• vadelma

BF april/maj 2017

Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?

• Svar på tråden BF april/maj 2017
  • 3hjärtan

[quote=76903354][quote-nick]vadelma skrev 2016-08-22 10:04:19 följande:[/quote-nick]Vilken vecka är du i? Har du lätt för att må illa när du inte är gravid?[/

V8+1

Har lätt att må illa annars med tex åka bil om jag sitter i baksätet eller grusväg. Om det tar för långt mellan maten.

• vadelma
    3hjärtan skrev 2016-08-22 10:11:23 följande:

[quote=76903354][quote-nick]vadelma skrev 2016-08-22 10:04:19 följande:[/quote-nick]Vilken vecka är du i? Har du lätt för att må illa när du inte är gravid?[/

V8+1

Har lätt att må illa annars med tex åka bil om jag sitter i baksätet eller grusväg. Om det tar för långt mellan maten.

Jag undrar lite om det kan hänga ihop, hur illamående man blir.

Jag har i princip aldrig känt av illamående och undrar hur det kommer bli nu när jag är gravid. Lätt att bli avslöjad innan man berättar och sådär. Är lite orolig för att få frågan innan jag berättar.

Hur gör du med ev. frågor?
  • 3hjärtan

[quote=76903383][quote-nick]vadelma skrev 2016-08-22 10:17:55 följande:[/quote-nick]Jag undrar lite om det kan hänga ihop, hur illamående man blir.

Jag har i princip aldrig känt av illamående och undrar hur det kommer bli nu när jag är gravid. Lätt att bli avslöjad innan man berättar och sådär. Är lite orolig för att få frågan innan jag berättar.

Hur gör du med ev. frågor?[/

Men som icke gravid kan jag ju gå utan mat i flera timmar innan jag känner ett lätt illamående. Nu måste jag äta nåt minst varannan timme.

Frågor om hur jag mår? Har precis börjat jobba efter semestern, helgen gick rätt bra, små åt lite nu och då i smyg. Tog postafen så går det rätt bra. Ska testa att vara utan idag och se hur det blir.

Vill hålla hemligt sålämge jag bara kan.

• vadelma
    3hjärtan skrev 2016-08-22 10:53:08 följande:

[quote=76903383][quote-nick]vadelma skrev 2016-08-22 10:17:55 följande:[/quote-nick]Jag undrar lite om det kan hänga ihop, hur illamående man blir.

Hur gör du med ev. frågor?[/

Men som icke gravid kan jag ju gå utan mat i flera timmar innan jag känner ett lätt illamående. Nu måste jag äta nåt minst varannan timme.

Frågor om hur jag mår? Har precis börjat jobba efter semestern, helgen gick rätt bra, små åt lite nu och då i smyg. Tog postafen så går det rätt bra. Ska testa att vara utan idag och se hur det blir.

Vill hålla hemligt sålämge jag bara kan.

Ja eller frågor om du är gravid. Många på
    mitt jobb som frågat mig tidigare och då är det ju lättare att bara svara nej. Inte alla som förstår det där med att man inte ska fråga om det.

Jag tänker att om jag börjar må illa vid lunchen så kommer mina kollegor märka det, eftersom jag aldrig haft något problem med aptiten tidigare.

Och jag tycker det är bra med lite blandat, så vi har några "erfarna" med också :)
  • Ellinorc

Hej tjejer och stort grattis till era plus! :)

Jag plussade också morgonen den 19/8, 1 dag innan BIM!

I slutet av maj i år fick jag reda på att jag fått ett missed abortion i v.11 så detta plus var verkligen välbehövligt. Jag vågar inte riktigt känna samma glädje som sist, då besvikelsen var enorm vid missfall men självklart är detta ett steg i rätt riktning och jag tar en dag i taget.

Ska bli spännande att följa era graviditeter med mående, känslor och tankar <3

Med vänlig hälsning

Ellinor

• vadelma
    Ellinorc skrev 2016-08-22 13:48:15 följande:

Hej tjejer och stort grattis till era plus! :)

Jag plussade också morgonen den 19/8, 1 dag innan BIM!

I slutet av maj i år fick jag reda på att jag fått ett missed abortion i v.11 så detta plus var verkligen välbehövligt. Jag vågar inte riktigt känna samma glädje som sist, då besvikelsen var enorm vid missfall men självklart är detta ett steg i rätt riktning och jag tar en dag i taget.

Ska bli spännande att följa era graviditeter med mående, känslor och tankar <3

Med vänlig hälsning

Ellinor

Grattis till ditt plus och välkommen! Vi får hoppas tillsammans att det går bättre denna gång.
  • längtafia

Hej! Tänkte hoppa med i en tråd :)

Gravid med vårt tredje barn och plussade nyligen så BF slutet av april/början av maj!

Varje graviditet är liksom unik och ser fram emot denna lika mycket!!

Spännande att se om magen kommer snabbare denna gången? Magen kom lite snabbare med 2:an än 1:an så hoppas faktiskt lite på att det ska synas tidigt då jag tycker det är så mysigt!! Nån mer som väntar sin trea?

Kram på er

• Mousan

Fått tid på MVC nästa onsdag, då får vi lite information, ultraljud blir runt v.11-12 om allt går som planerat.

• quadrifolium

Plussade igår kväll.
    Mensen 5 dagar sen så jag testade med tron om att den faktiskt bara var sen, precis som förra månaden. 
    Vi gifte oss för drygt en månad sedan så tänkte att stressen inför bröllopet rubbat hela cykeln. Meeen, där blev ett tydligt plus på testet. Var tvungen att gå ut till maken och fråga om han såg vad jag såg, om jag verkligen läste av testet rätt.
    Ringt BM idag och fått tid för hälsosamtal 8/9.
    Enl. app BF 25 april 2017. 
    Vi har planerat för barn på det viset att vi sagt att händer det så händer det.Trodde verkligen inte att det skulle bli så snart efter att vi börjat försöka. 

Svar på tråden BF april/maj 2017