• vadelma

BF april/maj 2017

Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?

• Svar på tråden BF april/maj 2017
  • vadelma
    Tokgurkan skrev 2016-08-25 13:23:19 följande:
    Åhnej, visste inte att den luktar starkt.. vad luktar den? Då får vi se om jag använder den nu direkt. Jag smörjer mig ju sen tidigare med Body shops E-vitaminkräm och tycker den återfuktar bra, borde räcka så i 1-2 månader kanske..
    Den luktar inte illa, men ganska starkt av typ eucalyptus eller något liknande.
  • vadelma

Fick en tid till hälsosamtal på måndag och då kommer jag få tid för inskrivning i samband med det.

• Eevy

Hej alla glada.

Är gravid i V.6 (5+2) så himla spännande.

Detta är vårt första graviditet, båda är 31 år.

Igår hade jag ganska kraftig mensvärk som gick över ganska snart. Ingen blödning som tur är, blev lite orolig.

Symtom i övrigt:

Kissnödig som bara den, lite illamående, brösten känns tyngre, men de gör ej ont.

Beräknad 25/4.

Hur känner ni andra?

Kram & grattis!

• zsuzsika

Hej och grattis till alla i gruppen!

Jag hoppar också in här. Tydligen lyckades jag (32 år) och min man (27 år) redan på första försöket? Jag plussade förra torsdagen och igen i måndags, just nu känns det mest pirrigt och svårt att hålla det hela hemligt. Vi ska på en längre resa i oktober, så jag tänkte ringa mvc imorgon. Det känns faktiskt också ganska nervöst. Samtidigt hoppas jag att piggheten håller i sig hela hösten för det är så mycket på gång.

Vi bor i Kista förresten och det är första barnet för oss båda.

• zsuzsika
    Eevy skrev 2016-08-25 16:22:05 följande:

Hej alla glada.

Igår hade jag ganska kraftig mensvärk som gick över ganska snart. Ingen blödning som tur är, blev lite orolig.

Symtom i övrigt:

Kissnödig som bara den, lite illamående, brösten känns tyngre, men de gör ej ont.

Beräknad 25/4.

Hur känner ni andra?

Kram & grattis!

Jag har liknande symptom som du. Det var rätt så mycket värre förra veckan, då visste jag inte alls vart jag skulle ta vägen på grund av trötthet och illamående.
  • Tokgurkan
    Eevy skrev 2016-08-25 16:22:05 följande:

Hej alla glada.

Symtom i övrigt:

Beräknad 25/4.

Hur känner ni andra?

Kram & grattis!

Usch har haft den där kraftiga mensvärken i 2 veckor men har lugnat ner sig igår. Annars har jag börjat må mer och mer illa, sovit oroligt och är så trött så jag somnade på jobbet igår, aldrig hänt mig innan haha.

Grattis förresten!
  • Tokgurkan

Har ni berättat för familjen? Vi har berättat för min mamma och min svärmor. Vill berätta för mina 3 syskon också så tror jag berättar det idag, hatar att hålla så stora hemligheter, är inte bra alls på det. Vänner får dock vänta till senare.

• Ellinorc

Jag har haft lite molvärk och trötthet och sen behövt gå upp och kissa på natten men annars inget markant symtom. Men vad jag hört så är det i v 6 som den första hormonvågen kan komma och med den också en massa symtom, oftast illamående. Jag är i v 4+5 nu så vi får se nästa vecka, låter kanske konstigt men jag skulle typ bli glad om jag hade illamående för då skulle det faktiskt kännas lite mer på riktigt. Vid min förra graviditet hade jag inget illamående men eftersom jag fick reda på att jag fått MA v 11 så vet jag ju faktiskt inte egentligen vilken vecka jag fick missfall, det kanske var redan innan v 6.

Jag har berättat för mina två bästa vänner, jag tänker berätta för föräldrarna i kanske v 9! Även om jag skulle få missfall igen så är det skönt att familj och vänner vet så att man får stöd därifrån.

Jag kommer berätta för resten av vänner och familj efter UL :)

• vadelma

Jag har ordentliga humörsvängningar och gråter titt som tätt för minsta lilla (gråter aldrig annars).

Dessutom har jag fått någon form av värk på låren och på höfterna, som känns framför allt när de utsätts för tryck. Idag känns vaderna svullna när jag går. Känner någon igen det?

• Diremone
    vadelma skrev 2016-08-25 10:16:42 följande:

Grattis till alla nya plus!

Är det någon som ringt MVC än?

Jag har Plussade i lördags och ringde MVC i måndags. Lika bra å boka in sig liksom :-P Har fått tid för inskrivning 15 sep - vilket var första lediga inskrivningsdagen.
Svar på tråden BF april/maj 2017