• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • corran
    FlikkanM skrev 2016-07-13 08:23:48 följande:

Snart dags för BIM (troligtvis söndag) är på ÄL +10. I fredags fick jag en liten rosa fläck efter jag och sambon mös och på söndagen (ÄL +7) kom det brun/röd flytning när jag torkade mig som nu har hållit i sig i 3 dagar men minskat i "mängd" (sista dagen fick man verkligen anstränga sig för att se det) men idag är det ingenting.

Förra månaden hade jag lika men då kom de bruna flytningarna på ÄL +10 och några dagar framåt och sen kom mensen med dunder och brak på BIM men kraftig mensvärk och mycket klumpar osv vilket jag gissar på var ett tidigt MF men inget jag vet säkert.

Men nu känns det rätt skönt att det bruna flytningar kom tidigare än sist och nu har jag ingen mensvärk, inga tecken till att mensen är på g och dessutom fått känsligare bröstvårtor.

Någon mer som haft bruna flytningar som passar in på "nid-tiden" och sen börjat få "symtom" några dagar senare?

Spännande :) hoppas på plus, ska du testa innan bim?
  • mamalolo

Lutar åt en kort lutealfas för mig igen denna cykel (9-10 dgr). Någon av er som vet vart man ska vända sig för att få hjälp med det i Sthlm (antar att jag behöver progesteron?) eller har tips på specifika mottagningar som är bra?

• SamsonS

Och där kom mensen på bim, så jag får väl hoppa över till augustitråden....

• FlikkanM
    corran skrev 2016-07-13 08:51:23 följande:

Spännande :) hoppas på plus, ska du testa innan bim?

Först tänkte jag inte det men kanske har ändrat mig nu när flytningarna slutat haha

Nu när jag skulle skynda mig in på dotterns rum så drog det som bara den i magen, en känsla jag känner igen sen sist jag var gravid men det kan även bara varit en tillfällighet haha

Nu hittar man väl minsta lilla grej Som känns så kommer väl vara skengravid innan dagens slut haha
  • corran
    FlikkanM skrev 2016-07-13 09:29:43 följande:

Först tänkte jag inte det men kanske har ändrat mig nu när flytningarna slutat haha

Nu när jag skulle skynda mig in på dotterns rum så drog det som bara den i magen, en känsla jag känner igen sen sist jag var gravid men det kan även bara varit en tillfällighet haha

Nu hittar man väl minsta lilla grej Som känns så kommer väl vara skengravid innan dagens slut haha

Haha åh.. men om du bestämmer dig för att testa så köp predictor early. Jag plussade redan på äl+9 ganska tydligt med det :D

Låter ju misstänksamt iom din lilla blödning och att det upphört nu :)
  • Mammaresan
    finder skrev 2016-07-13 05:22:53 följande:

September 11 och nov14.

Försökte få upp en bild. Gjorde ett nytt test imorse med annat märke äl+11 och starkare streck men går inte lägga upp från Tele

Men åh stort grattis!! :D Så roligt nät någon plussar här inne. ^_^ Barn väldigt nära i åldrarna med andra ord. Hoppas vi får chans att följas åt även i en graviditet. Annars så önskar jag dig ett stort lycka till i alla fall!
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan

Vilket märke av test använder du förresten finder? Försöker hålla mig från att inte testa! Blir så sugen när andra testar och får pluss men jag känner ju inget alls så vet inte om det kan vara en graviditet på riktigt då... Men hoppas gör man ju ändå! 3 dagar kvar tills jag ska testa, ÄL+11 då. Krävs en hel del viljestyrka nu kan jag erkänna, haha.

Idag är det dag 8 sedan ägglossning och det betyder att de flesta ägg (förhoppningsvis ett befruktat här med) har fäst sig i livmodern. Hoppas det är ett befruktat ägg här som fäster sig väl och på lämplig plats. *drömmer*

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Tra3dockan

Ingen mens i sikte och ett svagt svagt positivt test med RFSU idag på bim+1

Vågar jag glädjas än? Jag är rädd att det ska bli samma som förra månaden så jag kommer nog inte berätta för min man förrän jag ser att strecken blir starkare och ingen mens har kommit. Kanske till helgen vågar jag tro på det.

• corran
    Tra3dockan skrev 2016-07-13 10:51:27 följande:

Ingen mens i sikte och ett svagt svagt positivt test med RFSU idag på bim+1

Vågar jag glädjas än? Jag är rädd att det ska bli samma som förra månaden så jag kommer nog inte berätta för min man förrän jag ser att strecken blir starkare och ingen mens har kommit. Kanske till helgen vågar jag tro på det.

Grattis <3 ett svagt plus är ändå ett plus :) bild?
  • Karitziana

Jag är kvar i Juli listan och har nästa BIM 30 juli. Ni får gärna lägga till mig. 26 år 1B 2F :)

Svar på tråden Bim Juli 2016