• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Bustrollen
    Nelah skrev 2016-10-08 15:17:33 följande:

Är du gruppen hemlig så ingen ser den?

För då kan även jag tänka mig att gå med :)

Japp, hemlig. Så ingen utanför gruppen ser
  • Johaannacl

Hej alla och grattis till plussen! :)

Jag har BF 29/5 2017 och har mått bra hittills.

Nu när jag vaknade så började jag blöda väldigt mycket.. det är inga klumpar eller så utan bara färskt blod, gör inte ont i magen heller. Börjar bli orolig för missfall :( någon mer som varit med om det? Är i v7

• Saltamustascher

Hej på er! Får jag haka på här? Har bf 30 april enligt appen jag har på telefonen och enligt vul 4 maj. Går in i vecka 12 imorgon. Bor i Västerås. Hur mår ni?

• Saltamustascher
    Teresiat skrev 2016-10-08 19:54:30 följande:

Ja alla säger olika, personligen tror inte två st 0,5 har någon påverkan... Jag tycker det är intressant med dessa rekommendationer.. I Frankrike får man inte äta skaldjur när man är gravid, det får man här. I USA avstår man helt från kaffe, här får man dricka tre koppar om dagen.. Detta kan ju vara rykten då jag ej dubbelkollat faktan men... Sen så ändras ju rekommendationerna i Sverige också.. När jag och min bror föddes fanns det rökrum på BB där alla mammor satt med sina små bäbisar... Haha helt sjukt iofs :)

Haha! Mamma satt i rökrum på BB och jag är född 84. Allt var liksom lite galet på den tiden. Man satt i baksätet i någons knä utan bälte eller stol. Jag tycker Sverige är ganska hårda på mycket i jämförelse med andra länder. Man är mer chill utomlands vid grav och barn överlag. Nåväl man gör det hjärtat säger är bäst.
  • Bebisbubbla
    Johaannacl skrev 2016-10-09 06:53:24 följande:

Hej alla och grattis till plussen! :)

Jag har BF 29/5 2017 och har mått bra hittills.

Nu när jag vaknade så började jag blöda väldigt mycket.. det är inga klumpar eller så utan bara färskt blod, gör inte ont i magen heller. Börjar bli orolig för missfall :( någon mer som varit med om det? Är i v7

Hej! Det låter inte jättebra om det är mycket blod :/ har det fortsatt nu under hela morgonen? Jag skulle nog kolla upp, kanske gynakut?
  • Pedagog200701

Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • PuLoha

Jag var på ultraljud idag och hon mätte fostret till att vara 5+5 / 5+6 veckor gammalt. Så blev flyttad några dagar. Dock såg man inget hjärta Rynkar på näsan hon sa att det kunde vara lite tidigt att man inte brukar se förens i vecka 6. Men känns inte det lite sent?

När dem mäter ut hur gammal fostret är via ultraljud, räknar man från själva befruktningen då?
    För enligt appen i mobilen så är jag 7+5 men enligt ultraljud 5+5 så vad ska jag räkna ifrån? Vilken vecka är jag i? Skäms

• Snäckan26
    PuLoha skrev 2016-10-09 16:04:20 följande:

Jag var på ultraljud idag och hon mätte fostret till att vara 5+5 / 5+6 veckor gammalt. Så blev flyttad några dagar. Dock såg man inget hjärta  hon sa att det kunde vara lite tidigt att man inte brukar se förens i vecka 6. Men känns inte det lite sent?

När dem mäter ut hur gammal fostret är via ultraljud, räknar man från själva befruktningen då?

För enligt appen i mobilen så är jag 7+5 men enligt ultraljud 5+5 så vad ska jag räkna ifrån? Vilken vecka är jag i? 

Det är väldigt svårt att mäta fostret när den är så liten , vi såg ett hjärta i vecka 6 och det är vad läkaren har sagt till oss med så det kan nog stämma. När jag har varit på vul så har jag utgått ifrån sista mensen eftersom det är svårt att mäta längd, men på dig skiljer det ju så mycket så jag vet faktiskt inte hur du ska räkna.
  • stocktown85
    PuLoha skrev 2016-10-09 16:04:20 följande:

Jag var på ultraljud idag och hon mätte fostret till att vara 5+5 / 5+6 veckor gammalt. Så blev flyttad några dagar. Dock såg man inget hjärta Rynkar på näsan hon sa att det kunde vara lite tidigt att man inte brukar se förens i vecka 6. Men känns inte det lite sent?

För enligt appen i mobilen så är jag 7+5 men enligt ultraljud 5+5 så vad ska jag räkna ifrån? Vilken vecka är jag i? Skäms

Sitter i samma sitts som dig, tyvärr. Räknar att jag är i v 7+5 men på ul så såg de ett mindre foster och inget hjärtslag. Så antingen så är fostren mindre än vi tror el så är det missfall. Jätte tråkigt och jag hoppas ju självklart på det bästa för oss. Ska ringa gyn imorrn då jag gjorde ul privat. Så hoppas de kan se mer på ett vul istället för ett ul på magen. Lycka till!