BF april/maj 2017
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?
Hej allihopa! Vad kul att läsa om flera andra som sitter och också nyligen plussat. Kanske också hoppar in här, plussade imorse, på min BIM så har enligt min app precis gått in i v. 5. Känner mig just nu fortfarande mest bara så lättad över att veta att jag, kan bli gravid!! Jag är 24 och har sett fram emot den här dagen sen jag var typ 16 haha, min partner som är 22 år gammal är också glad. Det här blev vårt tredje försök, och jag trodde typ inte att det skulle sätta sig den här gången, för har varit så distraherad, men tydligen funkade det bra?
Jag känner inga som helst symptom, förutom att jag har somnade på eftermiddagarna flera dagar den här veckan, och det känns liksom som en lite annorlunda trötthet? Den är liksom lite luddig, och tung men också skön? Men jag har ingen molvärk eller så, har dock vid två tillfällen känt lite typ hugg på vänstra sidan av magen?
Hur tidigt får man kontakta MVC egentligen? Är det liksom okej att ringa dom redan imorgon för att fråga om det där huggen jag känt?
Jag plussade för 8 dagar sen på äl+10, nu är jag 4+4 och enligt app beräknat bf 26e eller 27e april. Jag blev ganska panikslagen först (trots att vi hade inställningen "händer det så händer det") men nu har jag börjat landa i det, även om det känns lite för overkligt för att verkligen glädjas. Igår kände jag lite yrsel och illamående, och jag har lite ömma bröst- men i stort känner jag ingenting alls. Hoppas på en enkel graviditet då jag tränar/dansar väldigt mycket och har ett flertal gigs inplanerade under hösten som jag ämnar klara av ;)
Jag är 28 år och det är första barnet.
Jag plussade för 8 dagar sen på äl+10, nu är jag 4+4 och enligt app beräknat bf 26e eller 27e april. Jag blev ganska panikslagen först (trots att vi hade inställningen "händer det så händer det") men nu har jag börjat landa i det, även om det känns lite för overkligt för att verkligen glädjas. Igår kände jag lite yrsel och illamående, och jag har lite ömma bröst- men i stort känner jag ingenting alls. Hoppas på en enkel graviditet då jag tränar/dansar väldigt mycket och har ett flertal gigs inplanerade under hösten som jag ämnar klara av ;)
Jag är 28 år och det är första barnet.
Är det någon som är ovanligt törstig? Jag dricker mycket mer än vanligt.
Jag väntar mitt 4e barn. Bf 1/4-17 mår illa varje dag dock är vissa dagar bättre.
Jag väntar mitt 4e barn. Bf 1/4-17 mår illa varje dag dock är vissa dagar bättre.