• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • sigge1235

[quote=77035560][quote-nick]Pedagog200701 skrev 2016-10-09 10:24:31 följande:[/quote-nick]Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

[/

Vad roligt att höra en sån solskenshistoria! Hur lågt var ditt hcg där när du gjorde ditt första VUL?

• Mimmsan01

Du kan maila till bf2017gbg@outlook.com för hemlig grupp på Fb.

sigge1235 skrev 2016-10-09 18:10:55 följande:

[quote=77035560][quote-nick]Pedagog200701 skrev 2016-10-09 10:24:31 följande:[/quote-nick]Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

[/

Vad roligt att höra en sån solskenshistoria! Hur lågt var ditt hcg där när du gjorde ditt första VUL?

• Paincake

Jag gjorde ju ul i onsdags och blev flyttad från 8+6 enligt senaste mens till 7+1, alltså 11 dagar framåt. Men hjärtat slog och allt såg fint ut så förmodligen har ägglossningen varit sen och ägget har tagit god tid på sig att fästa. Jag plussade dessutom inte förrän på cykeldag 37 och då ytterst svagt så då stämmer det säkert.

• Melam

Har mått skit hela helgen, trött och illamående.. Imorgon är det dags för jobb igen och spydde precis upp middagen :(
    Får väl se det positivt att man har graviditetstecken iaf ????

• Melam

Ska inte va massa frågetecken, förstår inte varför d blir så.

• PuLoha
    Snäckan26 skrev 2016-10-09 16:46:42 följande:
    Det är väldigt svårt att mäta fostret när den är så liten , vi såg ett hjärta i vecka 6 och det är vad läkaren har sagt till oss med så det kan nog stämma. När jag har varit på vul så har jag utgått ifrån sista mensen eftersom det är svårt att mäta längd, men på dig skiljer det ju så mycket så jag vet faktiskt inte hur du ska räkna.
    Men när dom mäter fostret på vul utgår man från befruktningen eller från sista mensen? Så när hon sa 5+5 så måste väl hon räkna från när befruktningen skedde?
  • Smorrisson
    PuLoha skrev 2016-10-09 21:25:10 följande:
    Men när dom mäter fostret på vul utgår man från befruktningen eller från sista mensen? Så när hon sa 5+5 så måste väl hon räkna från när befruktningen skedde?
    Man utgår från sista mensen.
  • PuLoha
    stocktown85 skrev 2016-10-09 17:27:56 följande:
    Sitter i samma sitts som dig, tyvärr. Räknar att jag är i v 7+5 men på ul så såg de ett mindre foster och inget hjärtslag. Så antingen så är fostren mindre än vi tror el så är det missfall. Jätte tråkigt och jag hoppas ju självklart på det bästa för oss. Ska ringa gyn imorrn då jag gjorde ul privat. Så hoppas de kan se mer på ett vul istället för ett ul på magen. Lycka till!
    Är du 7+5 från sista mensen? Jag blir helt snurrig på alla dessa veckor och hur man räknar.. Rynkar på näsan Hur många veckor var ditt foster på ultraljudet? Veckorna man får ut på ultraljudet måste väl vara räknat på när själva befruktningen skedde? För annars räknar man väl från sista mensen? Du kanske hade en senare ägglossning?
    Jag själv har ingen koll på när jag hade ägglossning för jag har så oregelbunden mens så jag kan ju ha blivit befruktad senare än vad jag har trott, men isåfall plussade jag väldigt tidigt..
    Jag hoppas verkligen på det bästa för oss! Uppdatera gärna hur det går för dig! Hjärta
  • PuLoha
    Smorrisson skrev 2016-10-09 21:34:37 följande:
    Man utgår från sista mensen.
    Även vid ett ultraljud? så när han sa 5+5 så är fostret egentligen inte ens 3 veckor? Åh vad krångligt allt blev. Men om hon räkna från sista mensen när hon mätte fostret så är det kört för min del Gråter
  • Smorrisson
    PuLoha skrev 2016-10-09 21:39:56 följande:
    Även vid ett ultraljud? så när han sa 5+5 så är fostret egentligen inte ens 3 veckor? Åh vad krångligt allt blev. Men om hon räkna från sista mensen när hon mätte fostret så är det kört för min del Gråter
    Jag vet inte hur de är med ultraljud men när jag gjorde vaginalt ultraljud med min son så räknade de från sista mensen..
    Håller tummarna för dig