• vadelma

BF april/maj 2017

Plussade imorse 19/8. Vårt första barn och på första försöket. Trodde inte det skulle gå så fort! Nu har jag tusen tankar. Någon mer som precis plussat med första graviditeten och vill följas åt?

• Svar på tråden BF april/maj 2017
  • vadelma
    natlin skrev 2016-08-21 19:09:04 följande:

Min sambo är glad men eftersom det gick så illa sist så är han lite skraj och vågar inte riktigt tro på det än.

Vi håller tummarna tillsammans.
  • natlin
    Mousan skrev 2016-08-21 12:00:21 följande:

Hej! Jag och min sambo ( 26 och 31 år gamla och varit ett par sedan 2008) plussade också den 19/8, på första försöket. Har framförallt haft ömma bröst och mensvärk. Vill gärna berätta för hela världen men kommer att vänta tills v. 8-10 att berätta för familj.

Grattis till plusset! :)
  • natlin
    Lillpandan skrev 2016-08-21 15:32:06 följande:

Hejsan!

Jag hoppar in här om det är ok. Jag plussade i torsdags, alltså 18/8, bim var igår 20/8. Det var första månaden vi försökte och jag har velat ha barn i så många år så det känns helt otroligt.

Känner mig pigg och mår inte illa än men har ömma bröst och typ lättare mensvärk hela tiden. Och så är jag jätteorolig för att jag inte trodde det skulle hända så fort och därför inte ätit folsyra innan. Hur har ni andra gjort?

Grattis till plusset. Vi plussa samma dag :)
    Själv har jag bim idag.
  • natlin
    vadelma skrev 2016-08-21 19:33:16 följande:
    Vi håller tummarna tillsammans.
    Ja de får vi :)

Jo nu är det lång väntan som sagt.
    Känner att man egentligen vill dansa segerdansen och skrika ut till hela världen att man är gravid men skulle inte orka om nåt var fel. Så det får vara en hemlis tills jag vet att allt är okej :)
  • Petitesser

Hej allihopa! Vad kul att läsa om flera andra som sitter och också nyligen plussat. Kanske också hoppar in här, plussade imorse, på min BIM så har enligt min app precis gått in i v. 5. Känner mig just nu fortfarande mest bara så lättad över att veta att jag, kan bli gravid!! Jag är 24 och har sett fram emot den här dagen sen jag var typ 16 haha, min partner som är 22 år gammal är också glad. Det här blev vårt tredje försök, och jag trodde typ inte att det skulle sätta sig den här gången, för har varit så distraherad, men tydligen funkade det bra?

Jag känner inga som helst symptom, förutom att jag har somnade på eftermiddagarna flera dagar den här veckan, och det känns liksom som en lite annorlunda trötthet? Den är liksom lite luddig, och tung men också skön? Men jag har ingen molvärk eller så, har dock vid två tillfällen känt lite typ hugg på vänstra sidan av magen?

Hur tidigt får man kontakta MVC egentligen? Är det liksom okej att ringa dom redan imorgon för att fråga om det där huggen jag känt?

• Lillpandan
    natlin skrev 2016-08-21 16:18:17 följande:

Började äta folsyra och lite extra vitaminer igår :)

Hur gör med träning å så? Har tjejmilen inbokad 3sep, får se hur det går. Kör ni på som vanligt eller hur ser era dagar ut?

Jag ska också springa ett 10km lopp 17 september. Hoppas bara att jag mår tillräckligt bra fortfarande då :) Sen hoppas jag kunna promenera och köra lättare styrketräning under graviditeten för att inte tappa all styrka men man vet ju aldrig hur man mår.
  • Lillpandan
    natlin skrev 2016-08-21 19:56:31 följande:

Grattis till plusset. Vi plussa samma dag :)

Själv har jag bim idag.

Tack! Det är nästan så jag inte tror att det är sant! ????
  • Lina E

Hoppar in här :)

Jag plussade också den 19/8 :)

Har redan två barn på 5 och 8 år.

Detta lilla barn är så efterlängtat :)

• natlin
    Lillpandan skrev 2016-08-21 22:25:22 följande:
    Jag ska också springa ett 10km lopp 17 september. Hoppas bara att jag mår tillräckligt bra fortfarande då :) Sen hoppas jag kunna promenera och köra lättare styrketräning under graviditeten för att inte tappa all styrka men man vet ju aldrig hur man mår.
    Okej ja de var mycket senare än mig :)
    Bara man slipper det värsta illamåendet och tröttheten så ska det nog gå bra.
    I tidigare graviditeter så har illamåendet slagit till med full kraft runt vecka 8-9 för mig så kanske jag hinner springa innan det värsta börjar ;)

Jag hoppas på att kunna hålla igång med skivstång å spinning sen. Får se hur de får med de ;)
  • natlin
    Limevi skrev 2016-08-21 17:47:15 följande:

Hej! Vi fick också vårt första plus i veckan (16/8) och jag är nu i vecka 8. Har haft så oregelbunden mens sen jag slutade med p-piller i april och känner verkligen ingenting (trött är jag jämnt ändå ????) så därför har vi inte testat tidigare. Det känns faktiskt ganska skönt att inte ha vetat tidigare, nu är det liiite kortare tid tills vi vill berätta. Berättar nog för min sambos föräldrar redan nästa helg när vi ska träffa dom, för dom träffar vi inte alls ofta och då vill vi hellre berätta lite tidigt än "sent". En kompis kunde jag inte hålla mig att berätta för men resten får nog vänta till vecka 12. Så spännande detta är!

Jag har inte ätit folsyra sedan innan plusset, men nu gör jag. Äter inget kött förutom lite fisk men enligt barnmorskan ska jag inte behöva några extra kosttillskott, dricker blutsaft varje morgon sedan länge.

Stort grattis till plusset! :)
Svar på tråden BF april/maj 2017