BF april/maj 2017
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Dör=för
Jag är i vecka 5+2 nu, idag har jag verkligen noll symptom. Jag har dock haft molvärk tidigare, fått yrsel ett par gånger och ömma bröst på morgonen, men i skrivande stund känner jag inte något av det. Jag kan inte låta bli att tänka att det kanske betyder att nåt är fel- men hoppas att det bara är så att jag t e x kommer att slippa illamåendet. Det verkar ju ändå som att det är ganska vanligt att vara symptomfri, och även att illamående och dylikt dyker upp senare.. Jag längtar såå tills det gått några veckor till, jag kollar i boken Ett barn blir till varje dag, men såhär tidigt ser det lilla fröet ju mest ut som en mask ;)
Jag är 29 och min man fyller 30 nu i november. Vi hade bestämt oss för att vänta med barn tills vi gift oss. Vi gifte oss i juli i år och blev gravid på första försöket. Helt galet då jag hade läst att det i genomsnitt tar 7 månader att bli gravid när man börjar försöka.
Ska till BM på hälsosamtal 8 september.
V.6 (5+2), brösten är ömma och illamåendet börjar yttra sig PYTTELITE. Det är absolut inte ett illamående som man kan ha vid tex kräksjukan utan mer subtilt. Är som ett obehag som bara liksom ligger där i bakgrunden hela tiden, haha svårt att förklara!
Hur mår ni? :)
[quote=76922954][quote-nick]Ellinorc skrev 2016-08-29 10:24:16 följande:[/quote-nick]V.6 (5+2), brösten är ömma och illamåendet börjar yttra sig PYTTELITE. Det är absolut inte ett illamående som man kan ha vid tex kräksjukan utan mer subtilt. Är som ett obehag som bara liksom ligger där i bakgrunden hela tiden, haha svårt att förklara!
Hur mår ni?
Hej hej.
Jag är i V.6 (5+6).
Mina symtom vad gäller illamående är exakt som dina... Lite illamående till och från.
Måste upp och kissa 2 gånger på natt dock, och på dagen väldigt ofta. Kan ibland känna tryck mot urinblåsan..
Hade mensvärk liknande smärta i början på V.6 men nu är dem borta. Kan dock känna lite på kvällen.
Metallsmak i munnen har även börjar men ytterst lite, då och då..
Hur är symtom hos er andra, har de förändrats nått?
Tack.
Ja, det hade vi väl inte räknat med att det skulle gå så fort riktigt... Men vi ser ju inte fram emot det mindre för det, även om vi kände att vi får lite mer bråttom att börja renovera vårt nya hus nu. Men det ska väl ordna sig det också.
Har mått illa några morgnar, har som molande mensvärk, springer på toa ganska många fler gånger varje dag än jag gjorde tidigare. Och så upplever jag att jag är mer lättretlig, precis som innan mens, och uppsvälld.
V.6 (5+2), brösten är ömma och illamåendet börjar yttra sig PYTTELITE. Det är absolut inte ett illamående som man kan ha vid tex kräksjukan utan mer subtilt. Är som ett obehag som bara liksom ligger där i bakgrunden hela tiden, haha svårt att förklara!
Hur mår ni? :)
Jag har lite mindre symptom nu. Känner inte lika ofta i magen. Men är fortfarande trött och kissnödig. Brösten har börjar ömma lite.
Jag var på hälsosamtal idag också. Individuellt med barnmorskan och känner mig faktiskt lite lugnare nu.