BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Har ni funderat över om ni tänker ta influensavaccin eller inte?
Min barnmorska sa inget om det när vi var där men det var i och för sig i början av september så frågan kanske inte var helt aktuell precis då. Jag antar att det kommer upp när vi ska dit i december.
Spontant tänker jag att jag är beräknad 1/5 och då är det ingen influensasäsong. Vi brukar också ha tur *peppar peppar* och klara oss från den årliga influensan hemma, jag tror inte att jag varit riktigt dålig på kanske 10 år.
Fick på kuben veta att jag har moderkaka i framvägg, mitt tålamod känner en liten besvikelse då jag hade önskat få känna sparkarna lite tidigare än i första graviditeten (då jag hade moderkaka i bakvägg), nu kan det ju dröja längre än vecka 20.. men det återstår att se..
Vill börja känna dem små sparkarna nu!
Jag hade i framvägg med sonen och till och med sambon kunde känna sparka i v 18 :) har den i framvägg även nu så ska bli spännande å se när vi börjar känna sparkar.
Hej! Hoppar in här, har bf i mitten av maj med nummer 5. Var och gjorde kub nu i veckan och allt såg jättefint ut, livlig liten pyttebebis. Lika fantastiskt att se att det verkligen pickar ett litet hjärta där inne...trots att det här är femte gången. Känns så mycket mer verkligt nu. Den här lilla var absolut inte planerad, "råkade" bli gravid innan jag hunnit börja med nya preventivmedel efter förlossning med nummer 4 som föddes i början av maj i år. Men efter att ha sett det lilla livet sprattla runt där inne så känns vårat beslut att behålla så rätt!!
Välkommen Fireheart! :)
Jag har haft moderkakan i framvägg med mina två första och med andra barnet kände jag bebisen redan i v 14 så det behöver inte betyda något. :)
Åååh Ni inger mig lite hopp om att man kan känna dem i ett tidigare skede, TACK!
Kub om en timme nervöst värre :o
Det låter lite sent men det funkar väl, särskilt om det inte är första barnet. Ska man göra KUB däremot är det väldigt sent skulle jag nog säga eftersom det ska göras senast i vecka 14. Men du kanske inte ska göra det?
Jag var på inskrivning i 7+1 och i 8+2, vi bytte barnmorska så det blev två möten precis där i början. Förra gången var det nog lite senare, i vecka 10-11 nånting.
Åååh Ni inger mig lite hopp om att man kan känna dem i ett tidigare skede, TACK!