• vadelma

BF april/maj 2017

Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?

• Svar på tråden BF april/maj 2017
  • vadelma
    Ellinorc skrev 2016-08-24 07:47:32 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva tjejer? :)

Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!

Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)
    Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!

Jag är 28 och det är min sambo också. Vi blev gravida på första försöket och det är vårt första barn. Jag hade precis ändrat natural cycles från prevent till plan. Hade aldrig väntat mig att det skulle gå så fort att bli gravid. Hade snarare tänkt att jag skulle bli gravid någon gång under våren. Men ser jättemycket framemot det här nu och hoppas att det ska gå bra. Vi bor i Solna.
  • hejlina

Jag hoppar också in här!

Jag är 24 år, min sambo 26 och vi väntar vårat första barn. Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i då min mens har varit så sjukt oregelbunden, Har såklart kunnat gissa mig till det då vi inte försökt speciellt länge, men på fredag ska jag ta reda på det! sååå spännande! :D

Har inte haft speciellt mycket symtom, men nu har illamåendet lätt börjat visa sig..ömma bröst och lite molvärk har jag också känt av.

Vad kul att vi är så många som plussat!! 

Grattis till er! :D 

• Periksson90

Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!

Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)
    Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!

Jag är 25 år (fyller 26 på lördag!) och sambon är 25. Det är våra första graviditet som gick på första försöket och var planerad. Vi började prata om att skippa kondom (använt Naturalcycles i prevensyfte sedan jan-15) nu i början av augusti och låta de bli som de blir. Hade räknat med att möjligen lyckas bli gravid under hösten. Så beskedet med graviditeten har ej smälts helt än hos oss båda, men vi är glada och nervösa :)
  • Lina E

30 år, väntar barn nr 3 :)

Har pratat om nr 3 länge och för ca 7 månader sen så körde vi på :)

Vet inte exakt vilken vecka jag är i, men någonstans mellan v. 5-7. Jag har släppt kontrollen liten och tänkt att det blir när det blir :)

Första tiden är så dryg så jag vill vänta med att ringa bm, iaf ett par veckor till :)
  • Diremone

Vi är båda runt 30, det är vår första graviditet och vi har aktivt försökt i ca 1,5 år utan att det velat ta sig. Så vi är såklart glada nu när det äntligen tog sig! Men även oroliga för att något ska gå fel. Vi hade båda velat skaffa barn tidigare, men omständigheter har gjort att det inte varit läge liksom...
  • Lillpandan

Vi är båda 30 och det är första barnet. Vi tänkte att vi skulle sluta skydda oss och se vad som händer förra månaden. Jag trodde att det skulle ta något år eller så men vips så plussade jag. Vi är båda väldigt glada för vi har velat ha barn länge men det har inte riktigt varit läge med jobb och karriärer och massa annat. Jag är ärligt talat både överlycklig men också livrädd för att nåt ska hända.

Vi bor i Göteborg.
  • Ellinorc

Ja vi är nog alla överens om att dessa första 13 veckor kommer vara nervösa och gå i snigelfart! Men vi får tänka positivt helt enkelt och försöka njuta av att vi faktiskt har ett litet frö som gror i magen <3

• quadrifolium

Jag är 29, min man likaså. Han fyller 30 i november och vi är nygifta (16 juli 2016). Första barnet. Planerat på så vis att vi bestämt oss för att strunta i kondomerna efter bröllopet och låta det bli om det blir. Ingen planering med appar och ÄL-stickor. 
    Så gravid på första försöket får man väl säga. Ska bli sååå spännande. Lite roligt också att syrran får sitt första barn i december, så det blir väldigt jämngamla kusiner. Vecka 6 (5+1) nu.
    Bara längtar tills det blir läge att berätta för våra familjer. För mina föräldrar blir det barnbarn nummer två men för makens blir det första.

• Angelixaa

Hallå hoppas de går bra om jag hoppar in här :)

En tjej på 24 år, fick mitt första barn nu i maj och är oplanerat gravid igen ( men de är välkommet ) och är beräknad till i början av april om allt går vägen :)

• natlin

Jag är 35 och min sambo 34 jag har en dotter sedan tidigare som nu är 17 år.
    Sen har vi en gemensam dotter som precis fyllt 3 år. Vi har försökt rätt länge med att få till ett syskon. Jag var gravid sist i november 15 men vi fick avbryta den graviditeten i vecka 21+ har också ett MA i bagaget så det blir långa veckor såhär i början.
    Ska försöka träna som vanligt och njuta av roliga grejer så länge jag inte är för trött och illamående. Mycket för att flytta fokuset för min egen skull såhär i början... Har jobbat mycket mot ångest sedan förra graviditeten och den vill jag hålla i schack så gott de går;)

Grattis till alla nya som plussat!!!!

Svar på tråden BF april/maj 2017