• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • GenevaL

Hej alla,

Bim för mig. Spännande! -3 OM mina uträkningar stämmer.. Eller vad säger ni?

Hoppade av Neovletta28 efter ett par års användande i slutet av Juli. Några dagar senare kom en blödning (precis som det kan göra om jag tidigare ej tagit samma tid eller missat piller :0). Den höll i sig några dgr och sedan kom mensen på beräknat datum 1-3aug. Hyfsat regelbunden +-1-3 dgr varje månad. Nu vet inte jag om jag helt fått detta bakom foten men blödningen fr piller kan ju inte vara densamma som mens? Eftersom den blir avsevärt mkt längre när man missat piller o div. Som jag skrev? Runt den 16e aug tydliga ÄL-känningar. Aktivt varje dag, hela månaden ;)

Den 1sep fick jag svagt ljusbruna/beige flytningar, inte mkt men i fyra dagar. Aldrig hänt tidigare.

Nu 6e sep och negativt grav test. Ont i brösten, lätt illamående och något tröttare än vanligt men det kan ju vara ren inbillning ;)

Ber om ursäkt för rörig text men vad säger ni?

• Emmaa90
    Jasmin3 skrev 2016-09-06 11:18:10 följande:

Hej! När man har positivt utslag kommer väl äl inom 12-36 timmar från det tillfället? Isf är det ju rimligt att du hade äl i söndags eller igår och då kan det vara värk som kommer efter att ägget lossnat :)

Ja de kanske är så? Fast testade clearblue ÄL test som visar mina två dagar jag är fertil vilket var i lördags o i söndags. Jag hade extrem ÄL värk i söndags som jag alltid har. Det går typ inte att stå upprätt eller knappt ha sex. Så känner min kropp så pass väl att jag tror att min ÄL var i söndags. Testade ÄL test igår också vilket var negativt.
    Hoppas det tar sig! En dotter på 2,5 och MF för två månader sedan.. Hur går de för dig?
  • Lillatjejen1992
    Emmaa90 skrev 2016-09-06 11:00:42 följande:

Hej tjejer!

Hade ÄL i söndags, positivt på ÄL test lördag och söndag. Vi låg i ordentligt så hoppas det tar sig hah! Men idag 2 dagar efter ÄL har jag molvärk. Har haft nu i några timmar. Någon som har/har haft samma? Känns konstigt att de kommer nu?

Har precis samma som dig just nu! ÄL runt lördag/söndag , låg ordentligt och nu sitter jag här med sjuk molvärk!
  • Emmaa90
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-06 12:25:25 följande:
    Har precis samma som dig just nu! ÄL runt lördag/söndag , låg ordentligt och nu sitter jag här med sjuk molvärk!
    Åh e det sant!! Vad kul att vi känner typ exakt samma :) Hoppas vi får ett plus snart!
    Undra vad den där molvärken är tecken på? Hoppas de e positivt iaf :)
  • kvinna29årskåne

Bim 16 september. Vill så gärna att det tar sig denna månaden. Någon mer som har väntat länge på att få ett plus? Vi är inne på nionde månaden nu. Kan ju undra om något är fel.

• t123

Jag har ÄL inom ett par dagar om kroppen är med på noterna efter missfallet! Längtar! Dock är min sambo bortrest tills på torsdag så det får vänta tills han kommer hem ;) Dagarna går så otroligt sakta när man väntar på det här viset. Vill bara ha BIM nuuu, men det dröjer ju lite till.

• Lady K
    Lillatjejen1992 skrev 2016-09-06 12:25:25 följande:

Emmaa90 skrev 2016-09-06 12:32:51 följande:

Åh e det sant!! Vad kul att vi känner typ exakt samma :) Hoppas vi får ett plus snart!

Undra vad den där molvärken är tecken på? Hoppas de e positivt iaf :)

Jag har också liknande värk, både i magen och i ländryggen nån dag efter ägglossning. Inte jättekraftig, men rejält kännbar. Läste att det kan bero på att äggledarna drar ihop sig efter ägglossningen. Även om man såklart hellre hoppas på att det beror på att en befruktning sker...
  • Anonym (Humlan)
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-06 12:40:43 följande:

Bim 16 september. Vill så gärna att det tar sig denna månaden. Någon mer som har väntat länge på att få ett plus? Vi är inne på nionde månaden nu. Kan ju undra om något är fel.

Började också tänka i dem banorna men vi var tvungna att försöka i 7 månader innan det tog sig med vår andra... vår första gick på första försöket.
  • Anonym (Leila)

Beräknad ÄL mellan 14-17sept. Väntan är så lååååång! Ska börja med ÄL-tester så småningom, men har koll på tempen.

Dessutom jobbar min man extremt tidiga morgnar just nu så han är trött och lägger sig tidigt på kvällen och med en snart 1,5åring som inte somnar förrän kl.21 är det lite knixigt med att få till ett ligg sådär spontant...

• pimpim78

Hade positivt på äl test digitalt clearblue i lö em, neg på sön morgon. Hade sex måndag fm kl 10 men hade inget halkigt sekret då. Det kom i dag ?
    Är det inte så att dessa halkiga sekret är ett måste för att spermierna skall överleva ? Nån som kan något om det här ?
    Eller kan spermierna överlevt och nu dra nytta av sekretet som kom i dag ?
    Borde ju rent teoretiskt vara onödigt att mysa i dag eller vad tror ni ?
    varför jag frågar är för att jag i så fall måste resa till mannen som är i annan stad i dag. Tar gärna emot råd,
    Kram till er alla som plussat !!

Svar på tråden Bim september