• vadelma

BF april/maj 2017

Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?

• Svar på tråden BF april/maj 2017
  • vadelma
    Mousan skrev 2016-08-22 21:30:03 följande:

Fått tid på MVC nästa onsdag, då får vi lite information, ultraljud blir runt v.11-12 om allt går som planerat.

Blir spännande att höra hur det gått.
  • vadelma
    quadrifolium skrev 2016-08-22 22:00:38 följande:

Plussade igår kväll.
    Mensen 5 dagar sen så jag testade med tron om att den faktiskt bara var sen, precis som förra månaden. 
    Vi gifte oss för drygt en månad sedan så tänkte att stressen inför bröllopet rubbat hela cykeln. Meeen, där blev ett tydligt plus på testet. Var tvungen att gå ut till maken och fråga om han såg vad jag såg, om jag verkligen läste av testet rätt.
    Ringt BM idag och fått tid för hälsosamtal 8/9.
    Enl. app BF 25 april 2017. 
    Vi har planerat för barn på det viset att vi sagt att händer det så händer det.Trodde verkligen inte att det skulle bli så snart efter att vi börjat försöka. 

Stort grattis! Kul att vi är så många.
  • Ellinorc

Ska bli himla roligt att få följa hur en graviditet kan skilja sig från person till person!

Har ni några gravidsymtom? Jag är i v 5 (4+2) idag och det ända som jag kanske kan misstänka är ett gravidsymtom är att jag måste upp och kissa en gång varje natt, vilket jag aldrig gjort annars!

• natlin
    Ellinorc skrev 2016-08-23 08:42:56 följande:

Ska bli himla roligt att få följa hur en graviditet kan skilja sig från person till person!

Har ni några gravidsymtom? Jag är i v 5 (4+2) idag och det ända som jag kanske kan misstänka är ett gravidsymtom är att jag måste upp och kissa en gång varje natt, vilket jag aldrig gjort annars!

Jättegrattis till plusset.
    Mina gravidsymtom börjar visa sig. Känslig i humöret & illamående börjar smyga sig på. I morse var kaffekoppen lite svår att få ner på slutet. 4+2 idag.
  • Periksson90

Vad kul att vi bara blir fler och fler här inne! :) mina symtom är molande i livmoder (gör ej ont bara obehagligt), små illamående/känslig för vissa dofter ibland, huvudvärk, är så hungrig att jag vaknar vid sex och måste äta någon (normalt kan jag inte äta frukost, mår då illa), trötthet och större ömma bröst. Är i vecka 5 (4+3) enligt senaste mens. Men enligt Naturalcycles som jag använt tycker sen att jag är i vecka 4 (3+5).

En fråga, vad säger man när man ringer barnmorskan? Typ bara hej jag fick ett positivt graviditetstest i lördags? :p

• vadelma

Jag är törstigare och kissnödigare än vanligt. Tröttare än vanligt och ibland kommer en sån illamåendevåg över mig men den går över väldigt snabbt. Ibland känner jag lite stickningar i nederdelen av magen.

Enligt natural cycles är jag i v4+3 idag. Kör på den eftersom jag har data i den sen ett år tillbaka och tror den känner mig bäst. Var ju trots allt tack vare den jag blev gravid på första försöket.

• vadelma
    Periksson90 skrev 2016-08-23 10:07:12 följande:

Vad kul att vi bara blir fler och fler här inne! :) mina symtom är molande i livmoder (gör ej ont bara obehagligt), små illamående/känslig för vissa dofter ibland, huvudvärk, är så hungrig att jag vaknar vid sex och måste äta någon (normalt kan jag inte äta frukost, mår då illa), trötthet och större ömma bröst. Är i vecka 5 (4+3) enligt senaste mens. Men enligt Naturalcycles som jag använt tycker sen att jag är i vecka 4 (3+5).

En fråga, vad säger man när man ringer barnmorskan? Typ bara hej jag fick ett positivt graviditetstest i lördags? :p

Så kan du mycket väl säga :) Passa på att fråga allt du undrar och meddela gärna oss hur det gått :) Jag väntar lite med att ringa MVC.
  • Ellinorc
    Periksson90 skrev 2016-08-23 10:07:12 följande:

Ja lite molvärk har jag också haft men knappt märkbart!
    När jag ringde vid min förra graviditet sa jag bara att jag var gravid och ville boka tid för inskrivningssamal, och sen tog barnmorskan med frågor, inga konstigheter :)
  • Diremone

Här är en till som precis fått ett plus på stickan

Enligt app så är jag i vecka 4+3 idag. Första graviditeten

Tror inte riktigt att poletten har trillat ner hos mig än och att jag har fattat att det faktiskt händer nu, men det beror nog på att jag inte känner mig så annorlunda än liksom - inga "symptom" direkt. Har känt metallsmak i munnen någon gång, känt av åksjuka nån gång sådär.. Annars har jag bara en mensvärksliknande molande känsla i nedre delen av magen ibland - men den känslan är jag ju van vid att ha..

För oss tog det ca. 1,5 år och vi hade börjat oroa oss lite för om det kunde vara något fel och påbörjat en utredning - men nu tog det sig på egen hand ????

"Lägligt" nog så hade jag fått veta tidigare samma vecka som jag plussade att jag kommer bli uppsagd från min fasta tjänst (arbetsbrist), så saker och ting går ju inte riktigt som planerat där...

• Ellinorc

Kan ni inte berätta lite om er själva tjejer? :)

Hur gamla är ni, var graviditeten planerad? Hur länge har ni försökt bli gravida? osv!

Jag själv är 25 år. Min första graviditet i år var inte planerad men ändå välkommet. Efter vårat missfall så kändes det tomt så vi började försöka igen så fort kroppen återhämtat sig. Blev gravid på andra försöket! :)
    Jag bor med sambo och bonusbarn på 4 år tillsammans med en hund och en katt. Vi har precis flyttat till en större lägenhet så ett nytillskott kommer lägligt!

Svar på tråden BF april/maj 2017