• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • mamalolo
    Marängen skrev 2016-07-11 21:49:51 följande:

Jag tror inte jag har haft nån äl den här månaden. Som jag skrev förut, första ultraljudet jag gjorde efter missfallet vad 11 dagar ifrån första blödningsdagen, det visade att jag precis haft ägglossning.. Sen 8 dagar senare var jag igen på ultraljud och då visade det att jag snart ska ha ägglossning (på samma sida båda gångerna). Men jag har inte haft nått äl-sekret men kände av höger äggstock efter det första ultraljudet.

Jag fick relativt starkt äl-test i fredags men tog inget mer den dagen utan tog på lördagen och då var det mycket svagare igen. Aaah!!!! Blir galen!

Jag tror jag fortsätter ta både äl-tester och gravtest så få jag se när mensen kommer. Jag vill ju börja med progesteronet direkt efter äl men jag vet ju inte ens om eller när det var :(

Knepigt! Jag rekommenderar varmt att kombinera ÄL-test med tempning. Blir lite tydligare när man har två källor.
  • Kynisen
    Julie92 skrev 2016-07-11 19:57:23 följande:

Hejsan hoppar in här! Bim 25-27 juli, första försöket nu:) är det någon som har ungefär samtidigt som mig?:)

Snäckan26 skrev 2016-07-11 20:15:21 följande:

Hej jag har runt den 25 så nu jäklar får vi ligga i haha 

Japp har oxå bim 25-27... Haha ja så sängkläderna ryker ;P hahaha
  • Julie92

Åh vad kul! Ja här är det full action :D orkar inte hålla mig från att göra gravtest tills på bim så det kommer jag nog göra runt den 20 de, men det känns som evigheter tills dess ;) när kommer du testa eller håller du dig till bim?:)
  • Snäckan26

[quote=76790534][quote-nick]Julie92 skrev 2016-07-11 22:46:47 följande:[/quote-nick]

Åh vad kul! Ja här är det full action :D orkar inte hålla mig från att göra gravtest tills på bim så det kommer jag nog göra runt den 20 de, men det känns som evigheter tills dess ;) när kommer du testa eller håller du dig till bim?:)

[/quote

Ja vi gör vårt bästa här med men tiden räcker ju inte till haha ! Jag köpte på mig 10 test häromdagen så jag får se hur länge jag kan hålla mig , väntan är ju såå jobbig till bim .

Kynisen : jamen typ hahahaha, synd att mannen jobbar till 6 varje dag bara .. ! Har ni försökt länge eller har ni precis börjat ? Jag är helt ny i tråden så jag har inte hängt med .

• Julie92
    Kynisen skrev 2016-07-11 22:45:22 följande:

Åh vad kul att överleva denna väntan ihop iaf:D
  • SamsonS

Börjar närma mig bim, hade tänkt testa imorgon, men mina tester har inte kommit än så får väl bli på onsdag. Bim onsdag eller torsdag.

Känner väl inga direkta symtom. För några dagar sen hade jag rejäl värk i ländryggen, det gick över och har inte känt så mycket mer sen dess. Så känner mig inte direkt förhoppningsfull och är ganska inställd P negativt test och mens i slutet på veckan. Har pratat med mannen och vi försöker i augusti också sen ringer vi gyn, då det isf blir 13 månader aktivt försöka de utan plus...

• 10oktober
    Julie92 skrev 2016-07-11 19:57:23 följande:

Hejsan hoppar in här! Bim 25-27 juli, första försöket nu:) är det någon som har ungefär samtidigt som mig?:)

Kynisen skrev 2016-07-11 22:45:22 följande:

Ytterligare en BIM den 25 här! :) tror jag iaf. Planerat ÄL var idag men jag tycker inte att jag har haft så tydliga tecken som förra månaden. Slutade med p-piller i maj så är lite rädd att menscykeln ska freaka nu, men vi får väl se. Vi har haft sex varannan/ var tredje dag senaste veckan och kommer väl ha åtminstone en vecka framåt. Gärna oftare om vi kan få till det... 25:e är samma dag som jag börjar jobba igen efter semestern, kan bli en väldigt bra eller väldigt tung första dag på jobbet ;)
  • Kynisen
    Snäckan26 skrev 2016-07-11 22:56:24 följande:

[quote=76790534][quote-nick]Julie92 skrev 2016-07-11 22:46:47 följande:[/quote-nick]

[/quote

Ja vi gör vårt bästa här med men tiden räcker ju inte till haha ! Jag köpte på mig 10 test häromdagen så jag får se hur länge jag kan hålla mig , väntan är ju såå jobbig till bim .

Kynisen : jamen typ hahahaha, synd att mannen jobbar till 6 varje dag bara .. ! Har ni försökt länge eller har ni precis börjat ? Jag är helt ny i tråden så jag har inte hängt med .

Ja det är jobbigt, min kommer hem mellan 18-20 varje dag, men vi måste ändå vänta till bortåt 22-23 typ för det är sommarlov för barnen så dom e vakna lite längre än vanligt.. Visst i säng mellan 21-22 men dom ska ju ha somnat ordentligt oxå... Hahaha. jag har tre barn (-04,-06,-09) från tidigare förhållande men detta om/när det blir är sambons första. Vi är på tredje försöket Och vi hoppas hoppas det tog sig nu, äl i går, så nu denna fruktansvärda väntan till bim... Tur det är semester och saker inplanerade så kanske tiden springer iväg ;)
  • Kynisen
    Julie92 skrev 2016-07-11 23:20:03 följande:

Åh vad kul att överleva denna väntan ihop iaf:D

Ja känns bättre att ha sällskap :)
  • Kynisen
    SamsonS skrev 2016-07-11 23:28:38 följande:

Börjar närma mig bim, hade tänkt testa imorgon, men mina tester har inte kommit än så får väl bli på onsdag. Bim onsdag eller torsdag.

Känner väl inga direkta symtom. För några dagar sen hade jag rejäl värk i ländryggen, det gick över och har inte känt så mycket mer sen dess. Så känner mig inte direkt förhoppningsfull och är ganska inställd P negativt test och mens i slutet på veckan. Har pratat med mannen och vi försöker i augusti också sen ringer vi gyn, då det isf blir 13 månader aktivt försöka de utan plus...

Håller tummarna hårt för er!!! För min syster tog det sig på sista försöket innan dom skulle få hjälp, så hoppas hoppas på plus för er. Systern min fick dessutom dubbelt upp :) tvillingar!
Svar på tråden Bim Juli 2016