• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-23 17:26:56 följande:

Jag är på äl+6 idag. Har bim 1/8!

Usch. Tråkigt och jobbigt att känna så.. Hoppas verkligen det går över snart för dig!

Då är vi på samma dag,äl+6, och jag har mellan BIM 31/7 och 2/8! Känner inte mycket men lite småsymtom absolut, dock ingenting som inte skulle kunna vara dom vanligt liksom. Blir spännande närmare BIM nu!
  • stellanocte
    1315 skrev 2016-07-23 17:16:15 följande:

Mitt humör idag :s !!! Fy! PMS gånger tusen ungefär.. Så fruktansvärt irriterad över allt och ingenting blir som jag vill.. Började precis böla över att vi hade stökigt hemma.. Min sambo sa "är du inte gravid nu så är jag förvånad, för detta humör har du bara när du är gravid.. Gå nu in och ta ett varmt bad och lugna dig lite"

Någon som känner igen sig,

Känner mig också helt ur balans i dag. Vill bara gråta och känner mig irriterat på allt och alla. Vet inte vad det beror på heller. Gravid är jag absolut inte för min ÄL är beräknad till den 26:e. Har dock ÄL-flytningar i dag och brösten har börjat ömma. 
  • prinsessan15
    stellanocte skrev 2016-07-23 19:44:02 följande:
    Känner mig också helt ur balans i dag. Vill bara gråta och känner mig irriterat på allt och alla. Vet inte vad det beror på heller. Gravid är jag absolut inte för min ÄL är beräknad till den 26:e. Har dock ÄL-flytningar i dag och brösten har börjat ömma. 
    Jag har exakt likadant och min äl ska vara 25/7, kör du med ältester?
  • Bäbiiiis

Hej!

Jag är nu på dag 19 efter min skrapning som jag gjorde pga MA. Jag blödde bara några dagar efter skrapningen och för 4 dagar sedan trodde jag att jag fick mens men det blev en väldigt kort blödning med bara några timmar med ganska riklig "mens" och dagen efter endast lite lite blod. Sedan slutade det helt och istället fick jag äggviteflytningar. Kan det ha varit rester från missfallet som kom ut? Normalt sett har jag äl på cd 19 (idag?) men nu efter missfallet vet jag inte riktigt. Vi hade i alla fall sex idag så jag håller tummarna att tempningen ska visa äl inom kort. Det är förvirrande att inte veta vart i cykel man är om om man väntar på äl eller mens. Det är visst ganska vanligt att första äl efter missfall hoppas över och att cykeln blir lite annorlunda.

Gravtest visar fortfarande svagt svagt + sedan förra grav och äl-test tydligt positivt men det kan ju bero på att jag har lite hcg kvar så de kan jag nog inte lita på.

Vad skulle ni tro om allt detta? Kan det ha varit en kort mens jag hade eller tror ni att jag har äl på gång? Eller inget av dessa alternativ :/

• FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 21:33:17 följande:
    Jag har exakt likadant och min äl ska vara 25/7, kör du med ältester?
    Exakt samma här! Överreagerat (eventuellt ) på massa saker idag! Lustigt, jag bör också ha äl runt 25/7!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-07-23 19:44:02 följande:
    Kul att vi är flera med äl runt samma dag!
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-07-23 17:50:40 följande:

Är på dag 12 nu...

När brukar du ha äl? Testar du? Jag tycker det låter mer som att äl är på gång än att den redan varit! Håller tummarna för er!!! <3
  • FyrAAAA
    Monsan skrev 2016-07-23 08:12:37 följande:
    Jag hade väntat... denna äl fick jag bekräftar att min sambos spermier mår bäst av att vila till sig.. dom gångerna jag blivit gravid har vi endast haft sex en gång då cd visat max.. denna cykel hade vi sex fredag, lördag, måndag, tisdag och onsdag.. max utslag fick jag tisdag.. fick mensen för 3 dagar sedan och denna gång ska jag vänta tills vi för max på äl testet.. :)
    Ja så har det varit för oss också! Hoppade över igår. Hade sex i tisdags och idag lördag. Hoppas på utslag för äl imorgon, då kör bi nog en gång till då! Men två dagar i rad är ner lagom för oss än fyra dagar eller liknande tror jag!
  • November83

Hej!

Hoppar in här efter att mens kom idag. Vi påbörjar härmed försök nummer 8 och 2 mf hittills. Senaste var 21 juni och hade hoppats det skulle ta sig direkt men nej...

Hoppas så på bebbe denna gång....

• 1315
    mariama skrev 2016-07-23 18:08:12 följande:

Då är vi på samma dag,äl+6, och jag har mellan BIM 31/7 och 2/8! Känner inte mycket men lite småsymtom absolut, dock ingenting som inte skulle kunna vara dom vanligt liksom. Blir spännande närmare BIM nu!

När tänkte du testa? Väntar du in bim eller? Jag är lite av en testmissbrukare haha! Brukar börja en vecka innan och testa varannan dag ungefär.

Både första och andra barnet tog på 3e försöket så känns osannolikt att det skulle ta sig på första nu. Men magkänslan säger ändå att det tagit sig och med tanke på hur jag känt/känner samt hur jag mår nu så är det kanske något på gång.. Men vi får vänta och se..
Svar på tråden Bim aug 2016