• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • L 91

För er som tycker det är intressant så kan jag visa hur mina ägglossningstest såg ut dagarna innan plusset..

Dagen innan positivt ägglossningstest och det positiva testet, som blev ännu starkare på kvällen

Sen såg det ut såhär några dagar innan de blev positiva och plusset på graviditetstest kom

Innan jag tog graviditetstest så såg det ut såhär:

På kvällen fick jag ett plus och även positivt ägglossningstest

Plusset kom i söndags kväll och imorse fick jag detta:

Min senaste graviditet visade ägglossningstesten positivt en vecka innan graviditetstestet gav supersvagt mini-plus.. så det där kan tydligen vara olika. Men nu vet ju redan att jag plussat.. ville bara visa för er som funderar över att ta ägglossningstest för att kolla graviditet med.

• Polly1
    Hellsing skrev 2016-09-06 19:50:31 följande:

Om älstickor, där är det ju så olika! Vissa testar 3-4 ggr per månad för man är osäker när man har ÄL, andra testar 1-2 ggr för man vet när man har!

Men sen tar vissa äl-stickor istället för gravstickor när bim närmar sig för att inte slösa gravtest :/

Okej, tack! Är inte säker på när jag har äl så lär väll gå åt något extra test, men 14 test ska jag nog klara mig på ett tag då!
  • copycat

Hej alla

Nu närmar sig ÄLså jag ska bli mer aktiv här:) har en dotter född 14, blev till på andra försöker utan ägglossningstest. Nu är vi på 5e försöket med ett syskon, fick dock tidigt missfall i juni (V5+5) och har hunnit ha en ägglossning sen dess. Hoppades sååå mycket men fick mens på dag 13, två dagar sen, har egentligen bara 11 dagars lutealfas. Så den 24e augusti kom mensen, grejen är att jag typ sen en vecka tillbaka verkligen känner mig gravid alternativt har ägglossning. Mår illa, har ont i ländryggen, ont i brösten, ont runt höfterna och känns som håll i magen. Var tvungen ta ett gravtest igår för jag tänkte att TÄNK OM jag är gravid trots mensen? Den var nämligen väldigt märklig. Mens tre dagar, sen mensfri en dag, sen mens en dag till. Totalt fyra dagar men uppehåll en dag. Brukar ha mens 7 dagar. (Detta kanske beror på missfallet, nån med erfarenhet?) gravtester var såklart negativt men jag fortsätter ha alla symtom. Nääää, tänkte jag och tog idag ett ägglossningstest istället (är inte i närheten av att ha ÄL, ska ha det nästa måndag) som inte var i närheten av positivt. Tänkte att den kanske plötsligt var supertidig eftersom jag känner alla dessa symptom. Så nu är ju frågan var alla ovanstående symptom beror på, mån som orkat läsa hela detta inlägg och har nån analys? :)

• Lindholmaren
    LillaPyret skrev 2016-09-06 16:35:47 följande:

Här hade jag en del att läsa igenom :) Har varit sjuk så inte orkat läsa igenom allt ni skriver. Jag är just nu på cykeldag 23 av 30 (BIM-7) och enligt Natural Cykles va min ÄL för en vecka sen. 

Har inte känt något speciellt mer än att det ibland sticker till i magen men de kan ju vara vad som helst. 

Har köpt hem ett Predictor Early test som jag sett många provat som jag tänkte ta på lördag morgon. Har så sjukt svårt att hålla mig så är tur att jag jobbar sent de sista tre dagarna som återstår innan helgen. För på lördag borde ju testet vara positivt om det tagit sig...?

Var köper man Predictor Early? :)
  • Newbie84
    copycat skrev 2016-09-06 20:48:49 följande:

Hej alla

Nu närmar sig ÄLså jag ska bli mer aktiv här:) har en dotter född 14, blev till på andra försöker utan ägglossningstest. Nu är vi på 5e försöket med ett syskon, fick dock tidigt missfall i juni (V5+5) och har hunnit ha en ägglossning sen dess. Hoppades sååå mycket men fick mens på dag 13, två dagar sen, har egentligen bara 11 dagars lutealfas. Så den 24e augusti kom mensen, grejen är att jag typ sen en vecka tillbaka verkligen känner mig gravid alternativt har ägglossning. Mår illa, har ont i ländryggen, ont i brösten, ont runt höfterna och känns som håll i magen. Var tvungen ta ett gravtest igår för jag tänkte att TÄNK OM jag är gravid trots mensen? Den var nämligen väldigt märklig. Mens tre dagar, sen mensfri en dag, sen mens en dag till. Totalt fyra dagar men uppehåll en dag. Brukar ha mens 7 dagar. (Detta kanske beror på missfallet, nån med erfarenhet?) gravtester var såklart negativt men jag fortsätter ha alla symtom. Nääää, tänkte jag och tog idag ett ägglossningstest istället (är inte i närheten av att ha ÄL, ska ha det nästa måndag) som inte var i närheten av positivt. Tänkte att den kanske plötsligt var supertidig eftersom jag känner alla dessa symptom. Så nu är ju frågan var alla ovanstående symptom beror på, mån som orkat läsa hela detta inlägg och har nån analys? :)

Med mitt första barn som var oplanerat så trodde jag att jag hade mens, men att det var mindre än vanligt bara, men jag var gravid. Fick lite blödningar sen också i början som bara kom lite på pappret när man torkade sig.
  • bebisdags
    Lindholmaren skrev 2016-09-06 23:16:21 följande:
    Var köper man Predictor Early? :)
    På apotek, här finns de iaf på kronans apotek och apotek hjärtat ( vet inte om de finns på apotek AB). Kolla där:)
  • Anonym (Kattfisk)

Åh vad kul! Jag och min sambo har precis börjat, ska ha bim den 12/9 så väntar med spänning! Hoppas verkligen att det gick vägen för jag är kass på att vänta, vet inte hur många gånger jag trött mig vara gravid, men icket.... Dock är detta första riktiga försöket ????. Redan fem dagar efter ägglossning fick jag ont i ryggslutet då jag stod och plockade ögonbrynen, detta har kommit och gått, men vågar inte riktigt hoppas.... Kan ju vara pms lika väl... Denna gång ska jag vänta tills min mens är sen innan jag rusar till apoteket, lycka till ni andra

????

• stellanocte
    Cfmilla skrev 2016-09-06 09:02:44 följande:

Ett år av försök och två tidiga mf... Dags att inse att vi behöver nog hjälp!

Tackar för mig!

Lycka till alla

Önskar er lycka till och hoppas att allt går bra. 
  • stellanocte

Stort grattis till alla er som har plussat. 

Nu är äntligen mensen över för denna gång så nu ser vi fram emot resten av månaden. Jag har bestämt mig att inte tänka och fundera så mycket denna månad utan bara köra på (i den mån det är möjligt - jag längtar ju så mycket). 

Svar på tråden Bim september