• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Kajzzzza

Vi köpte vagn nu i veckan! Det blev en Emmaljunga super Viking i marinblått för oss :) de hade bra erbjudande på den på babyproffsen!

Vad gäller namn så är det svårt, har en lång lista haha.. men just nu är vi mest inne på Sally men vi får se när hon kommer ut :) är ju en av de få som väntar en tjej ;)

• jooo

Någon som kör med tuttinlägg och ka rekommendera nått? Mina bröstvårtor håller på o brinner upp och svider som sjutton nu när de är så kallt trots bh två tröjor o jacka /:

• Freijah
    Paincake skrev 2017-01-04 23:51:17 följande:
    Mmm. Mjukost. Så himla praktiskt att ta med sig en tub. :D

Vi hade mjuklift till första vagnen. Då bodde vi en (lång) trappa upp utan hiss och då var mjukliften himla praktisk. Nu bor vi i villa och kommer nog inte behöva klicka av hårdliften på samma sätt. (Hoppas jag!!)

Namn då? Hur går tankarna för er?

Vi har redan bestämt namn, typ dagen efter ultraljudet visste vi vad han skulle heta :)
    Kan såklart visa sig att liten inte alls passar i sitt namn när han väl är född, men det blir isåfall ett senare problem.

• Axioria1
    jooo skrev 2017-01-05 20:45:41 följande:

Någon som kör med tuttinlägg och ka rekommendera nått? Mina bröstvårtor håller på o brinner upp och svider som sjutton nu när de är så kallt trots bh två tröjor o jacka /:

Hade ett i ull förra graviditeten. Var de enda som funka då. Kändes som en kniv rakt in i tutten när de isa av kyla. Så kika efter ullinlägg på nätey. Lider med dig!
  • Bebisbubbla
    Kajzzzza skrev 2017-01-05 18:53:11 följande:

Vi köpte vagn nu i veckan! Det blev en Emmaljunga super Viking i marinblått för oss :) de hade bra erbjudande på den på babyproffsen!

Vad gäller namn så är det svårt, har en lång lista haha.. men just nu är vi mest inne på Sally men vi får se när hon kommer ut :) är ju en av de få som väntar en tjej ;)

Vi är intresserade av Emmaljunga. Får man fråga vad erbjudandet kostade och vad som ingick då? Liggdel? Sittdelen?
  • Kajzzzza
    Bebisbubbla skrev 2017-01-05 22:02:17 följande:

Vi är intresserade av Emmaljunga. Får man fråga vad erbjudandet kostade och vad som ingick då? Liggdel? Sittdelen?

Vi betalade 8800 då ingick både liggdel och sittdel, skötväska, regnskydd och åkpåse så fick alla tillbehören på köpet :) så det tyckte vi var bra! :D tror vi fick grejer för 3000 ungefär!
  • jooo
    Axioria1 skrev 2017-01-05 21:23:18 följande:

Hade ett i ull förra graviditeten. Var de enda som funka då. Kändes som en kniv rakt in i tutten när de isa av kyla. Så kika efter ullinlägg på nätey. Lider med dig!

Tack!! Ska kika efter de. Jaa ush jag har ångest vaje ggn jag ska få ut /: så glad att bebisen inte ska ammas förrän i maj :O
  • Smulan_88

Hej! Jag är också en maj mamma. Hittade nyligen hit, och har inte alls följt tråden ???????? men tänkte att det är väll aldrig för sent att hoppa på ????

Jag är gravid med vårat tredje barn, har tidigare en dotter född sept -11, och en son född januari -15. Väntar nu en liten flicka som är beräknad att anlända 14 maj.

Vad gäller bärselar så hade jag först en babybjörn, men såg så "mycket positivt" med ergobaby så va bara tvungen att skaffa en när jag hade fått sonen. Den är helt klart mer flexibel och belastar inte ryggen på samma sätt som babybjörnen. Babybjörnen är ju ändå relativt skonsamm för rygg och nacke, men upplever att man bär bebis på höften och ingen belastar varken rygg, nacke eller axlar speciellt med ergobabyn.

Hade jag haft tålamod och mod hade jag nog provat bärschal. Men är i dagsläget väldigt nöjd med ergobabyn så kommer nog köra vidare på den. Har till och med provat att bära dottern på 122cm och 19 kg i den och det funkar ;) hehe. Så man kan ha den länge, och jag upplevde att bebis såg bättre när den satt i den istället för babybjörnen. Men det är väll en smaksak. Hoppas att ni mår bra alla mammor i januarikylan!! Kram kram :)

• Smulan_88

Min telefon gillade tydligen frågetecken ????

• Axioria1
    Smulan_88 skrev 2017-01-05 23:40:17 följande:

Min telefon gillade tydligen frågetecken ????

Välkommen!

Frågetecknen brukar vara när man använder en smiley och Familjeliv inte fattar vad det är.