• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • copycat
    Glädje skrev 2016-09-10 11:35:22 följande:
    Du känner ingen ägglossning smärta under dessa tre dagar då?
    Jo både dag 1 och 2 hade jag rejäla känningar. Men eftersom jag hade positivt även dag 3 fattar jag inte riktigt när ägget släpper.. :/ det ska väl sjunka när det förväntas ha släppt? (Vet att positivt inte innebär att man faktiskt har ÄL men ja..) :)
  • copycat
    happylife skrev 2016-09-10 11:55:42 följande:
    Mitt släppte dag 2, lite konstigt att de va positivt dagen efter då faktiskt. Men jag tempar och ägget släppte dag 2. Wierd! Testet brukar ju bli svagt när de släppt, men inte för mig
    Ja precis så tänker jag också, det är därför jag blir lite stressad över att ha positivt, vill ju att ägget ska släppa nära inpå våra ligg:) ska kolla i eftermiddag, räknar med negativt, har inga känningar idag!
  • LillaPyret
    FrökenE1985 skrev 2016-09-10 11:26:23 följande:

Åh herregud! Tog ett babyplan testa tidigt. Kan ana en svagt streck (dock inte inom tiden, har dock inte kunnat ana något på dom tidigare). Blir till att testa varannan dag nu, typ. Hoppas det blir starkare och inom tiden. Bim 17 september.

Har en bitter/besk smak i munnen konstant, ömma bröst/bröstvårtor, lätt illamående och huvudvärk. Jag har alltid varit extremt hormonkänslig, så har aldrig mått bra på p-piller och dyl. tidigare heller.

Hoppas, hoppas!

Visa bild :)
  • Tesse88

Alltså jag blir galen! Började ana streck på ÄL stickan i går och tänkte att nu jädrans är en stegring på gång.. testade nu på lunchen igen och den visar absolut ingenting! Börjar tro att det inte sker någon ÄL denna månaden heller ???? är det någon särskild tid på dygnet som är "säkrast" att testa för ÄL? Trots negativt test så har jag mensvärkssmärtor och (ursäkta) lite flytningar...

• copycat
    Tesse88 skrev 2016-09-10 13:52:26 följande:

Alltså jag blir galen! Började ana streck på ÄL stickan i går och tänkte att nu jädrans är en stegring på gång.. testade nu på lunchen igen och den visar absolut ingenting! Börjar tro att det inte sker någon ÄL denna månaden heller ???? är det någon särskild tid på dygnet som är "säkrast" att testa för ÄL? Trots negativt test så har jag mensvärkssmärtor och (ursäkta) lite flytningar...

Det enda jag hört är att man inte ska testa före 10 på morgonen. Men för många är eftermiddagen bäst. Jag brukar hålla mig från lunch och sen testa vid 17.30 när jag kommer hem, det funkar toppen för mig.
  • FrökenE1985
    LillaPyret skrev 2016-09-10 13:23:18 följande:

Visa bild :)

Tror det är på tok för svagt för att synas på bild så försökte inte ens fota. Och nu är jag inte hemma. Men kan ge det ett försök när jag är hemma igen.
  • Pillemajsan

Jag har bim på måndag o har hela den här veckan mått illa o känt mig yr precis som när man är åksjuk men sitter inte i hela dagen utan kommer mellan 1-2 ggr om dagen, förut kräktes jag. Kan det vara ett graviditets symtom trots att jag testa negativt igår på testlagrets tester?

• Fkvi

Då det inte verkar gått denna gång (har BIM på måndag och inga symptom än över huvudtaget) så hoppar jag ur denna tråd. Grattis alla som fått ett plus <3

• bebisdags

Hej hjälp!!

Testade med ett ÄL-test nu.. Vet egentligen inte varför (tesoman).. Har BIM på onsdag enligt appen och fick imorse ett negativt grav test ( dock plussade jag inte förens BIM-2 sist) men men så tog ja ett ÄL-test nu och den visade maximal fertilitet! Vet att det kan läsa av graviditet men också när mensen är på g.. Vad har ni för erfarenhet av detta? Nån som testat postivt fastän det visade på mens på g 4 dagar innan? Förstår att det är omöjligt att få veta utan att vänta och se men kanske få lite hopp!:)

Svar på tråden Bim september