• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-11 23:44:49 följande:

Ytterligare en BIM den 25 här! :) tror jag iaf. Planerat ÄL var idag men jag tycker inte att jag har haft så tydliga tecken som förra månaden. Slutade med p-piller i maj så är lite rädd att menscykeln ska freaka nu, men vi får väl se. Vi har haft sex varannan/ var tredje dag senaste veckan och kommer väl ha åtminstone en vecka framåt. Gärna oftare om vi kan få till det... 25:e är samma dag som jag börjar jobba igen efter semestern, kan bli en väldigt bra eller väldigt tung första dag på jobbet ;)

Å kul då är vi några som kan vänta ihop inför bim :)

Jag var säker på att äl va i tisdags, massa värk och flytningar, starka men inte positiva utslag på stickorna, men så i fredags pang fullt utslag och höll sig genom helgen fullt och i morse var det neg igen så äl var tydligen nu sön-mån. Så din äl kanske inte vart ännu.
  • Tiger grr

En till BIM 25:e här. :) men min ÄL var redan förra veckan. Nu återstår bara väntan. Kommer börja testa nästa måndag typ. :D

10oktober skrev 2016-07-11 23:44:49 följande:

Ytterligare en BIM den 25 här! :) tror jag iaf. Planerat ÄL var idag men jag tycker inte att jag har haft så tydliga tecken som förra månaden. Slutade med p-piller i maj så är lite rädd att menscykeln ska freaka nu, men vi får väl se. Vi har haft sex varannan/ var tredje dag senaste veckan och kommer väl ha åtminstone en vecka framåt. Gärna oftare om vi kan få till det... 25:e är samma dag som jag börjar jobba igen efter semestern, kan bli en väldigt bra eller väldigt tung första dag på jobbet ;)

• Minime90

Hej allihopa!

Är bim+15 sen förra mensen och inget plus än :/, om mensen tänkt hoppa över 1 månad så blir nästa bim den 25 juli. Har försökt sedan slutet av oktober 2015 efter uttag av p-stav.

Hoppas på många fina plus nu i juli :)

• stellanocte

Mensen kom tyvärr i dag så nu hoppar jag över till augustitråden. Stort lycka till till er som fortfarande väntar på BIM

• Sobika

Testade idag men det var blankt :( har bim på fredag/lördag. Vet att det kan vara lite tidigt men vill bara gå och gräva ner mig.

• 10oktober
    Kynisen skrev 2016-07-12 00:53:44 följande:

Å kul då är vi några som kan vänta ihop inför bim :)

Jag var säker på att äl va i tisdags, massa värk och flytningar, starka men inte positiva utslag på stickorna, men så i fredags pang fullt utslag och höll sig genom helgen fullt och i morse var det neg igen så äl var tydligen nu sön-mån. Så din äl kanske inte vart ännu.

Ja det är kul, när jag gick med i tråden var jag helt själv i slutet av månaden så det är skönt att ha med några till ;)

Nä det kanske är så. Det är ju som sagt bara andra mensen efter pillerstopp och jag minns faktiskt inte hur cykeln var innan så den kan ju vara längre än jag beräknade.
    Tiger grr skrev 2016-07-12 01:17:07 följande:

En till BIM 25:e här. :) men min ÄL var redan förra veckan. Nu återstår bara väntan. Kommer börja testa nästa måndag typ. :D

Åh denna väntan alltså! Lycka till! :D
  • Dalkullan92

Har använt clearblue dubbel hormonindikator den här månaden och har mindre koll än vanligt på när jag har/hade ägglossning. Har bara fått blinkande gubbe. Kan hända jag missat ökningen och bara får blinkande eller så har jag inte fått ägglossning än. Började testa dag 7 i cykeln och är på dag 16 så har slut på test nu. Så får ta billiga tester och se om jag inte fått ägglossning än eller om jag missat ökningen bara.

Vi har haft sex regelbundet iaf så har nog inte missa den på så vis.

Någon mer som haft de här problemet med clearblue dubbel hormonindikator???? (Känner mig förvirrad)

• livias

Hej, hoppar gärna in här! Bim den 20 juli och är på äl + 7 idag. Ända sedan efter äl har jag haft en väldig molvärk och varit helt orkeslös! Kan självklart vara andra omständigheter också - men följer gärna med i tråden då vi självklart hoppas på ett plus:)

• Mammaresan
    livias skrev 2016-07-12 08:45:03 följande:

Hej, hoppar gärna in här! Bim den 20 juli och är på äl + 7 idag. Ända sedan efter äl har jag haft en väldig molvärk och varit helt orkeslös! Kan självklart vara andra omständigheter också - men följer gärna med i tråden då vi självklart hoppas på ett plus:)

Då har vi BIM samma dag! Så kul! Och jag är också på ÄL+7 idag så blir ju exakt samma. :D Hoppas hoppas vi båda har lyckan att plussa nu då, att BIM den 20:nde blir vår vinstlott. ;)
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Snäckan26
    Kynisen skrev 2016-07-12 00:42:34 följande:
    Ja det är jobbigt, min kommer hem mellan 18-20 varje dag, men vi måste ändå vänta till bortåt 22-23 typ för det är sommarlov för barnen så dom e vakna lite längre än vanligt.. Visst i säng mellan 21-22 men dom ska ju ha somnat ordentligt oxå... Hahaha. jag har tre barn (-04,-06,-09) från tidigare förhållande men detta om/när det blir är sambons första. Vi är på tredje försöket Och vi hoppas hoppas det tog sig nu, äl i går, så nu denna fruktansvärda väntan till bim... Tur det är semester och saker inplanerade så kanske tiden springer iväg ;)
    Gud vad jag känner igen det där haha , igår var en sån där jobbig kväll när allt gick fel . Min son tjatade om allt möjligt och vägrade sova när han skulle så när vi skulle ha ensamtid ( den som aldrig räcker till ) så var vi helt slut bägge två och min sambo behövde sova för han går upp 4. Så det blev inget igår och jag var så sur , haha fan alltså . Då kände jag bara jävla skit nu missade vi en dag ... 

Jag har också en 06 och det här blir sambons första  Glad
Svar på tråden Bim Juli 2016