• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Dina1

Jag hoppar in :) Har efter ett tidigt missfall för 2 år sedan bestämt mig för att försöka igen. Första försöket och har BIM 11 Augusti. Har ÄL nu, har endometrios vilket gör att ÄL absolut inte går att missa (positivt i denna situation). Enligt min app menskalendern ska jag ha ägglossning på onsdag, men det stämmer inte. Tycker synd om er som måste hålla på med dessa jäkla äl-test, jobbigt!

• Smlan

Jag tänker lite likadant men det är alltid skönt att höra det från någon annan. Då kör jag på med cykelvasan också. Får ligga i med träningen innan så att det inte blir så ansträngande.

lisohl skrev 2016-07-23 12:17:46 följande:

Jag gör inga förändringar vad gäller min träning. Under min första graviditet tränade jag på som vanligt fram till andra trimestern, då gjorde jag lite justeringar.

• FyrAAAA

Inget utslag på äl-testet idag heller! Känns himla surt! Får hoppas på imorgon, cykeldag 17, jag brukar ha sen äl så inte alls omöjligt, men börjar bli rädd att jag missat äl, att den var ovanligt tidig. Någon som vet hur snabbt efter äl testen (cb digital) visar negativt igen?!

• Gluttan81

Hej alla som hoppas och försöker!

Hoppar med här med stor förväntan om att augusti är månaden DET händer.

Har en dotter född -13.

Det här blir vårt tredje försök, ÄL förhoppningsvis 8/8. Bim 22/8.

• MadeleineD
    Baaam85 skrev 2016-07-23 10:07:49 följande:

Hej!

Jag hade äl i tisdags och går nu och väntar. Första barnet första försöket så jag känner mig som en riktig nybörjare. Tur att ni finns här på tråden! Lär mig massor av att bara läsa allas funderingar och svar.

Känner ingenting nu men direkt efter äl trodde jag mig känna massor men inser nu att det nog var psykiskt :) Haha

Hej, Jag är också nybörjare på detta så känns så bra att kunna läsa allas kommentarer och få lite hum om saker. Känns konstigt men samtidigt kul :)
  • MadeleineD

Har ÄL den 2/8 och har semester nu så ska försöka att inte tänka på detta hela dagarna utan försöka vara ledig och inte stressa. Svårt men vill inte stressa fram något.

• BabyJ
    1315 skrev 2016-07-23 17:16:15 följande:

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

Känner igen mig! Funderade just över om man redan kan känna av symptomen, jag har alltid testat tidigt med min tidigare graviditeter som jag upptäckt just pga illamående.

Började störtböla för att middagen var så god, känner mig tröttare än vanligt, lite rivig i humöret, mår illa, ömma bröst... Hoppas hoppas!

Bim 2/8.
  • Sobika

Idag blev det en blinkande gubbe på ältestet så det närmar sig! Haha man kan bli så glad över så lite :)

• misslina

Jag hade positivt på ägglossningtestet igår och i natt. I morse var det en rund ring. Så gissar på ägglossning under dagen! :) har legat, torsdag, lördag EM och nu söndag morgon! Får se om det räcker...
    Nu hoppas jag bara på att tempen ska visa att ägglossning verkligen har skett!
    Men konstigt att ägglossningen kom två dagar tidigare... Jaja tajmingen var bättre för oss att den kom nu!

• 1315
    BabyJ skrev 2016-07-24 08:25:38 följande:

Känner igen mig! Funderade just över om man redan kan känna av symptomen, jag har alltid testat tidigt med min tidigare graviditeter som jag upptäckt just pga illamående.

Började störtböla för att middagen var så god, känner mig tröttare än vanligt, lite rivig i humöret, mår illa, ömma bröst... Hoppas hoppas!

Bim 2/8.

Spännande! Jag testade väldigt tidigt positivt med dottern. Jag har bim 1/8 så funderar på att testa på onsdag första gången! När tänkte du testa?

Mitt illamående håller i sig trots jag försöker vifta bort det och molande värken i magen likaså. Magkänslan har varit så bra hela tiden men idag har jag börjat tveka och känner att dessa symptom har kommit så snabbt så jag är förmodligen bara skengravid!
Svar på tråden Bim aug 2016