• vadelma

BF april/maj 2017

Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?

• Svar på tråden BF april/maj 2017
  • Fjäderängel

Plussade igår och är beräknad till 5 maj med mitt första barn! Känns helt otroligt!
    Största symtomen jag känner va nu är att brösten är så fruktansvärda ömma.. Hoppas inte det blir värre med dom iallafall!
    Och grattis till er all andra!!

• Periksson90
    Fjäderängel skrev 2016-08-29 12:57:04 följande:

Plussade igår och är beräknad till 5 maj med mitt första barn! Känns helt otroligt!
    Största symtomen jag känner va nu är att brösten är så fruktansvärda ömma.. Hoppas inte det blir värre med dom iallafall!
    Och grattis till er all andra!!

Grattis till plusset :)
  • Ellinorc
    Periksson90 skrev 2016-08-29 12:34:12 följande:
    Är i vecka 6 (5+2) jag med! :) Brösten är större och hårdare, spänner i dom. Både bröst och bröstvårtor är så ömma, kläder och bh emot är inte jätte skönt. Illamående som kommer och går, främst morgon och kvällar men som kan komma när som helst. Är tack och lov hanterbart och ej kräkts än. Får hungerattacker lite till och från. Kissar mer nu både på dag och nattetid. På kvällarna har jag senaste dagarna fått molande värk i livmodern, håller i sig ca 1-2 timmar, antar att de är växtvärk. Humöret har svängt två gånger då sambon gjort mig fruktansvärt arg för ingenting, haha.

Annars så känns det hela overkligt, jag som trodde jag skulle säga till både vänner och familj på en gång har fortfarande ej fått ur mig något trots flertalet tillfällen.
    Jag måste också upp nästan varje natt på toa, vilket jag aldrig behövt tidigare. Men överlag tycker jag att jag mår väldigt bra faktiskt, något trött men det kan ju likagärna ha och göra med det ruggiga vädret ute :)

Ja visst känns det overkligt, overkligt över att man faktiskt kunde bli gravid, och att det ska växa en bebis inuti ens mage?! haha :)
  • Periksson90
    Ellinorc skrev 2016-08-29 15:18:19 följande:
    Jag måste också upp nästan varje natt på toa, vilket jag aldrig behövt tidigare. Men överlag tycker jag att jag mår väldigt bra faktiskt, något trött men det kan ju likagärna ha och göra med det ruggiga vädret ute :)

Ja visst känns det overkligt, overkligt över att man faktiskt kunde bli gravid, och att det ska växa en bebis inuti ens mage?! haha :)
    Vad skönt att du mår bra överlag :) mår också egentligen ganska bra, haft semester en vecka själv nu medan sambon jobbat så har nog bara känt efter en jäkla massa i kroppen i brist på annat att göra hemma ;)
  • Ellinorc
    Periksson90 skrev 2016-08-29 16:39:35 följande:
    Vad skönt att du mår bra överlag :) mår också egentligen ganska bra, haft semester en vecka själv nu medan sambon jobbat så har nog bara känt efter en jäkla massa i kroppen i brist på annat att göra hemma ;)
    Ja men precis jag tror man känner efter lite extra och tolkar alla symtom som graviditetssymtom. Igår blev jag jätte yrslig helt plötsligt när jag stod och lagade mat, nästan svimfärdig i några sekunder. Och det brukar aldrig hända så det måste ha något att göra med graviditeten :)
  • quadrifolium
    vadelma skrev 2016-09-01 18:27:55 följande:

Hur går det för er? Känner ni några förändringar i symptomen?

Springer på toa jämt, och mår illa till och från. Blir yr av att stå länge på ett sätt jag inte känner igen riktigt. Blir liksom väldigt matt.

Idag har vi berättat för de blivande farföräldrarna. De blev såklart glada. Skrattande Till helgen berättar vi för mina föräldrar. Visst, det är tidigt, men skulle det hända något så att det inte blir nån bebis sen kan det vara skönt att de vet om vad som är på gång. Våra chefer vet också, så att de vet varför vi blir frånvarande då och då. Och för att de ska kunna planera på arbetsplatsen. Det var väldigt uppskattat.
  • Petitesser
    vadelma skrev 2016-09-01 18:27:55 följande:

Hur går det för er? Känner ni några förändringar i symptomen?

Jag känner fortfarande rätt lite tycker jag, så jag oroar mig rätt lite. Jag känner en del symptom, rätt svullen om magen, lågt blodtryck och ömmande bröst till och från, men stor del av tiden känner jag mig helt normal. Imorgon tänkte jag ta ett nytt digitalt test med veckoindikator och hoppas att det ska ha ökat! Ska nog boka in ett privat vul om i v.9 eller v.10 för jag vill veta att det finns ett litet hjärta som slår där inne.

Vi har berättat för två vänner, och jag längtar efter att berätta för fler, men min partner vill fortfarande att vi väntar, speciellt innan vi berättar för tex hans familj, tror att han är nervös över det.
  • Ahoo
    Petitesser skrev 2016-09-01 20:22:32 följande:
    Jag känner fortfarande rätt lite tycker jag, så jag oroar mig rätt lite. Jag känner en del symptom, rätt svullen om magen, lågt blodtryck och ömmande bröst till och från, men stor del av tiden känner jag mig helt normal. Imorgon tänkte jag ta ett nytt digitalt test med veckoindikator och hoppas att det ska ha ökat! Ska nog boka in ett privat vul om i v.9 eller v.10 för jag vill veta att det finns ett litet hjärta som slår där inne.

Vi har berättat för två vänner, och jag längtar efter att berätta för fler, men min partner vill fortfarande att vi väntar, speciellt innan vi berättar för tex hans familj, tror att han är nervös över det.
    Om ni vill va med i Fb grupp så skriv till mig på meddelande namn och förklara er profilbild sp lägger jag till. :)
  • corran

Finns en fb grupp som vi försöker få igång (inte så många än så länge), blir nog en mars-maj grupp isf om det kan va intressant? :)

Är nog samma som Ahoo tipsar om tror jag?

Den är helt hemlig så skriv pm till Ahoo eller mig så fixar vi in er :)

Svar på tråden BF april/maj 2017