• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake
    Bäbiiiis skrev 2016-11-10 19:21:18 följande:
    Jag har också läst på 1177 att gravida över v 16 rekommenderas att vaccinera sig. Betyder det att man inte bör vaccinera sig innan v 16? Kan det vara skadligt? Eller är det bara så att man inte räknas som "riskgrupp" innan v 16? Jag går in i v 14 imorgon.
    www.barnakuten.nu/uncategorized/ska-jag-vaccinera-mig-influensa-nar-jag-ar-gravid/

Här läste jag bra svar angående vaccin och graviditet. Det bör ge svar på dina frågor. Du kan alltså vaccinera dig innan.
  • Jannis

Är också beräknad till maj 2017. Är det någon som bor i närheten av Jönköping?

• Anotherone
    Paincake skrev 2016-11-10 18:16:06 följande:

Jag ska också ta vaccinet men får vänta till v 16, dvs tre-fyra veckor till. Hoppas bara jag inte blir sjuk innan dess.

Hur mår ni i övrigt? De flesta har väl kommit förbi v 12 nu, right?

Själv har illamåendet kommit tillbaka och aptiten är borta, magen är fortfarande svullen, brösten svämmar över sina bredder och jag är orimligt trött.

Till råga på allt har företaget jag jobbar på gått i konkurs och alla har blivit uppsagda - de flesta med bara en månads uppsägningstid. Så nu letar jag jobb. Det går visserligen rätt bra, har varit på en intervju (får besked imorgon) och ska på en på måndag, men läget är inte optimalt om man säger så...

Vad trist med ditt jobb. Sånt har tyvärr en förmåga att hända när det minst passar men jag hoppas du får ett nytt inom kort!!

Jag är i v 16 nu (15+3 idag) och mitt enda symptom är ömma bröst. Illamående har jag sluppit helt både den här graviditeten och min förra vilket jag är grymt tacksam för. Sen har svullnaden på kvällstid blivit mer bestående, magen fylls liksom ut mer och mer hela tiden, så mysigt <3
    Men inga rörelser än. Jag har känt hur det ilar nedåt/ bakåt så jag antar att hen rör sig där inne. Men jag känner liksom inga puffar eller så. Gissar att det dröjer några veckor till.
  • hope88

Halloj!

Kul att läsa att det går bra för er och vad härligt att så många varit på kub och att allt ser fint ut! Grattis <3

Vi gjorde inte kub men ultraljud och nipt (blodprov som mäter fostrets dna i mitt blod) och ultraljudet såg fint ut och idag kom svaret från nipt testet. Vi väntar en frisk pöjk <3 Är idag i v13 (12+2) känns så overkligt men magiskt!

Hur mår ni?

• Paincake
    hope88 skrev 2016-11-11 19:22:23 följande:

Halloj!

Kul att läsa att det går bra för er och vad härligt att så många varit på kub och att allt ser fint ut! Grattis <3

Vi gjorde inte kub men ultraljud och nipt (blodprov som mäter fostrets dna i mitt blod) och ultraljudet såg fint ut och idag kom svaret från nipt testet. Vi väntar en frisk pöjk <3 Är idag i v13 (12+2) känns så overkligt men magiskt!

Hur mår ni?

Grattis! :)

Jag har haft mammabyxor från dag 1, typ. Har varit så oerhört svullen så något annat har inte funkar (utöver mjukisbyxor, såklart. Men man vill väl vara lite stylish på jobbet i a f ;) )
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-11 23:43:17 följande:

Grattis! :)

Jag har haft mammabyxor från dag 1, typ. Har varit så oerhört svullen så något annat har inte funkar (utöver mjukisbyxor, såklart. Men man vill väl vara lite stylish på jobbet i a f ;) )

Dem är ju så sköna så förstår dig ;) Har inte vågat köpa något innan v12 så har bott i träningsbyxor o mjukisbyxor haha :p
  • hope88
    ika_109 skrev 2016-11-04 14:44:43 följande:

Japp, har mitt på måndag! (Dock så har vi redan gjort nipt i privat regi) så sannolikhetsvärdet kommer spela mindre roll för oss, bara hoppas dem inte ser eller hittar nåt annat på ultraljudet..

Lycka till!

Ika hur gick det på kuben i måndags? :)

Vi fick svaret på nipt i fredags, en frisk pojke <3