• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • columbus
    Cfmilla skrev 2016-09-06 09:02:44 följande:

Ett år av försök och två tidiga mf... Dags att inse att vi behöver nog hjälp!

Tackar för mig!

Lycka till alla

Åh nej!! :( <3
  • Emmaa90

Hej tjejer!
    Hade ÄL i söndags, positivt på ÄL test lördag och söndag. Vi låg i ordentligt så hoppas det tar sig hah! Men idag 2 dagar efter ÄL har jag molvärk. Har haft nu i några timmar. Någon som har/har haft samma? Känns konstigt att de kommer nu?

• Jasmin3

Idag är mina känningar som bortblåsta, lite molvärk till å från bara.. Kanske var äl som var försenad?? Hade inte direkt några känningar när jag väl skulle ha äl enligt min cykel.. Så himla svårt det där. Men det är inte mkt att göra annat än att vänta å se :)

• Jasmin3

Hej! När man har positivt utslag kommer väl äl inom 12-36 timmar från det tillfället? Isf är det ju rimligt att du hade äl i söndags eller igår och då kan det vara värk som kommer efter att ägget lossnat :)

Emmaa90 skrev 2016-09-06 11:00:42 följande:

Hej tjejer!

Hade ÄL i söndags, positivt på ÄL test lördag och söndag. Vi låg i ordentligt så hoppas det tar sig hah! Men idag 2 dagar efter ÄL har jag molvärk. Har haft nu i några timmar. Någon som har/har haft samma? Känns konstigt att de kommer nu?

• madeleinestedt

Hej!
    Är bara tvungen att skriva av mig.

Orolig tjej med gravidsymtom. Jag har två tidigare aborter i mitt liv och tycker mig känna igen symtomen, som molnvärk direkt efter ÄL som aldrig går över, illamåande, mer flytningar, otroligt trött och större bröst. En känsla i hela kroppen om att jag "vet". Svårt att förklara.
    Dessutom fick jag en mindre blödning vid ÄL, vilket aldrig hänt innan. Jag har en kopparspiral sedan 3 år. Men har läst att man tydligen kan bli gravid iaf. Skulle aldrig klara av en abort igen och barn vill jag ju ha, inte planerat nu, men glad skulle jag bli. Ska ha BIM 16e sept. Kan man verkligen känna som jag gör nu, de andra gångerna jag blev gravid, kändes det direkt. Svårförklarat. Är jag bara nojjig nu? eller är det "vanligt" att man kan bli gravid trots spiral?

• StinaLisa

Okej. Första månaden med billiga tester ägglossningstest. Kört på appen och egentligen sparat sexet och legat enligt appen. Visade sig bara helt fel ! Hade ägglossning nu igår. Tror jag. Kolla bilden. Så vi låg igår och hoppas på något. Om inte annars har jag nu lärt mig att inte lita på appen. Och det är kul att kroppen funkar oavsett om jag blir gravid eller ej. Men nu vet jag om att jag har ägglossning iallafall :) tjoho !

• Feagnoli

Har bim idag. Ligger mest och väntar på att mensen ska komma. Har väääldigt ljusrosa flytningar så antar att den är på g. Har känts annorlunda denna gången, haft molnvärk sen äl, mycket större bröst än vanligt och strömningar i livmodern. Gjorde ett test i går som var neg så jag antar att fröken röd kommer när som nu. Känns lite trist. Men det är väl bara att "kliva på" igen och inte tänka för mycket nästa gång;)

Grattis till allas plus. Och lycka till ni andra. Vi har ändå en spännande resa framför oss. <3

Svar på tråden Bim september