BF april/maj 2017
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Hej alla glada.
Är gravid i V.6 (5+2) så himla spännande.
Detta är vårt första graviditet, båda är 31 år.
Igår hade jag ganska kraftig mensvärk som gick över ganska snart. Ingen blödning som tur är, blev lite orolig.
Symtom i övrigt:
Kissnödig som bara den, lite illamående, brösten känns tyngre, men de gör ej ont.
Beräknad 25/4.
Hur känner ni andra?
Kram & grattis!
Har ni berättat för familjen? Vi har berättat för min mamma och min svärmor. Vill berätta för mina 3 syskon också så tror jag berättar det idag, hatar att hålla så stora hemligheter, är inte bra alls på det. Vänner får dock vänta till senare.
Hoppar också in i den här tråden :) Plussade den 18/8 och är enligt div appar (ja jag blev ju självklart tvungen att kolla flera ;D) beräknad 24/4.
Första gången för mig. Min sambo har dock 3 barn sedan tidigare. :)
När kontaktade ni mvc? Det känns på något sätt för tidigt att göra det redan nu (5+3) eller vad tror ni?
Hoppar också in i den här tråden :) Plussade den 18/8 och är enligt div appar (ja jag blev ju självklart tvungen att kolla flera ;D) beräknad 24/4.
Första gången för mig. Min sambo har dock 3 barn sedan tidigare. :)
När kontaktade ni mvc? Det känns på något sätt för tidigt att göra det redan nu (5+3) eller vad tror ni?
Hej
jag hoppar också in här, fast jag vet inte när jag är beräknad?
jag hade testdag igår och jag plusade
har gjort ivf behandlig och fick göra mitt andra försök den här månaden
är så glad men kan inte riktigt fatta än att jag verkligen är gravid
har bara fått positivt test en gång i mitt liv och då va de en dag innan bmi och sen började mensen två dagar senare.. Är nu på bmi+4 och är så glad
grattis till alla andra här inne
hur kollar man hur långt gången man är och när man är beräknad, tror jag är runt v 5 men hade varit så kul att kuna följa mer exakt?
Jag gjorde det igår. Beror lite på var du bor antar jag, på vissa ställen kan det vara svårt att få tid och då är det bra att vara ute i god tid.
Hej jag hoppar också in här, fast jag vet inte när jag är beräknad? jag hade testdag igår och jag plusade har gjort ivf behandlig och fick göra mitt andra försök den här månaden är så glad men kan inte riktigt fatta än att jag verkligen är gravid har bara fått positivt test en gång i mitt liv och då va de en dag innan bmi och sen började mensen två dagar senare.. Är nu på bmi+4 och är så glad grattis till alla andra här inne
hur kollar man hur långt gången man är och när man är beräknad, tror jag är runt v 5 men hade varit så kul att kuna följa mer exakt?
Man räknar från din senaste mens första dag. Finns en app jag har laddat ner som heter Gravid & Baby, där får man skriva in ens uppgifter så kommer datum upp för beräknad förlossning, hur lång gången man är och info om bebis, dig och info till ens partner : -)
Grattis förresten!!
Jo egentligen är man ju i v 5 + x antal dagar, vet inte varför men det är så man räknar :) Grattis till plusset!