BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Vi köpte vagn nu i veckan! Det blev en Emmaljunga super Viking i marinblått för oss :) de hade bra erbjudande på den på babyproffsen!
Vad gäller namn så är det svårt, har en lång lista haha.. men just nu är vi mest inne på Sally men vi får se när hon kommer ut :) är ju en av de få som väntar en tjej ;)
Någon som kör med tuttinlägg och ka rekommendera nått? Mina bröstvårtor håller på o brinner upp och svider som sjutton nu när de är så kallt trots bh två tröjor o jacka /:
Vi har redan bestämt namn, typ dagen efter ultraljudet visste vi vad han skulle heta :)
Kan såklart visa sig att liten inte alls passar i sitt namn när han väl är född, men det blir isåfall ett senare problem.
Någon som kör med tuttinlägg och ka rekommendera nått? Mina bröstvårtor håller på o brinner upp och svider som sjutton nu när de är så kallt trots bh två tröjor o jacka /:
Vi köpte vagn nu i veckan! Det blev en Emmaljunga super Viking i marinblått för oss :) de hade bra erbjudande på den på babyproffsen!
Vad gäller namn så är det svårt, har en lång lista haha.. men just nu är vi mest inne på Sally men vi får se när hon kommer ut :) är ju en av de få som väntar en tjej ;)
Vi är intresserade av Emmaljunga. Får man fråga vad erbjudandet kostade och vad som ingick då? Liggdel? Sittdelen?
Hade ett i ull förra graviditeten. Var de enda som funka då. Kändes som en kniv rakt in i tutten när de isa av kyla. Så kika efter ullinlägg på nätey. Lider med dig!
Hej! Jag är också en maj mamma. Hittade nyligen hit, och har inte alls följt tråden ???????? men tänkte att det är väll aldrig för sent att hoppa på ????
Jag är gravid med vårat tredje barn, har tidigare en dotter född sept -11, och en son född januari -15. Väntar nu en liten flicka som är beräknad att anlända 14 maj.
Vad gäller bärselar så hade jag först en babybjörn, men såg så "mycket positivt" med ergobaby så va bara tvungen att skaffa en när jag hade fått sonen. Den är helt klart mer flexibel och belastar inte ryggen på samma sätt som babybjörnen. Babybjörnen är ju ändå relativt skonsamm för rygg och nacke, men upplever att man bär bebis på höften och ingen belastar varken rygg, nacke eller axlar speciellt med ergobabyn.
Hade jag haft tålamod och mod hade jag nog provat bärschal. Men är i dagsläget väldigt nöjd med ergobabyn så kommer nog köra vidare på den. Har till och med provat att bära dottern på 122cm och 19 kg i den och det funkar ;) hehe. Så man kan ha den länge, och jag upplevde att bebis såg bättre när den satt i den istället för babybjörnen. Men det är väll en smaksak. Hoppas att ni mår bra alla mammor i januarikylan!! Kram kram :)
Min telefon gillade tydligen frågetecken ????
Min telefon gillade tydligen frågetecken ????