mens var innan spiralen och under spiralen ja då var det sällan, räknade aldrig.

Vi tänkte att det blur när det blir... Ska inte bry oss så mycket... Haha ellerhur?!!! Räknar och testar med stickor och analyserar kroppen in i minsta detalj.. Haha fast bebis blir det ju ialf när det blir ;)
  • Kynisen
    Tiger grr skrev 2016-07-12 01:17:07 följande:

En till BIM 25:e här. :) men min ÄL var redan förra veckan. Nu återstår bara väntan. Kommer börja testa nästa måndag typ. :D

Kul med ännu en med bim typ samtidigt nu är vi många :)
    Snäckan26 skrev 2016-07-12 09:08:00 följande:

Gud vad jag känner igen det där haha , igår var en sån där jobbig kväll när allt gick fel . Min son tjatade om allt möjligt och vägrade sova när han skulle så när vi skulle ha ensamtid ( den som aldrig räcker till ) så var vi helt slut bägge två och min sambo behövde sova för han går upp 4. Så det blev inget igår och jag var så sur , haha fan alltså . Då kände jag bara jävla skit nu missade vi en dag ... 

Jag har också en 06 och det här blir sambons första  

Haha ja men suck klart en blir sur! Min körde hem sin bror typ halv tolv i söndags så va hemma 12.15 och typ va ska vi mysa i kväll oxå? Ehhh ja det var ju fullt utslag i går och i morse så JA i dag är typ viktigast ( ingen press alls) så han fick faktiskt inte sova, eller han ville ju inte det utan att fått till det innan.... Men shit va trögt de va... Sex å press och as trötta... Ingen hit! Hahaha
Svar på tråden Bim Juli 2016