• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • LillaPyret

Här hade jag en del att läsa igenom :) Har varit sjuk så inte orkat läsa igenom allt ni skriver. Jag är just nu på cykeldag 23 av 30 (BIM-7) och enligt Natural Cykles va min ÄL för en vecka sen. 

Har inte känt något speciellt mer än att det ibland sticker till i magen men de kan ju vara vad som helst. 

Har köpt hem ett Predictor Early test som jag sett många provat som jag tänkte ta på lördag morgon. Har så sjukt svårt att hålla mig så är tur att jag jobbar sent de sista tre dagarna som återstår innan helgen. För på lördag borde ju testet vara positivt om det tagit sig...?

• FrökenE1985
    Hade ÄL i fredags, lite senare än beräknat så har BIM 17 sep istället för 15 sep. Lyckades få till det natten mot onsdag och fredag. Mös även natten mellan fredag och lördag, men då kom inte min karl. Får hoppas att myset dagarna innan räcker. Men känner mig inte speciellt hoppfull.

Har fått för mig att det är nått "fel" på mig. Har en känsla av att även om jag blir gravid så vill inte min kropp behålla. Misstänker att jag blev gravid för ett tag sedan, men såg bara "spökstreck" eller ytterst svaga plus då. (Gjorde flera olika tester, med olika märken). Tolkade det inte då som plus, trodde ägglossnignen uteblivit bara, men när jag ser tillbaka så misstänker jag att det trots allt var plus, men som inte ville vara kvar. Hade nämligen en konstig känsla i kroppen då och brösten ömmade i ca 8 veckor (från ÄL fram till mensen efter ytterligare en ÄL). De brukar bara ömma från ÄL fram till mens, inte två hela cykler utan avbrott. Mensen var även sen men jag hade en del mellanblödningar/spottings, vilket jag aldrig haft tidigare. Efter det har mensen varit precis som innan jag började med cerazette.

Jaja... hur som helst så fortsätter vi kämpa tills vi får ett solklart plus!
  • Polly1

Bim +1 och negativt test, antar att det bara är att vänta på mensen ska komma så vi kan försöka igen! Blir de ingen mens så testar jag nig till helgen igen.. men tänkte köpa hem och prova äl stickor från billiga tester så jag säkert vet när äl är nästa gång, så hur många stickor behöver jag för en månad?

• Julm

Här är min stegring. Det är första gången jag använder ägglossningstester, är på försök 5. Kul att se att det händer något i kroppen! Den understa är tagen för bara en stund sen och de två i mitten igår och den översta iförrgår.

• Väntar på magen

BIM den 15 September men har i två dagar haft en otrolig trötthet, ömmande bröst och molvärk i magen/ryggslut som kommer och går. Vågar inte hoppas på för mkt men något känns "annorlunda" i kroppen. Fick barn 2007 & 2010 så jag har glömt bort symtomen jag hade då. :)

Hur mår ni andra?

• Anonym (Korv)

Hej alla!

Bim -4 här med världens molvärk sen i lördags! Brukar få extremt ont vid ÄL men knappt någon mensvärk! Har några test som gick ut i mars, kan jag använda ett sånt? Vad innebär att testet är gammalt? Plussade på gamla test för några år sen (var gravid).

• Anonym (Korv)

Just det, är också väldigt yrslig sen några dagar tillbaka..

• Ellan1
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-06 12:40:43 följande:

Bim 16 september. Vill så gärna att det tar sig denna månaden. Någon mer som har väntat länge på att få ett plus? Vi är inne på nionde månaden nu. Kan ju undra om något är fel.

BIM 23/9 också inne på försök nio.. Så jäkla tråkigt och man börjar bli väldigt orolig och otålig.. :( men håller tummarna på att september är vår månad!!
    Kämpa på!
    Kram
  • Hellsing
    Polly1 skrev 2016-09-06 17:02:24 följande:

Bim +1 och negativt test, antar att det bara är att vänta på mensen ska komma så vi kan försöka igen! Blir de ingen mens så testar jag nig till helgen igen.. men tänkte köpa hem och prova äl stickor från billiga tester så jag säkert vet när äl är nästa gång, så hur många stickor behöver jag för en månad?

Hej

Om älstickor, där är det ju så olika! Vissa testar 3-4 ggr per månad för man är osäker när man har ÄL, andra testar 1-2 ggr för man vet när man har!

Men sen tar vissa äl-stickor istället för gravstickor när bim närmar sig för att inte slösa gravtest :/
Svar på tråden Bim september