BF april/maj 2017
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Kan ni inte berätta lite om er själva tjejer? :)
Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!
Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)
Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!
Jag hoppar också in här!
Jag är 24 år, min sambo 26 och vi väntar vårat första barn. Jag har ingen aning om vilken vecka jag är i då min mens har varit så sjukt oregelbunden, Har såklart kunnat gissa mig till det då vi inte försökt speciellt länge, men på fredag ska jag ta reda på det! sååå spännande! :D
Har inte haft speciellt mycket symtom, men nu har illamåendet lätt börjat visa sig..ömma bröst och lite molvärk har jag också känt av.
Vad kul att vi är så många som plussat!!
Grattis till er! :D
Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!
Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)
Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!
Ja vi är nog alla överens om att dessa första 13 veckor kommer vara nervösa och gå i snigelfart! Men vi får tänka positivt helt enkelt och försöka njuta av att vi faktiskt har ett litet frö som gror i magen <3
Jag är 29, min man likaså. Han fyller 30 i november och vi är nygifta (16 juli 2016). Första barnet. Planerat på så vis att vi bestämt oss för att strunta i kondomerna efter bröllopet och låta det bli om det blir. Ingen planering med appar och ÄL-stickor.
Så gravid på första försöket får man väl säga. Ska bli sååå spännande. Lite roligt också att syrran får sitt första barn i december, så det blir väldigt jämngamla kusiner. Vecka 6 (5+1) nu.
Bara längtar tills det blir läge att berätta för våra familjer. För mina föräldrar blir det barnbarn nummer två men för makens blir det första.
Hallå hoppas de går bra om jag hoppar in här :)
En tjej på 24 år, fick mitt första barn nu i maj och är oplanerat gravid igen ( men de är välkommet ) och är beräknad till i början av april om allt går vägen :)
Jag är 35 och min sambo 34 jag har en dotter sedan tidigare som nu är 17 år.
Sen har vi en gemensam dotter som precis fyllt 3 år. Vi har försökt rätt länge med att få till ett syskon. Jag var gravid sist i november 15 men vi fick avbryta den graviditeten i vecka 21+ har också ett MA i bagaget så det blir långa veckor såhär i början.
Ska försöka träna som vanligt och njuta av roliga grejer så länge jag inte är för trött och illamående. Mycket för att flytta fokuset för min egen skull såhär i början... Har jobbat mycket mot ångest sedan förra graviditeten och den vill jag hålla i schack så gott de går;)
Grattis till alla nya som plussat!!!!